×

قانون اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب1372

قانون اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب1372

قانون-اصلاح-قانون-احداث-تونل-مشترک-شهری-مصوب1372

وکیل

قانون اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب1372 شماره30587/332



جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب 1372 که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 15/4/1389 و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره100085 24/5/1389
وزارت کشور ـ وزارت مسکن و شهرسازی
قانون اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب 1372 که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ پانزدهم تیرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 30/4/1389 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 30587/332 مورخ 6/5/1389 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب1372

ماده1ـ ماده (1) قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب27/11/1372 به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
ماده1ـ دولت مکلف است جهت آماده‌سازی اراضی و احداث شهرهای جدید توسط وزارت مسکن و شهرسازی از محل منابع در اختیار نسبت به احداث تونل مشترک موردنیاز سازمانها و شرکتهای متولی خدمات شهری مانند آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن و سایر خدمات با رعایت اصول فنی و مسائل ایمنی مربوط به هر دستگاه اقدام نموده و هزینه احداث را به اضافه ده‌درصد (10%) از بودجه سال آینده دستگاههای بهره‌بردار کسر و یا از بهره‌برداران بخش غیردولتی دریافت نماید. منابع حاصله در حسابهای درآمد ـ هزینه نگهداری و ضمن بودجه‌های سنواتی و برای توسعه جدید تونلهای مشترک به کار گرفته می‌شود.
تبصره ـ استفاده و انتقال خطوط گاز از تونل مشترک شهری با نظر هیأت وزیران خواهدبود.
ماده2ـ ماده (3) قانون مذکور به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
ماده3ـ شهرداریها مکلفند از محل منابع دولتی و یا منابع داخلی خود و یا مشارکت با سایر بخشها و سایر منابع از جمله فروش اوراق مشارکت، رأساً و یا از طریق شرکتهای تعاونی و یا بخش خصوصی برای احداث تونل مشترک طبق طرحهای مصوب اقدام نمایند و هزینه‌های آن را در صورت تأمین از اعتبارات دولتی به علاوه ده درصد (10%) و در صورت تأمین از منابع داخلی شهرداریها و اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی به علاوه بیست درصد (20%) سالانه از دستگاههای بهره‌بردار دریافت نمایند. پس از احداث تونل مشترک در هر معبر، شهرداری مجاز به صدور مجوز حفاری برای دستگاههای اجرائی که قانوناً ملزم به استفاده از تونل مشترکند، نیست.
ماده3ـ ماده (4) قانون مذکور به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
ماده4ـ تعمیر و نگهداری تونل‌های شهری برعهده شهرداری است و هزینه آن براساس دستورالعملی که توسط وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریها) تهیه می‌گردد با تصویب هیأت وزیران سالانه از دستگاههای بهره‌بردار وصول می‌شود.
ماده4ـ ماده (5) قانون مذکور به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
ماده5 ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است اعتبارات موردنیاز سالانه طرح را که توسط وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور برآورد می‌شود، در لایحه بودجه عمومی کشور پیش‌بینی نماید.
ماده5 ـ ماده (6) قانون مذکور به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
ماده6 ـ اصلاحیه آئین‌نامه اجرائی این قانون توسط وزارت کشور با همکاری دستگاههای ذ‌ی‌ربط ظرف حداکثر سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
قانون فوق مشتمل بر پنج ماده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ پانزدهم تیرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 30/4/1389 به تأیید شورای نگهبان رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

نوع : قانون

شماره انتشار : 19067

تاریخ تصویب : 1389/4/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.