×

قانون اصلاح ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی و الحاق دو تبصره به آن

قانون اصلاح ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی و الحاق دو تبصره به آن

قانون-اصلاح-ماده-4-قانون-خدمت-وظیفه-عمومی-و-الحاق-دو-تبصره-به-آن

وکیل


ماده واحده - ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبصره آن به شرح زیر اصلاح و 2 تبصره به آن الحاق می گردد:
ماده 4 - کلیه مشمولان سالم و بلامانع به خدمت زیر پرچم اعزام می شوند و پس از فراگرفتن آموزشهای نظامی لازم بقیه خدمت زیر پرچم را در نیروهای مسلح شاهنشاهی یا سپاههای انقلاب شاه و ملت یا دانشگاهها و یا وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی و سایر موسسات انتفاعی وابسته به دولت یا جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران یا شهرداریها انجام خواهند داد تعیین ترتیب تقدم برای استفاده از مشمولان مزبور در هر یک از سازمانهای مذکور در این ماده با ستاد بزرگ ارتشتاران خواهد بود.
تبصره 1 - تا زمانی که امکان اجرای آموزش نظامی در مورد کلیه مشمولان فراهم نشود و مورد احتیاج دولت هم نباشد طبق مقررات آیین نامه اجرایی این قانون تعداد مورد احتیاج از بین جوان ترین و با استعدادترین آنان انتخاب و افراد مازاد معاف خواهند شد.
تبصره 2 - در صورتی که مقتضیات خدمتی دانشگاهها، وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی و سایر موسسات انتفاعی وابسته به دولت و سایر موسسات مندرج در این ماده ایجاب نماید تعدادی از مشمولان وظیفه قبل از نیل به درجه نظامی به آن وزارتخانه ها و سازمانها اختصاص داده می شوند. شرایط خدمتی ، نحوه احتساب مدت اشتغال قبل از نیل به درجات نظامی جزو خدمت زیر پرچم ، میزان حقوق و مزایا و نوع لباس این گونه مشمولان در آیین نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد. مشمولانی که از تاریخ 20/6/2531 به ترتیب فوق خدمت وظیفه خود را انجام داده اند نیز مشمول این تبصره خواهند بود.
تبصره 3 - در صورتی که مشمولان موضوع تبصره 2 قبل از نیل به درجه نظامی مرتکب جرائم نظامی و بی انظباطی گردند با آنان برابر مقررات مربوط به دانشجویان وظیفه رفتار خواهد شد مشروط بر این که مدت انجام وظیفه آنان قبل از نیل به درجه نظامی برابر آیین نامه اجرایی این قانون جزو خدمت زیر پرچم آنان محسوب گردد.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز یکشنبه اول اسفند ماه /2535 در جلسه روز شنبه چهاردهم خرداد ماه دو هزار و پانصد و سی و شش شاهنشاهی به تصویب مجلس سنا رسیده است .
رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1356/03/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.