×

آیین‌نامه اجرایی بند (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-(26)-ماده-واحده-قانون-بودجه-سال-1388-کل-کشور

وکیل

آیین‌نامه اجرایی بند (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور شماره192004/ت43227ه‍



وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/9/1388 بنا به پیشنهاد شماره 15398/5105/3 مورخ 26/8/1388 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد بند (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور

ماده1ـ منظور از دستگاه در این تصویب‌نامه، دستگاه‌های مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه و ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.
ماده2ـ شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی را با بهره‌گیری از نظرات، پیشنهادها و نیازهای دریافتی از دستگاه‌ها تدوین و ابلاغ می‌نماید.
ماده3ـ دستگاه‌ها موظفند اعتبارات‌پژوهشی خود را در راستای‌سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین‌شده شورای‌عالی‌علوم، تحقیقات و فناوری (موضوع ماده2) هزینه‌نمایند. شورای پژوهش، فناوری و آموزش (یا شورای مشابه) که از سوی رییس دستگاه به دبیرخانه معرفی می‌شود، مرجع تطبیق طرحها و پروژه‌های‌پیشنهادی دستگاه با سیاست‌های‌مصوب شورای‌یادشده است.
تبصره ـ در مورد پژوهش‌هایی که نیازمند فعالیت چند دستگاه است، پیشنهاد مرتبط توسط دستگاه/دستگاه‌های مرتبط به دبیرخانه اعلام و با تأیید دبیرخانه عملیاتی می‌شود.
ماده4ـ دستگاه‌ها موظفند گزارش عملکرد اعتبارات پژوهشی، تحلیل نتایج و دستاوردهای خود را از طریق سامانه ملی مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری کشور و براساس شیوه‌نامه دبیرخانه شورای یاد شده به این دبیرخانه ارسال نمایند. دبیرخانه ملزم به رعایت طبقه‌بندی‌های لازم در مورد گزارش‌های دریافتی می‌باشد.
تبصره ـ دبیرخانه ساز و کار لازم برای دریافت گزارش‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دستگاه‌ها را با بهره‌گیری از تخصص‌های گوناگون و کارشناسان ذیربط فراهم می‌نماید.
ماده 5 ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است گزارش جامع عملکرد دستگاه‌ها را بر اساس ضوابط و مقررات مربوط بررسی و به تأیید شورای مذکور برساند.
ماده6 ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است گزارش جامع عملکرد اعتبارات تحقیقاتی را به همراه نتایج و دستاوردهای پژوهشی و گزارش تحلیلی تأیید شده در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری پس از ارزیابی و جمع‌بندی تا آخر اردیبهشت ماه سال 1389 به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.







معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18881

تاریخ تصویب : 1388/9/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.