×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ناحیه شهرکرد

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ناحیه شهرکرد

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-طرح-جامع-ناحیه-شهرکرد

وکیل

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ناحیه شهرکرد شماره14445/310/300



استاندار محترم و ریاست شورای توسعه و برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی, ناحیه‎ای, منطقه‎ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور, مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران, به استحضار می‎رساند؛ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 17/1/1388؛ طرح توسعه و عمران (جامع) ناحیه شهرکرد (شامل شهرستانهای شهرکرد, اردل, کوهرنگ, فارسان و کیار) را که توسط این وزارتخانه و در اجرای بندهای (الف) تا (هـ) از قسمت (1) ماده (3) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن و تصویب‎نامه شماره 70971/ت407- و مورخ 5/11/1373 هیأت وزیران دائر بر الحاق متن متمم به انتهای تبصره (3) ماده (4) آیین‎نامه مربوط به‎استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها تهیه و در تاریخ 13/8/1385 در شورای برنامه‎ریزی و توسعه آن استان به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و ضمن تصویب طرح مقرر نمود:
1ـ باتوجه به انتزاع شهرستان کیار از شهرستانهای اردل و شهرکرد, تعداد شهرستانها به 5 شهرستان می‎رسد و بایستی نقشه‎ها, آمار و اطلاعات این شهرستان در اسناد طرح لحاظ شود.
2ـ ضمن تعیین قابلیت اراضی واقع در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست, محدوده مناطق یاد شده در نقشه‎های طرح مشخص شود. بدیهی است محدوده‎های مذکور مشمول ضوابط و مقررات قانونی مناطق چهارگانه محیط زیست خواهند بود.
3ـ منظومه «باباحیدر و فارسان» به یک منظومه با مرکزیت «فارسان» اصلاح گردند.
4ـ جدول ضوابط نحوه استفاده از اراضی اصلاح و به تأیید دبیرخانه شورایعالی برسد.
5 ـ برای جلوگیری از آلودگی منابع آب, ضمن پرهیز از ساخت و ساز, خصوصاً صنایع آلاینده بزرگ در حوزه آبخیز بلافصل تمامی رودخانه‎های ناحیه شهرکرد, مقرر گردید که ضوابط زیست محیطی حاکم بر حوضه‎های آبریز در کارگروهی متشکل از سازمان حفاظت محیط زیست, وزارت نیرو, وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت صنایع و معادن تدوین و ظرف مدت 3 ماه جهت تصویب نهایی به هیأت محترم وزیران ارسال شود.
6 ـ در ضمن روستاهای خوی, هارونی, هوره, بارده, شیخ شعبان, دستفا, دشتک, سرخون, کاج, الیکوه, فیل آباد, گوجان, چلیچه, ده چشمه و بردنجان به عنوان روستاهای دارای قابلیت توسعه مورد تأیید شورایعالی قرار گرفت.
لازم می‎داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش شورای برنامه‎ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با بکارگیری و رعایت دقیق و کامل ضوابط و مقررات طرح یاد شده توسط مراجع و دستگاههای ذیربط موجبات توسعه همه‎جانبه و هماهنگ ناحیه مذکور, در زمینه‎های اقتصادی, اجتماعی و کالبدی فراهم گردد.
این طرح بر اساس جمعیت پیش‎بینی شده برای ناحیه شهرکرد در سال افق طرح (1405) معادل 755.600 نفر (62 درصد شهری و 38 درصد روستایی), تهیه شده و اسناد آن به شرح زیر می‎باشد:
سند شماره 1ـ نقشه منطقه بندی و نقشه کاربری اراضی
سند شماره 2ـ ضوابط نحوه استفاده از اراضی
سند شماره 3ـ سطح بندی خدماتی و مراکز جمعیتی
سند شماره ـ تعیین اولویت استقرار عملکردها و خدمات
در اجرای ماده 2 آیین‎نامه مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران, اسناد و مدارک طرح متعاقباً جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.
معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ـ امیر فرجامی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18731

تاریخ تصویب : 1388/1/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای شهرسازی و معماری استان چهارمحال و بختیاری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.