×

قانون اصلاح قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

قانون اصلاح قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

قانون-اصلاح-قانون-ایجاد-تسهیلات-برای-ورود-رزمندگان-و-جهادگران-داوطلب-بسیجی-به-دانشگاه-ها-و-موسسات-آموزش-عالی
ماده واحده - تبصره های ذیل به ماده 2 قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی الحاق و تبصره آن به 5 تبدیل می گردد.
تبصره 1 - واجدین شرایط موضوع این قانون پس از فراغت از تحصیل در مقطع اولیه در صورتی که بیش از 6 ماه خدمت داوطلبانه بسیجی در مناطق عملیاتی داشته باشند به ازا هر 6 ماه کامل خدمت اضافی حداکثر دو بار با استفاده از سهمیه مذکور در یک مقطع بالاتر شرکت نماید. سهمیه مشمولین این قانون در مورد رشته های بالاتر از لیسانس "کارشناسی ارشد و دکترا" 20 درصد خواهد بود.
تبصره 2 - دانشگاه آزاد اسلامی نیز موظف است مانند دانشگاه های دولتی 40 درصد پذیرفته شدگان را از رزمندگان و ایثارگران ، آزادگان ، فرزندان شاهد" بپذیرد.
تبصره 3 - فرزندان شهدا و مفقودین و اسرا و همسران آنها و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد و بنیاد جانبازان و مستضعفان از مزایای این قانون استفاده نمایند.
تبصره 4 - دانشجویانی که از قانون سهمیه رزمندگان دانشگاه ها استفاده می کنند باید ارتباط خود را به عنوان بسیجی فعال با نیروی مقاومت بسیج سپاه ادامه دهند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده (شامل چهار تبصره الحاقی ) در جلسه روز چهارشنبه یازدهم آذر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 11/9/1371 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/09/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.