×

تصویب‌نامه درخصوص حمایت یارانه‌ای دولت با رعایت سطوح دستمزد

تصویب‌نامه درخصوص حمایت یارانه‌ای دولت با رعایت سطوح دستمزد

تصویب‌نامه-درخصوص-حمایت-یارانه‌ای-دولت-با-رعایت-سطوح-دستمزد

وکیل

تصویب‌نامه درخصوص حمایت یارانه‌ای دولت با رعایت سطوح دستمزد شماره26580/ت42471هـ

وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 6/2/1388 بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و به استناد بند (39) قانون بودجه سال 1388 کل کشور تصویب نمود:
1ـ از تـاریخ 1/1/1388 حمایت یارانـه‌ای دولـت طبق جدول پیوسـت که به مهـر « پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران» تأییده شده‌است، با رعایت سطوح دستمزدی قابل پرداخت می‌باشد.
2ـ سازمان خصوصی‌سازی مکلف است وفق بند (39) قانون بودجه سال 1388 کل کشور مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد (000/000/000/000/25) ریال از سهام قابل عرضه در بورس اوراق بهادار شرکتهای دولتی و یا سهام دولت در سایر شرکتها را حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1388 به سازمان تأمین اجتماعی واگذار نماید.
3ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل) مکلف است تا عملیاتی شدن بند (2) این تصویب‌نامه، حداقل به میزان شش هزار میلیارد (000/000/000/000/6) ریال به صورت تنخواه‌گردان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد تا درخصوص پرداخت حمایت یارانه‌ای دولت اقدام شود.

4ـ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است پس از واگذاری سهام مزبور از محل فروش سهام و یا سود حاصله به تدریج نسبت به تسویه تنخواه یادشده با وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل) اقدام لازم نماید.
5 ـ افزایشهای ناشی از اجرای این تصویب‌نامه صرفاً جنبه حمایت یارانه‌ای دولت داشته و به صورت جداگانه از مستمری براساس ضوابط این تصویب‌نامه محاسبه و تحت عنوان یارانه دولت به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهدشد.
6 ـ سازمان تأمین اجتماعی صرفاً مجاز است از محل سهام واگذار شده و سودحاصل از آن نسبت به پرداخت یارانه دولت به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید.
7ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور مکلف است در جهت پایداری و پرداخت یارانه حمایتی دولت (موضوع بند (39) قانون بودجه سال 1388 کل کشور) هر سال اعتبار مورد نیاز را بر حسب اعلام سازمان تأمین اجتماعی در لایحه بودجه سنواتی کل کشور به صورت ردیفی جداگانه منظور و به سازمان مزبور پرداخت نماید. در هر حال پرداخت یارانه و یا افزایش میزان ناشی از بند (39) قانون یادشده و موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان تأمین اجتماعی منوط به تخصیص و پرداخت اعتبار مورد نیاز می‌باشد.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18689

تاریخ تصویب : 1388/2/6

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت رفاه و تامین اجتماعی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.