×

مصوبه هشتصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 18 8 1389موضوع دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیر دولتی

مصوبه هشتصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 18 8 1389موضوع دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیر دولتی

مصوبه-هشتصد-و-بیست-و-نهمین-جلسه-شورای-عالی-آموزش-و-پرورش-تاریخ-18-8-1389موضوع-دستورالعمل-ماده-20-قانون-تأسیس-و-اداره-مدارس،-مراکز-آموزشی-و-مراکز-پرورشی-غیر-دولتی مصوبه هشتصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 18/8/1389موضوع: دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی شماره30141/120



وزارت آموزش و پرورش
به پیوست تصویر مصوبه هشتصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 18/8/1389 در خصوص دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی جهت ابلاغ به واحدهای تابعه و اجرا ارسال می‌شود.


مصوبه هشتصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش
تاریخ 18/8/1389
موضوع: دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی
و مراکز پرورشی غیردولتی


1ـ در اجرای ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی تاریخ 6/5/1387، در مدت اجرای آزمایشی قانون مذکور، موسس یا موسسان مراکز آموزشی غیردولتی1 موظفند سالانه (سال مالی) 5 درصد از شهریه دریافتی از ثبت‌نام‌شدگان را به وزارت آموزش و پرورش پرداخت نمایند.
2ـ سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه « دستورالعمل چگونگی هزینه‌کرد وجوه دریافتی» را با رعایت نکات ذیل تهیه و پس از تأیید شورای نظارت مرکزی ابلاغ نماید.
1ـ2ـ تهیه برنامه‌ها و نرم‌افزارهای لازم برای بررسی، کنترل و انطباق فعالیت‌های اداری، آموزشی، تربیتی و مالی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی با قوانین و مقررات ذی‌ربط.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1ـ به استناد ماده 2 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی مرکزی است که به منظور افزایش توان علمی و تخصصی و یا کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بدون ارائه مدرک تحصیلی رسمی فعالیت می‌نماید، از قبیل آموزشگاه‌های علمی آزاد، آموزشگاه زبان خارجی، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و کاردانش.
2ـ2ـ نظارت مستمر بر عملکرد مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی با استفاده از روش‌های علمی ارزشیابی تضمین کیفیت و نیز اعزام هیأت‌های نظارتی در سطح ستاد، استان، شهرستان، مناطق و نواحی.
تبصره ـ عوامل نظارت بر مراکز مذکور از بین متخصصین امور آموزشی و پرورشی و ترجیحاً از بین فرهنگیان بازنشسته انتخاب می‌شوند.
3ـ2ـ طـراحی و اجرای برنامه‌های توانمنـدساز مدرسین و نیروهای شاغل در مـدارس و مراکز و ارتقاء صلاحیت‌های حرفـه‌ای ایشان از طریق برگـزاری دوره‌های آموزشی.
4ـ2ـ درجه‌بنـدی و رتبه‌بندی مدارس و مـراکز آموزشی غـیردولتی به منظور استانداردسازی سطح ارائه خدمات.
5 ـ2ـ اقدام‌پژوهی و آسیب‌شناسی وضع موجود و انجام مطالعات تطبیقی به منظور کیفیت‌بخشی در محتوا و روش‌ها و تبیین تاثیر آن در فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با همکاری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
6 ـ2ـ شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و خلاقیت‌های موسسین، مدیران و معلمان مراکز از طریق طراحی و اجرای جشنواره‌ها، همایش‌ها و فراخوان‌ها.
7ـ2ـ بررسی روش‌های متداول آموزشی و پرورشی در مراکز آموزشی غیردولتی و ارائه روش‌ها و برنامه‌های نوین و کارآمد.
8 ـ2ـ پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی نظارت.
9ـ2ـ کمک به تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی ترجیحاً در مناطق کمتر برخوردار.
10ـ2ـ تأمین منابع مالی بابت برگزاری کلاس‌های آموزشی و تشکیل جلسات و گردهمایی‌ها.
11ـ2ـ سایر موارد با تایید وزیر.
3ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است 90% از مبالغ دریافتی را به حساب ادارات کل آموزش و پرورش استان واریز نماید. وجوه واریزی برای کیفیت‌بخشی به مراکز غیردولتی و همچنین ادامه تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار و مستعد در مدارس غیردولتی با کیفیت مطلوب، هزینه خواهدشد.
تبصره ـ مجموعه ابتکارات و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به منظور کیفیت‌بخشی سایر مراکز دولتی و غیردولتی همه‌ساله توسط سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی شناسایی و تدوین و در اختیار موسسان قرار گیرد.
موضوع: دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی در هشتصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 18/8/1389 به تصویب رسید
دبیر شورا ‌ـ مهدی نوید

رییس جلسه ـ حمیدرضا حاجی‌بابایی
دستورالعمل ماده 20 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی مورد تأیید است.
رییس‌جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش ـ محمود احمدی‌نژاد

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ـ مهدی نوید

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19345

تاریخ تصویب : 1389/8/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.