×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر ترک

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر ترک

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-طرح-جامع-ـ-تفصیلی-شهر-ترک
مرجع تصویب: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
شماره ویژه نامه: 589
چهارشنبه،12 تیر 1392
سال شصت و نه شماره 19902 مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر ترک
شماره300/15008 5/3/1392
مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر ترک
استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 22/8/1391 طرح جامع ـ تفصیلی شهر ترک را که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییرنام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ 25/12/1390 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و ضمن تصویب طرح مقرر نمود:
1ـ در بخش شمال غربی شهر در مجاورت طرح آماده‌سازی مصوب، خط محدوده بر محدوده طرح مصوب قبلی منطبق و در ادامه بر لبه درونی گورستان موجود منطبق و سپس بر لبه بیرونی معبر جنوبی ادامه یافته و صرفاً شهرداری و آتش‌نشانی واقع در ضلع جنوب خیابان در محدوده شهر قرار گیرد. در مورد 20 قطعه آماده‌سازی مصوب نیز در صورت حقوق مکتسبه شهرداری تهاتر نماید.
2ـ کاربری‌های ورزشی، اداری و خدماتی واقع در ضلع جنوب غربی شهر از محدوده شهر خارج گردد.
3ـ محدوده شهر با عنایت به مبنای صحیح حقوقی (حقوق مکتسبه ایجاد شده) و رعایت سرانه‌های مصوب شورای ‌عالی شهـرسازی و مـعماری و با اولویت خروج اراضی کـشاورزی و باغات از محدوده شهر، کاهش یابد. ضمناً کلیه اراضی کشاورزی و باغات داخل بافت شهری که امکان خروج آن مقدور نباشد به عنوان اساس طرح لحاظ گردد.
4ـ نقشه شبکه معابر پیشنهادی مطابق نقشه پیوست اصلاح و ارائه گردد.
5 ـ حریم قانونی راه عبوری میانه ـ سراب در نقشه‌های منطقه‌بندی حریم شهر و محدوده شهر لحاظ گردد.
6 ـ ضوابط مربوط به منطقه‌بندی حریم و نقشه منطقه‌بندی حریم شهر مطابق بند 8 مصوبه ضوابط جلوگیری از افزایش محدوده شهرها مصوب مورخ 10/8/1378 و بند7 مصوبه تفویض اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص بررسی و تصویب طرحهای جامع شهرهای زیر صد هزار نفر به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب 15/5/1386 شورای عالی شهرسازی و معماری و با رعایت مصوب مورخ 10/3/1389 شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهر و تعیین سرانه آن منطبق بر جداول و ضوابط و مقررات پیشنهادی طرح جامع تهیه و ارائه گردد.
7 ـ کاربری آموزش عالی پیشنهادی در حریم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم وجود مصوبه از مراجع ذی‌صلاح تا تاریخ تصویب طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از حریم شهر حذف گردد.
مطابق این مصوبه آن دسته از اراضی که در خارج از محدوده و درون حریم شهر قرار دارند در صورت ایجاد حقوق مکتسبه (ناشی از تغییر کاربری و پروانه‌های ساختمانی صادره دارای مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح استانی) تا زمان تصویب طرح در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، با همان عملکرد (کاربری) در حریم شهر تثبیت و ابقا می‌گردد.
این طرح براساس جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1405) معادل 2565 نفر در محدوده‌ای به وسعت 9/84 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 30 نفر در هکتار) و حریمی به مساحت 471 هکتار تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده بود.
ضروری می‌داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنائی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یادشده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر ترک بیش از پیش فراهم گردد.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.
همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده 42 آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحها مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر، در موعد مقرر (حداکثر 45 روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجرا ابلاغ گردد.
معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19902

تاریخ تصویب : 1391/8/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای شهرسازی و معماری استان آذربایجان شرقی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.