×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر بلداجی

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر بلداجی

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-طرح-جامع-شهر-بلداجی

وکیل

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر بلداجی شماره91/300/33074



مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
در خصوص طرح جامع شهر بلداجی


استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 5/4/1391، طرح جامع شهر بلداجی را که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییرنام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ 8/10/1390 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهار محال و بختیاری به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و ضمن تصویب طرح مقرر نمود:
1ـ عناوین کاربری‌های پیشنهادی مطابق طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آنها مصوب 10/3/1389 شورای عالی شهرسازی و معماری اصلاح و ارائه گردد.
2ـ اراضی ذخیره واقع در شمال شرقی و شمال غربی حذف و از محدوده شهر خارج و خط محدوده بر بافت موجود منطبق می‌گردد. (اراضی تفکیکی که فاقد مصوبه کارگروه می‌باشد)، به غیر از اراضی و قطعاتی که توسط شهرداری تا زمان تصویب طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای آنها پروانه صادر شده است.)
3ـ باغات و اراضی زراعی واقع در شمال شهر (مجاور مسکن مهر) و جنوب شهر از محدوده شهر خارج گردد و در نقشه منطقه‌بندی حریم شهر تثبیت گردد.
4ـ فضای سبز ضلع غربی شهر از محدوده شهر خارج و در نقشه منطقه‌بندی حریم شهر تثبیت گردد.
5 ـ کلیه کاربری‌ها از میدان نماز به سمت غرب از محدوده شهر خارج و به شکل پهنه در نقشه منطقه‌بندی حریم شهر مشخص گردد.
6 ـ اراضی با عنوان ذخیره برای توسعه آتی از نقشه منطقه‌بندی حریم شهر حذف گردد.
7ـ افق طرح جامع با حفظ سطوح، سرانه و جمعیت پیشنهادی به سال 1404 افزایش یابد.
8 ـ کلیه اراضی خارج از حریم در نقشه منطقه‌بندی حریم شهر حذف گردد.
9ـ عرض بستر و حریم مسیل در نقشه کاربری اراضی پیشنهادی مشخص گردد.
10ـ نقشه سلسله مراتب شبکه معابر پیشنهادی مطابق آئین‌نامه طراحی راههای شهری ایران، مصوبه مورخ 7/9/1373 شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و ارائه گردد.
11ـ میدان از مسیر کمربندی پیشنهادی حذف و دسترسی‌ها به 3 مورد در ابتدا، وسط و انتهای کمربندی محدود شود و بقیه موارد حذف شود ـ دسترسی جنوبی میدان ورودی بخش شرقی شهر حذف و به جلوتر در داخل شهر منتقل شود ـ تقاطع بیش از چهارراه (5 راه و بیشتر) به 2 تقاطع 4راه مجزا تبدیل شود ـ میدان بخش شرقی بالای میدان ورودی شهر حذف و به 3 راه تبدیل شود.
12ـ اساس طرح جامع مطابق دستورالعمل تشخیص اساس طرح جامع شهر مصوب 23/12/1363 شورای عالی شهرسازی و معماری و آستانه مغایرت‌های اساسی براساس تبصره یک ذیل ماده 44 آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران تهیه و ارائه گردد.
این طرح براساس جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1400) معادل 14178 نفر در محدوده‌ای به وسعت 394 هکتار شامل کاربری‌های موردنیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 37/34 نفر در هکتار) و حریمی به مساحت 8/1448 هکتار تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده بود.
ضروری می‌داند از مـشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنائی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسـعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستـگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر بلداجی بیش از پیش فراهم گردد.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.
همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده 42 آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحها مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر، در موعد مقرر (حداکثر 45 روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجرا ابلاغ گردد.


معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19662

تاریخ تصویب : 1391/4/5

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای شهرسازی و معماری استان چهارمحال و بختیاری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.