×

آیین‌نامه تشویق اعضای هیأت مدیره شرکت‌های واگذارشده

آیین‌نامه تشویق اعضای هیأت مدیره شرکت‌های واگذارشده

آیین‌نامه-تشویق-اعضای-هیأت-مدیره-شرکت‌های-واگذارشده آیین‌نامه تشویق اعضای هیأت مدیره شرکت‌های واگذارشده شماره49761/63



وزارت امور اقتصادی و دارایی
وزیر امور اقتصادی و دارایی به استناد قـسمت پایانی جـزء (پ) بـند (40) قانون بودجه سال 1390 کل کشور، بنا به پیشنهـاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (معاونت امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی)، آییـن‌نامه تشـویق اعضای هیـأت مدیره شرکـت‌های واگذارشده را بـه شـرح زیر تصویب نمود:
1ـ اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی واگذارشده در سال 1390 که تمامی سهام قابل واگذاری دولت در آن‌ها به پایان رسیده و فرآیند واگذاری مشتمل بر انعقاد قرارداد ، انتقال سهام به نام خریدار و برگزاری مجمع عمومی تعیین اعضای جدید هیأت مدیره در آن‌ها طی شده باشد، از مزایای تشویق موضوع این آیین‌نامه بهره‌مند خواهندشد.
2ـ پاداش واگذاری توسط کارگروه تبصره (1) این ماده براساس فرمول زیر محاسبه می‌شود. میزان این پاداش در صورت عدم همکاری اعضای هیأت‌مدیره، صفر و در صورت همکاری مطلوب آنان در شرکت‌های خیلی بزرگ، حداکثر مبلغ 180 میلیون ریال به ازای هر عضو خواهدبود.






1ـ2ـ کارگروهی متشکل از معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رییس کل سازمان خصوصی‌سازی و نماینده دستگاه اجرایی ذیربط، نسبت به تعیین ضرایب فرمول فوق و مبالغ پاداش هر شرکت بـراساس مفاد این آیین‌نامه برای هر یک از اعضای موظـف هیأت مدیره اقدام می‌نماید.
2ـ2ـ پاداش مدیرعامل، مطابق مفاد فوق و حداکثر با ضریب 2/1 اعمال می‌شود. پاداش عضو غیرموظف هیأت‌مدیره نیز یک چهارم اعضای موظف هیأت مدیـره خواهدبود.
3ـ2ـ هـر عضو هیأت مـدیره در طول یـک سال فقـط یک بـار از یک مـحل می‌تواند از پاداش موضوع این آیین‌نامه بهره‌مند شود. موارد استثناء بنا به تأیید کارگروه خواهدبود.
4ـ2ـ حداقل مدت عضویت در هیأت مدیره یا مدیریت عاملی شرکت برای برخورداری از تسهیلات فوق شش ماه تا زمان واگذاری سهام است.
3ـ اعضای هیأت مدیره یا مـدیران عامل که تـلاش ویـژه‌ای در فـرآیند آماده‌سازی و انتقال شرکت به خریداران داشته باشند، بنا به پیشنهاد کارگروه فوق، علاوه بر پاداش، مشمول دریافت تقدیرنامه کتبی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهندشد.
4ـ پاداش موضوع این دستورالعمل از محل منابع سازمان خصوصی‌سازی (کارمزد سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام) و در چارچوب بودجه مصوب سازمان مزبور قابل‌تأمین و پرداخت خواهدبود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ـ سیدشمس‌الدین حسینی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 19318

تاریخ تصویب : 1390/4/4

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.