×

تصویب‌نامه در خصوص یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1390

تصویب‌نامه در خصوص یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1390

تصویب‌نامه-در-خصوص-یارانه-نهاده‌ها-و-عوامل-تولید-کشاورزی-در-سال-1390

وکیل

تصویب‌نامه در خصوص یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1390 شماره115050/ت46416هـ



وزارت جهاد کشاورزی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 19/5/1389 بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1390 به شرح جدول زیر از محل جزء (2) ردیف 520000 قانون بودجه سال 1390 کل کشور توزیع می‌شود:
تبصره ـ جابه‌جایی بین مقادیر پیش‌بینی شده به شرط عدم تغییر در سقف اعتبار و مقدار توسط وزارت جهاد کشاورزی به استثناء ردیف (2) مجاز است.
2ـ سقف مقدار توزیع و قیمت فروش انواع کود شیمیایی در سال 1390 با رعایت صرفه و صلاح دولت از محل تولیدات داخلی و یا واردات و از زمان ابلاغ این تصویب‌نامه با احتساب هزینه‌های تبعی و در سقف اعتبار جدول فوق توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:
3ـ شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران موظف است تا سقف تعیین‌شده در جدول موضوع بند (2) نسبت به تأمین کود ازته (اوره و نیترات آمونیوم) براساس (90%) میانگین قیمت کود صادراتی طی دوره 45 روزه و کود نیترات آمونیوم مخلوط با فسفات براساس (90%) میانگین قیمت سه ماهه فوب خلیج‌فارس موردنیاز وزارت جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدکننده کود اقدام نماید.
4ـ به منظور تامین نیاز بخش کشاورزی به کود شیمیایی غیریارانه‌ای و مقابله با توزیع قاچاق آن، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص توزیع و فروش کود با قیمت آزاد در بازار داخلی کشور ظرف دو ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه اقدام نماید.
تبصره ـ واحدهایی که در طرح فروش آزاد کود مشارکت می‌نمایند، باید اطلاعات مواد اولیه، تولید و توزیع انواع کود خود را در قالب سامانه‌ای که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌گردد، وارد نمایند.
5 ـ هزینه تبعی ناشی از تدارکات و توزیع انواع کود شیمیایی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در سقف اعتبار ردیف (4) جدول موضوع بند (1) تعیین و ابلاغ خواهد شد.
6 ـ کارمزد عوامل توزیع و انواع کود شیمیایی معادل پنج درصد (5%) قیمت انواع کود شیمیایی تعیین می‌گردد.
تبصره ـ واحدهای تولیدکننده کود شیمیایی موظف مشخصات واحدهای تولیدی، قیمت انواع کود شیمیایی و هزینه کارمزد عوامل توزیع را به صورت روشن روی کیسه‌های کود درج نمایند.
7ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است مابه‌التفاوت توزیع انواع کود شیمیایی را از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ این تصویب‌نامه بر مبنای فروش سال 1389 که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور محاسبه و تأیید می‌گردد از سرجمع اعتبارات یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی موضوع جدول بند (1) این تصویب‌نامه تسویه نماید.

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19368

تاریخ تصویب : 1389/5/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.