×

آیین‌نامه اعطای لوح تقدیر توسط رییس‌جمهور

آیین‌نامه اعطای لوح تقدیر توسط رییس‌جمهور

آیین‌نامه-اعطای-لوح-تقدیر-توسط-رییس‌جمهور

وکیل

آیین‌نامه اعطای لوح تقدیر توسط رییس‌جمهور شماره209354/45222



دفتر رییس‌جمهور
هیئت‌وزیران در جلسه مورخ 30/8/1389 بنا به پیشنهاد دفتر رییس‌جمهور « آیین‌نامه اعطای لوح تقدیر توسط رییس‌جمهور» را به شرح زیر موافقت نمود:

آیین‌نامه اعطای لوح تقدیر توسط رییس‌جمهور

ماده1ـ به منظور قدردانی و تجلیل از خدمات شایسته اشخاص، لوح تقدیر با امضای رییس‌جمهور و براساس این آیین‌نامه اعطاء می‌شود.
ماده2ـ انواع لوح تقدیر به شرح زیر تعیین می‌شود:
الف ـ لوح سپاس که به دلیل ارایه خدمات ارزنده در مقاطع خاص یا استمرار در انجام فعالیت‌های شایسته به اشخاص اعطاء می‌شود.
ب ـ لوح یادمان که به بستگان اشخاصی که در مسیر تحقق آرمان‌ها و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع از کشور، انجام ایثارگرانه مأموریت‌ها و ارایه خدمت داوطلبانه، جان خود را از دست داده‌اند اعطا می‌شود. اولویت بستگان برای دریافت لوح یادمان به ترتیب همسر، فرزندان و پدر و مادر تعیین می‌شود و در صورت تعدد، اولویت با افراد مسن می‌باشد. در موارد خاص رعایت ترتیب فوق الزامی نمی‌باشد.
ماده3ـ لوح‌های سپاس و یادمان، به دو درجه « زرین» و « سیمین» تقسیم می‌شوند. درجه لوح با ملاحظه ضرورت، اهمیت، گستردگی و تعدد فعالیت قابل تقدیر یا وضعیت اشخاص از نظر سن، شرایط جسمی، سوابق و تشویق‌های قبلی، تعیین می‌شود.
ماده4ـ وزیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی همتراز در حوزه مسؤولیت خود، فهرست اشخاص پیشنهادی را برای دریافت لوح تقدیر همراه با دلایل توجیهی در تیرماه و دی ماه هر سال به دفتر رییس‌جمهور ارسال می‌نمایند.
ماده5 ـ برای دریافت لوح تقدیر، داشتن تقدیرنامه از وزیر یا عالی‌ترین مقام اجرایی دستگاه پیشنهادکننده ضروری است. در موارد خاص به تشخیص رییس‌جمهور شرط یادشده لحاظ نمی‌شود.
ماده6 ـ لوح تقدیر از حیث اعطا تابع هیچ تشریفاتی نیست، حسب مورد و با موافقت رییس‌جمهور می‌توان لوح تقدیر را طی مراسمی اعطا نمود.
ماده7ـ به دارندگان لوح زرین سپاس و یادمان، پنج سکه بهار آزادی و لوح سیمین سپاس و یادمان، سه سکه بهار آزادی از محل اعتبارات مصوب مربوط اعطا می‌شود.
ماده8 ـ مسؤولیت طراحی و آماده‌سازی، تدوین شاخص‌ها و انطباق آن با شرایط اشخاص و سایر هماهنگی‌های مربوط به این آیین‌نامه با دفتر امور مدیران ارشد و اعطای نشان‌های دولتی دفتر رییس‌جمهور است.
ماده9ـ تقدیرنامه‌هایی که به برگزیدگان جشنواره‌های علمی، فرهنگی، صنعتی و نظایر آن اعطا می‌شود تابع مقررات مربوط بوده و از شمول مقررات این آیین‌نامه خارج است.
معاون اول رییس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 19164

تاریخ تصویب : 1389/8/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.