×

مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح جامع شهر کرمان

مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح جامع شهر کرمان

مصوبه-شورایعالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-درخصوص-طرح-جامع-شهر-کرمان مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح جامع شهر کرمان شماره17274/310/300



استاندار محترم کرمان
موضوع: اعلام مصوبه طرح جامع شهر کرمان
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب 12/10/1387 هیات محترم وزیران، به استحضار می‌رساند؛ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 2/2/1387؛ طرح جامع شهر کرمان را که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ 23/6/1387 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به تصویب رسیده‌بود را مورد بررسی نهایی قرارداد و ضمن تصویب طرح مقرر نمود:
1ـ افق طرح جامع با رویکرد افزایش سطوح خدماتی و به ویژه سطوح با اهمیت فرهنگی، تاریخی و گردشگری به سال 1405 افزایش یابد.
2ـ محدوده شهر طبق نقشه پیوست مورد تأیید قرار گرفته و مقرر شد که دبیرخانه شورایعالی پیگیری لازم در خصوص علل و چگونگی افزایش سطح شهر و احداث ساخت‌وساز خارج از ضوابط را بعمل آورده و با عوامل مربوطه برخورد قانونی گردد.
3ـ ضمن جابجایی شهرک صنعتی کرمان 3 از داخل محدوده شهر به مکان مناسب، زمین مذکور به ساماندهی مشاغل (صنوف) نامتجانس شهری یا شهرک فن‌آوری اختصاص یابد.
4ـ نقشه منطقه‌بندی حریم (براساس نقطه نظرات کمیته فنی) توسط وزارت مسکن و شهرسازی تهیه شده و به تصویب شورایعالی برسد.
5 ـ ضمن تأیید کلیات طرح ویژه قلعه اردشیر و قلعه دختر، مقرر گردید که طرح تفصیلی این منطقه به تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان برسد.
6 ـ طرح ویژه بافت تاریخی کرمان با هماهنگی و تأیید سازمان میراث فرهنگی و لحاظ نمودن ضوابط آن سازمان در بافت‌های با ارزش تاریخی تهیه گردد.
ضروری می‌‌داند از مشارکت موثر و ثمربخش کارگروه شهرسازی و معماری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرآیند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مالاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر کرمان بیش از پیش فراهم گردد.
این طرح براساس جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره اولیه طرح (1395) معادل 596000 نفر بوده است که براساس نظر شورا به 1405 تغییر می‌یابد. طرح در محدوده‌ای به وسعت 8290 هکتار شامل کاربریهای موردنیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 67 نفر در هکتار و تراکم مسکونی خالص پیشنهادی 196 نفر در هکتار) تهیه شده‌است.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوط و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.
اسناد و مدارک طرح متعاقباً جهت اجراء ابلاغ خواهدشد.



معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ـ امیر فرجامی


نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 18464

تاریخ تصویب : 1387/2/2

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای شهرسازی و معماری استان كرمان -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.