×

ارتقاءسطح پاسخگویی وزارت خانه هاوسازمانهای دولتی به شکایات ارباب رجوع وتقویت نظارت داخلی دولت وایجادهماهنگی درامرنظارت

ارتقاءسطح پاسخگویی وزارت خانه هاوسازمانهای دولتی به شکایات ارباب رجوع وتقویت نظارت داخلی دولت وایجادهماهنگی درامرنظارت

ارتقاءسطح-پاسخگویی-وزارت-خانه-هاوسازمانهای-دولتی-به-شکایات-ارباب-رجوع-وتقویت-نظارت-داخلی-دولت-وایجادهماهنگی-درامرنظارت-
شماره 329/70 26/2/1378
مصوبه شورای عالی اداری
شورای عالی اداری درهشتادودومین جلسه مورخ 15/2/1378خودبه منظور ارتقاءسطح پاسخگویی وزارت خانه هاوسازمانهای دولتی به شکایات ارباب رجوع وتقویت نظارت داخلی دولت وایجادهماهنگی درامرنظارت ،بازرسی وپاسخگویی به شکایات ،بنابه پیشنهادسازمان اموراداری واستخدامی کشورودراجرای اصل 134قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1- به منظورارتقاءسطح پاسخگویی دستگاههای اجرایی ،وظایف مربوط به ارزشیابی کارکنان ودیگروظایف غیرمرتبطازواحدهای ارزشیابی بازرسی ورسیدگی به شکایات منتزع ودفاتربازرس وپاسخکویی به شکایت درکلیه وزارتخانه ها وسازمانهای مستقل وابسته به ریاست جمهوری زیرنظر بالاترین مقام اجرایی دستگاه تشکیل می گردد.شرح وظایف ،ومسولیتها واختیارات ونیزساختارسازمانی این دفاترتوسط سازمان اموراداری و استخدامی کشورابلاغ خواهدشد.
2-وظایف مربوط به ارزشیابی کارکنان دردستگاههای اجرایی به امور اداری دستگاههای محول ووظایف دیگری که بعضی ازواحدهای سابق ارزشیابی ،بازرسی ورسیدگی به شکایات عهده داربودندومرتبطباماموریت بازرسی وپاسخگویی به شکایات نباشدحسب موردتوسط سازمان اموراداری واستخدامی کشورتعیین تکایف خواهدشد.
3-به منظورایجادوحدت رویه درامرپاسخگویی به شکایات ارباب رجوع و تقویت واحدهای بازرسی وپاسخگویی به شکایات دستگاههای اجرایی ، سازمان اموراداری واستخدامی کشوردستورالعملهای لازم متضمن نحوه گردش عملیات وچگونگی رسیدگی به شکایات مردم رابه گونه ای که امکان پیگیری ارباب رجوع برای احقاق حقوق خودرابه نحومقتضی فراهم نماید تنظیم وابلاغ خواهدنمود.
4-دفاتربازرسی وپاسخگویی به شکایات موظفندبراساس دستورالعملهای ابلاغی به شکایات واصله ازمردم رسیدگی وپاسخ مقتضی دراسرع وقت به ذینفع ارائه نمایدودرصورت تشخیص تخلف ازطرف کارکنان ومسئولین دولتی نسبت به ارجاع پرونده ماموران متخلف به هیاتهای بدوی رسیدگی به تخلفات اداری ویامحاکم صالحه طبق مقررات اقدام نمایند.این دفاتر همچنین نسبت به تجزیه وتحلیل شکایات واصله وارائه گزارشهای تحلیلی به بالاترین مقام دستگاه درموردتغییرات ضروری واصلاحات موردنیاز درروشها،رویه هاوساختارهای قانونی اقدام خواهندنمود.
5-سازمان اموراداری واستخدامی کشورمکلف است نسبت به بررسی وارزیابی عملکرددفاتربازرسی وپاسخگویی به شکایات دستگاههای دولتی ازطریق مقتضی اقدام ونتایج بررسی های خودراهرشش ماه به بالاترین مقام اجرایی دستگاه وبه طورسالانه به رئیس جمهورگزارش نماید.کلیه دستگاههای اجرایی موظفنداطلاعات موردنیازسازمان رادرموزدآماروزمینه های شکایات ،چگونگی رسیدگی به آنهاوهرنوع ارزیابی دیگررابه آن سازمان ارائه وهمکاری لازم رادراین زمینه معمول نمایند.
6-سازمان اموراداری واستخدامی کشورموظف است ظرف مدت (4)ماه نسبت به اجرای کامل این مصوبه اقدام وبرچگونگی اجرای آن دردستگاههای اجرایی نظارت نماید.گزارش نحوه اجرای تصویب نامه ومراحل پیشرفت کاراستقرارنظام پاسخگویی به شکایات دردستگاههای اجرایی هرسه ماه یکبارتوسط سازمان اموراداری واستخدامی کشوربه شورای عالی اداری ارائه خواهدشد.
معاون رئیس جمهورودبیرشورای عالی اداری -محمدباقریان

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15806

تاریخ تصویب : 1378/02/15

تاریخ ابلاغ : 1378/03/13

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.