×

قانون اصلاح ماده (13) قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی

قانون اصلاح ماده (13) قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی

قانون-اصلاح-ماده-(13)-قانون-مواد-خوردنی-،-آشامیدنی-،-آرایشی-و-بهداشتی

وکیل


شماره 366 – ق

حضرت حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

لایحه شماره 33243 / 19118 مورخ 24/6/1378 دولت در مورد اصلاح ماده (13) قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 13/9/1379 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده ، در اجرای اصل یکصدو بیست وسوم (123) قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی – مهدی کروبی
شماره 44026

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
قانون اصلاح ماده (13) قانون مواد خوردنی ،آشامیدنی ، آرایشی ، و بهداشتی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سیزدهم آذر ماه یکهزارو سیصدوهفتادونه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20/9/1379 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 366 ـ ق مورخ 23/9/1379 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ میگردد.
رئیس جمهور سید محمد خاتمی

ماده واحده ـ ماده (13) قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی مصوب سال 22/4/1346 به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 13 – تخلف از مقررات بهداشتی نظیر عدم رعایت بهداشت فردی ، وضع ساختمانی ، وسایل کار ممنوع است و مستوجب مجازات می باشد . مقررات بهداشتی مربوط به مراکز تهیه و تولید ، نگهداری ، توزیع ، فروش وحمل و نقل مواد خوردنی،
آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی در آیین نامه اجرایی این ماده تعیین خواهد شد . تخلف از مقررات مذکور مستوجب مجازاتهای بازدارنده از بیست و پنج هزار (25.000 ) تا پانصد هزار (500.000 ) ریا ل جریمه نقدی به ازای هر مورد نقض مقررات بهداشتی خواهد بود . میزان مجازاتهای یاد شده بر اساس نرخ تورم (هر سه سال یکبار) بنا به اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأییدهیأت وزیران قابل افزایش است .
مأموریتی که از طرف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای وزارت بهداشتی اماکن و مراکز موضوع این ماده تعیین می شوند مکلف اند متخلفین از مقررات بهداشتی را با ذکر موارد تخلف با تنظیم گزارشی به مسئول بهداشت محل معرفی نمایند . مسئول بهداشت محل در صورت تأیید گزارش به صاحب مرکز و یا مسئولین مربوطه اخطار می نماید تا نسبت به رفع نواقص بهداشتی در مهلت تعیین شده اقدام کند در صورت عدم رفع موارد تخلف دستور تعطیل محل و مهر وموم و یا لاک و مهر آن را صادر می نماید و پس از برطرف شدن نواقص و تأیید مسئول بهداشت محل از واحد مربوطه رفع تعطیل و فک مهروموم خواهد شد . در تمام موارد مذکور پرونده جهت رسیدگی به دادگاه صالحه ارجاع می گردد.
مقررات بهداشتی ، وظایف و مسئولیتهای مسئول بهداشت محل و مأمورین نظارت مدت زمانهای لازم برای رفع نواقص بهداشتی و سایر امور مربوطه در اجرای این ماده واحد در آیین نامه اجرایی این قانون مشخص خواهد شد.
تبصره 1- صاحبان مراکز مزبور در صورتی که اقدامات انجام شده را خلاف قانون و مقررات مربوطه بدانند می توانند به مرجع قضایی صالح شکایت نماید .
تبصره 2 – مأمورین انتظامی موظفند در تمام مراحل اجرای عملیات بازرسی ، تعطیل یا مهروموم یا لاک و مهر کردن محل ، همکاری لازم را با مأمورین وزارت بهداشت ، درمان آموزش پزشکی به عمل آورند.
تبصره 3- آئین نامه اجرائی این قانون توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تدوین میگردد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سیزدهم آذرماه یکهزار و سیصدوهفتادونه مجلس شورای اسلامی تصویب ودر تاریخ 20/9/1379 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی – مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16272

تاریخ تصویب : 1379/09/13

تاریخ ابلاغ : 1379/10/14

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.