×

قانون نحوه اداره بانک اعتبارات صنعتی و چگونگی استفاده از وجوه حاصل از فروش سهام

قانون نحوه اداره بانک اعتبارات صنعتی و چگونگی استفاده از وجوه حاصل از فروش سهام

قانون-نحوه-اداره-بانک-اعتبارات-صنعتی-و-چگونگی-استفاده-از-وجوه-حاصل-از-فروش-سهام
ماده 1 - از تاریخی که بر اساس ماده 48 قانون برنامه و بودجه کشور سهام بانک اعتبارات صنعتی برای فروش به مردم عرضه می شود نمایندگی سهام دولت در بانک اعتبارات صنعتی با وزیر صنایع و معادن و وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. وزیر صنایع و معادن ریاست هیات نمایندگی سهام دولت را در مجامع عمومی به عهده خواهد داشت . مدیر عامل بانک اعتبارات صنعتی به پیشنهاد وزیر صنایع و معادن و تصویب هیات وزیران با فرمان همایونی منصوب می شود.
ماده 2 - حداقل یک درصد سهام بانک اعتبارات صنعتی به دولت تعلق خواهد داشت . مدیریت بانک به عهده دولت خواهد بود و انتخاب اکثریت اعضای هیات مدیره بانک و عزل آنان با نمایندگان سهام دولت می باشد حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت این مدیران نیز طبق قوانین مربوط و مقررات اساسنامه بانک خواهد بود.
ماده 3 - دولت می تواند تا قبل از واگذاری اکثریت سهام بانک اعتبارات صنعتی به مردم وامها و اعتباراتی که بانک نامبرده به استناد قانون اختیارات بانک اعتبارات صنعتی مصوب خرداد ماه 1350 (2530 شاهنشاهی ) از خارج تحصیل کرده است تضمین نماید.
ماده 4 - ضوابط فروش سهام و نحوه مصرف وجوه حاصل از فروش سهام و مدتی که این وجوه به طور امانی نزد بانک اعتبارات صنعتی می ماند طبق آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد مدیر عامل و تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. قانون مشتمل بر چهار ماده پس از تصویب مجلس سنا در جلسه روز شنبه 5/6 /2536، در جلسه فوق العاده روز سه شنبه هشتم شهریور ماه دو هزار و پانصد و سی و شش شاهنشاهی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1356/06/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

بازنشستگی-در-بانکها

بازنشستگی در بانکها

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.