×

تصویب‌نامه درخصوص انتقال اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تصویب‌نامه درخصوص انتقال اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تصویب‌نامه-درخصوص-انتقال-اراضی-شرکت-کشت-و-صنعت-و-دامپروری-مغان

وکیل

تصویب‌نامه درخصوص انتقال اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شماره174574/ت40579هـ



وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت نیرو ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
هیئت وزیران در جلسه 19/8/1387 بنا به پیشنهاد شماره 18673/020 مورخ 3/6/1387 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (118) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب1366ـ تصویب نمود:
1ـ مساحت پنج هزار و چهارصد و هشتاد (5480) هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که در نقشه پیوست (تأیید شده به مهر پیوست تصویب‌نامه هیئت‌ وزیران) مشخص شده‌ است، با رعایت قوانین و مقررات مربوط به وزارت جهاد کشاورزی منتقل و معادل قیمت دفتری اراضی یاد شده از سرمایه شرکت مزبور کسر گردد.
2ـ وزارت جهاد کشاورزی مجاز است اراضی یاد شده را در انجام مأموریتهای خود با اولویت ماده (108) قانون برنامه سوم توسعه (تنفیذ شده در ماده (20) قانون برنامه چهارم توسعه) و ماده (70) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1383ـ و همچنین طرحهای کشاورزی موضوع ماده (75) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین ـ مصوب 1373ـ و آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1359ـ براساس آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط و با رعایت « برنامه واگذاری پنج هزار و چهارصد و هشتاد (5480) هکتار از اراضی مغان برای اسکان عشایر، بهره‌برداران عرفی و سایر اشخاص واجد شرایط (به شرح پیوست که تأیید شده به مهر پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران است)» با اولویت عشایر و دامداران دارای پروانه و بهره‌برداران عرفی واگذار نماید.
3ـ معادل پنجاه درصد از اعتبارات طرحهای انتفاعی که توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرا شده با توجه به ماده (33) قانون برنامه و بودجه ـ مصوب 1351ـ و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور و تصویب کمیسیون اقتصاد هیئت وزیران بلاعوض محسوب خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی



برنامه‌ واگذاری پنج هزار و چهارصد و هشتاد (5480) هکتار از اراضی مغان برای اسکان عشایر، بهره‌برداران عرفی و سایر اشخاص واجد شرایط

1ـ استانداری اردبیل فهرست افراد واجدشرایط را با رعایت آیین‌نامه‌های هریک از قوانین مذکور در تصویب‌نامه حسب‌مورد مشخص و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد داد.
2ـ کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای‌دولتی و سایر شرکتها و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، مکلفند ضمن همکاری در اجرای طرح ساماندهی اسکان عشایر به‌‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که متناسب با اقدامات اجرایی خدمات مورد نیاز از جمله راه‌دسترسی به نقاط جدید و تأمین آب، برق، گاز، تلفن براساس تعرفه‌های قانونی را ارائه‌نمایند.
3ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است حمایت لازم برای ایجاد تشکلهای غیردولتی در جهت انجام امور از جمله بهره‌برداری و مدیریت مطلوب آب و خاک ماشین‌آلات و نیز تسهیل در اعمال نظارتهای فنی و اجرایی و اعطای‌تسهیلات از محل وجوه اداره‌شده مربوط را برقرارنماید.
4ـ وزارت نیرو موظف است حسب مورد و براساس استعلام از وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی استان) ظرف دو ماه از تاریخ استعلام مجوزهای لازم را در تخصیص و تأمین آب کشاورزی با رعایت مقررات جاری خود صادر نماید.
5 ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است نسبت به تهیه طرح هادی و کمک به ‌احداث مسکن برای روستائیان انتقالی با تخصیص حداکثر تسهیلات اعطایی اقدام نماید.
6 ـ نمونه متن قرارداد واگذاری اراضی موضوع این تصویب‌نامه متضمن تعهدات طرفین قرارداد با رعایت‌قوانین و مقررات مربوط توسط وزارت جهادکشاورزی تهیه و ابلاغ خواهدداشت.
7ـ واگذاری قطعی اراضی به افراد واجد شرایط منوط به رعایت طرح اسکان و انجام تعهداتی است که افراد مزبور مطابق آئین‌نامه‌ها و قراردادهای واگذاری بر عهده گرفته‌اند.
تبصره ـ واگذاری قطعی اراضی کشاورزی به دامداران، مرتع‌داران، بهره‌برداران عرفی و عشایری با رعایت ترتیب مقرر در تبصره بند (3) ماده (7) آیین‌نامه اجرایی ماده (108) قانون برنامه سوم توسعه (تنفیذ شده در ماده (20) قانون برنامه چهارم توسعه) موضوع تصویب‌نامه شماره 27917/ت33398هـ مورخ 8/5/1384 به صورت رایگان خواهد بود.
8 ـ بهره‌برداری و حفظ و حراست آن قسمت از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که با اجرای این برنامه آزاد می‌شود، طبق قوانین و مقررات مربوط به‌عهده شرکت مزبور خواهد بود. اشخاص واجد شرایط موضوع این تصویب‌نامه باید برای واگذاری اراضی تعهدات لازم مبنی بر عدم تعرض و ادعای مالکیت نزد مراجع قضـایی و اداری نسبـت به اراضی شرکـت، عدم ورود احـشام به محـدوده شرکـت، استفاده از جاده‌های مواصلاتی تعریف شده توسط شرکت و تحویل اماکن مسکونی و اراضی تصرفی در محدوده اراضی شرکت متضمن اعطای وکالت بلاعزل به شرکت جهت فسخ قرارداد واگذاری اراضی و واگذاری آن به غیر در صورت انجام تخلفات یاد شده ارائه نمایند.
9ـ سازمان ثبت اسناد و املاک‌کشور برای اصلاح و نیز صدور اسناد مالکیت اراضی یادشده به نام افراد ذینفع براساس قراردادهای واگذاری موضوع این تصویب‌نامه حسب مورد با اعلام و تأیید انجام تعهدات توسط وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم معمول خواهد داشت.
10ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است براساس پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی و استانداری اردبیل، اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز طرح ساماندهی اسکان عشایر را در یک ردیف جداگانه از سال 1388 (حداکثر به مدت سه سال) در بودجه استانی و لایحه بودجه کل کشور پیشنهاد نماید.
11ـ مسؤولیت نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه برعهده کارگروهی به ریاست استاندار، رئیس کل دادگستری استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خواهد بود.
تبصره ـ رئیس کارگروه مذکور می‌تواند حسب مورد از مسؤولان سایر دستگاههای ذیربط دعوت نماید.
12ـ استاندار موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را هر شش ماه یک بار به‌معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی ارائه نماید.

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18590

تاریخ تصویب : 1387/8/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - وزارت جهاد كشاورزی - بنیاد مسكن انقلاب اسلامی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.