×

آئین نامه اجرائی موضوع ماده (15) قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

آئین نامه اجرائی موضوع ماده (15) قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

آئین-نامه-اجرائی-موضوع-ماده-(15)-قانون-بکارگیری-سلاح-توسط-مامورین-نیروهای-مسلح-در-موارد-ضروری

وکیل


هیات وزیران در جلسه مورخ 13/6/1379 بنا به پیشنهاد شماره 61/1/3561 مورخ 24/8/1377 وزارتخانه های کشور،امور اقتصادی ودارایی ،دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (15)قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری ـ مصوب 18/10/1373ـآیین نامه اجرایی ماده مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده1-در این آیین نامه وا.ه قانون به جای عبارت قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری ـمصوب 18/10/1373ـ به کارمی رود.
ماده2- سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور مکلف است همه ساله اعتبار لازم جهت اجرای ماده(13) قانون را ضمن ردیف جداگانه درلایحه بودجه کل کشور و اعتبار مربوط به اجرای ماده (14) آن را در ذیل ردیف هر یک از دستگاههای ذی ربط پیش بینی نماید.
تبصره ـ اعتبارات مذکور برپایه درخواست دستگاههای مربوط تخصیص می یابد و طبق مقررات ذی ربط در اختیار آنها قرار خواهد گرفت .
ماده3ـ دیه و خسارت و تعیین میزان آن (موضوع ماده 13قانون )که در اجرای مواد (3)،(4)،(5)و(6) قانون حادث شده باشد از محل اعتبارات مربوط توسط دستگاههای ذی ربط بر اساس رای مرجع قضایی پرداخت خواهد شد.
تبصره ـ مامورانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی منطبق با مفاد قانون مبادرت به بکارگیری سلاح نموده و از این لحاظ ملزم به پرداخت دیه یا جبران خسارت گردیده باشند در صورتی که وجوه مربوط توسط سازمان متبوع مامور و یا دیگر سازمانها ونهادهای انقلابی و یا وابسته به دولت پرداخت نشده باشد با ارایه اسناد و مدارک لازم وجوه ذکر شده از محل اعتبارات این ایین نامه پرداخت خواهدشد.
ماده4ـ میزان پرداخت خسارات وارده درقبال صدمات جانی وضرر و زیان مالی که به ماموران در حین یا در ارتباط با انجام وظیفه بر وفق قانون وارد شده است ونیز کمک مالی به این ماموران (موضوع ماده 14قانون )در هر یک از وزارتخانه ها سازمانها ونیروهای مسلح (نظامی و انتظامی )با تایید بالاترین مقام دستگاه مربوط و با رعایت قوانین ومقررات پرداخت خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور ـحسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1379/06/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.