×

قانون الحاق سه تبصره به قانون امور گمرکی

قانون الحاق سه تبصره به قانون امور گمرکی

قانون-الحاق-سه-تبصره-به-قانون-امور-گمرکی

وکیل


ماده واحده - تبصره های زیر به قانون امور گمرکی مصوب خرداد 1350 شمسی (2530 شاهنشاهی ) اضافه می شود: دو تبصره ذیل به عنوان تبصره پنج و شش به ماده 22 قانون امور گمرکی اضافه می شود:
تبصره 5 - حداکثر مدت توقف کالا در انبارها و اماکن گمرکی در فرودگاههای کشور (30) روز است و پس از آن کالا متروکه تلقی می شود. هزینه انبارداری در فرودگاهها از روز سوم تخلیه محاسبه و دریافت خواهد شد. هر گاه پس از انقضا مدت هفت (7) روز از تاریخ ابلاغ اخطار گمرک دائر به متروک شدن کالا نسبت به ترخیص و خروج آن از گمرک اقدام نشود کالای مزبور از طریق حراج به فروش خواهد رسید. و در مورد وجوه حاصل از فروش طبق مقررات قانونی عمل خواهد شد.
تبصره 6 - به گمرک ایران اجازه داده می شود کلیه مواد شیمیایی مذکور در قسمتهای ششم و هفتم جدول تعرفه گمرکی و مواد آتش زا که پس از انقضا مدت (20) روز از تاریخ اولین اخطار بعد از ورود کالا به صاحبان آن ترخیص نشود طبق آیین نامه ای که از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید اقدام به فروش نماید و در صورتی که امکان فروش نباشد معدوم خواهد شد. در صورتی که نام بانک ذینفع در اسناد ذکر شده باشد رونوشت اخطاری که برای صاحب کالا فرستاده می شود به بانک ذینفع نیز ابلاغ می گردد. تا زمانی که عدم ترخیص کالا ناشی از قصور صاحب کالا نبوده و مورد تایید گمرک ایران باشد اقدام در فروش متوقف خواهد ماند. تبصره ذیل به ماده 23 قانون امور گمرکی اضافه می شود.
تبصره - در فرودگاههای کشور حداکثر توقف کالا پس از صدور سند ترخیص یا قبض فروش سی (30) روز است و پس از آن کالا متروکه تلقی و با رعایت تبصره پنج ذیل ماده 22 این قانون به فروش خواهد رسید و در مورد وجوه حاصل از فروش طبق مقررات قانونی عمل خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده پس از تصویب مجلس سنا در جلسه روز چهارشنبه 28/2/2536، در جلسه روز یکشنبه هشتم خرداد ماه دو هزار و پانصد و سی و شش شاهنشاهی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
نایب رییس مجلس شورای ملی - دکتر جواد سعید




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1356/03/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.