×

تصویب نامه در خصوص تشکیل کمیته ای به منظور اعمال مدیریت مصرف آب در شرایط دوره بحرانی در تهران

تصویب نامه در خصوص تشکیل کمیته ای به منظور اعمال مدیریت مصرف آب در شرایط دوره بحرانی در تهران

تصویب-نامه-در-خصوص-تشکیل-کمیته-ای-به-منظور-اعمال-مدیریت-مصرف-آب-در-شرایط-دوره-بحرانی-در-تهران

وکیل


شماره 26430/ت 23275ه 23/6/1379

وزارت نیروـ سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشورـ شهرداری تهران
هیات وزیران درجلسه مورخ 13/6/1379 بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد وسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1- به منظور انجام اقداماتی در زمینه اعمال مدیریت مصرف آب در شرایط دوره بحرانی در تهران کمیته ای متشکل از وزرای نیرو ،مسکن وشهر
1- شهر سازی، کشور ،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهر داری تهران تشکیل می گردد تا طرحهای مربوط به موضوع فوق پس از بررسی در کمیته یاد شده جهت طرح در هیات دولت ارایه می شود.
2-وزارت نیرو موظف است ظرف 9 ماه مطالعات نهایی منابع آبی حوزه طالقان رود و تقسیم بهینه آب بین حوزه های تهران و گیلان و رعایت حقابه ها با توجه به نیازهای کشاورزی ،شرب ،زیست محیطی حوزه سفید رود را انجام داده و سهمیه های آبی گیلان ،قزوین و تهران را بر اساس آن تعیین
نماید.
3ـبا توجه به محدودیت مستمر و روز افزون منابع آب شهر تهران ،کلیه وزارتخانه ها،شرکتهای دولتی ،پادگانهای نظامی وانتظامی ،شهرداریها و بخش خدماتی کارخانجات که از شبکه های آب شهری تهران استفاده می نمایند به استثنای مواردی که مربوط به توسعه ساختمانی یا خط تولید می شود،مکلفند طی دوره بحرانی با اعمال انظباطهای لازم گاه سی درصد(30%)نسبت به ابتدای سالجاری از میزان مصرف آب خود را هدف گیری نمایند.وزارت نیرو مجاز است در حدود توانایی مالی نسبت به نصب تجهیزات کاهنده و کنترل مصرف ،برای اینگونه مشترکین اقدام نموده و هزینه مربوطه را با درج در قبوض مصرف آب ظرف یکسال دریافت نماید.گزارش عملکرد این بند به طور ماهانه به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اعلام وسازمان مذکور نیز هر سه ماه یکبار گزارش لازم را به هیات وزیران ارایه خواهدکرد.
4-وزارت نیرو موظف است برنامه های مختلف مدیریت مصرف آب را برای اعمال حداقل 12درصد(12%)صرفه جویی در مصارف خانگی شهر تهران در دوره بحرانی تهیه وپس از بررسی در کمیته موضوع ماده (1)برای طرح در هیات دولت ارایه نماید.
5ـ شرکت آب وفاضلاب تهران مجاز است نسبت به اعمال نرخهای جریمه ای برای آن گروه از مصرف کنندگان آب شهری در بخشهای خانگی و غیر خانگی که در دوره بحران آب شهر تهران بیش از الگوی مصرف ،مصرف می نمایند به صورت پله ای اقدام نماید.
6ـ شهرداری تهران و کلیه موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی موظفند ظرف یکسال کلیه انشعابات آب فضای سبز شهر را از منابع آب با کیفیت پایی تر و خارج از شبکه شهری تامین نمایند.
7ـ وزارت نیرو موظف است برای آن دسته از شهرکهایی که در خارج از محدوده 25 ساله شهر تهران تحویل شرکت های آب و فاضلاب می گردند به صورت محلی تامین آب نماید.
8ـ با عنایت به اهمیت اصلاح و تولید تجهیزاتی که به نحوی مصرف آب را کاهش می دهند، وزارت صنایع تمهیدات لازم جهت تولید شیرها وسردوشی هایی با مصرف کم وکاهش حجم فلاش تانک های بهداشتی را به عمل آورد و از سازندگان اینگونه تجهیزات حمایت جدی نماید.
9ـ صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است به عنوان وظیفه ای ملی نسبت به اطلاع رسانی منسجم و گسترده از طریق شبکه های محلی و سراسری خود به طور مستمر اقدام نماید.
معاون اول رییس جمهور حسن حبیبی

نوع : نامشخص

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1379/06/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - شهرداری تهران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.