×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ساختاری ـ راهبردی (جامع) کرج

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ساختاری ـ راهبردی (جامع) کرج

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-طرح-ساختاری-ـ-راهبردی-(جامع)-کرج

وکیل

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ساختاری ـ راهبردی (جامع) کرج 90/300/105542



استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند؛ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 17/11/1390 خود طرح ساختاری ـ راهبردی (جامع) شهر کرج که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییرنام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ‌های 6/8/1388 و 28/9/1388 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران به تصویب رسیده بود را مورد بررسی قرار داد و مقرر نمود؛
نظریات کمیته فنی شورای عالی توسط مشاور محترم طرح اعمال و اصلاحات لازم صورت پذیرد و برای مواردی که امکان اجرای آن میّسر نباشد در جلسه بعدی شورای عالی توضیحات ارائه گردد.
ضمناً در خصوص عبور محور ادامه بزرگراه همت به کرج که از جنوب شهر عبور می‌کند، مشاور راه و مشاور حمل و نقل ترافیک شهر کرج گزینه‌های مختلف را در جلسه بعدی ارائه نمایند تا اتخاذ تصمیم شود. شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در ادامه بررسی طرح جامع شهر کرج در جلسه مورخ 24/11/1390 خود طرح ساختاری ـ راهبردی (جامع) شهر کرج را مورد بررسی قرار داد و ضمن تصویب کلیات آن مقرر نمود:
1ـ نقطه نظرات کمیته فنی که قرار بود مشاور طرح جامع در طرح اعمال نماید به استماع اعضاء رسید و به تصویب رسید.
2ـ ادامه آزادراه شهـید همت ـ کرج و با اتصال آن به اتوبان کرج قزوین مجدداً از طریق دبیرخانه شورای عالی و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، استانداری البرز، راه و شهرسازی، شهرداری کرج ظرف یک هفته مورد بررسی مجدد قرار گرفته و گزینه پیشنهادی پس از تأیید استانداری البرز ملاک عمل قرار گرفته و در طرح جامع تثبیت شود.
3ـ اراضی با کاربری باغ مسکونی موجود با حداقل تراکم موجود حفظ گردد.
4ـ اراضی 30 هکتاری کاربری اداری شهر کرج در طرح تثبیت شود.
5 ـ همچنین مسیر کمربندی شمالی شهر نیز در طرح تثبیت گردد.
طرح ساختاری ـ راهبردی (جامع) شهر کرج براساس پیش‌بینی جمعیت 2300000 نفر در مساحت محدوده بالغ بر 17486 هکتار، تراکم ناخالص 132 نفر در هکتار و حریم به مساحت 35339 هکتار برای سال افق طرح (1405) تهیه شده است.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.
همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده 42 آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحها مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر در موعد مقرر تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجرا ابلاغ گردد.


معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19528

تاریخ تصویب : 1390/11/7

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.