×

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

آئین-نامه-تشکیلات-حرفه-ای-کاردانهای-فنی

وکیل


شماره29253 / ت 19295 هـ 9/7/1379
وزارت مسکن و شهر سازی
هیات وزیران در جلسه مورخ 3/7/1379 بنا به پیشنهاد شماره 21538 / 100 مورخ 13/11/1376 وزارت مسکن و شهر سازی و به استناد به ماده (28) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ـ مصوب 1374 ـ آیین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ به منظور انتظام و انسجام امور حرفه ای کاردانهای فنی ( موضوع ماده (26) آین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که منبعد در این آیین نامه کاردان نامیده می شود ) ، شاغل در رشته های معماری ، شهر سازی ، عمران تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی ، نقشه برداری ، ترافیک و رشته های مرتبط با آن و همچنین ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه های مذکور و بالا بردن کیفیت خدمات آنها در تهران ، و در مراکز استانهایی که وزارت مسکن و شهر سازی اعلام میکند ، (( کانون کاردانهای فنی ساختمان
که از این پس در این آیین نامه به اختصار ((کانون )) نامیده می شود ، تشکیل می گردد.
ماده 2- کانون دارای شخصیت حقوقی و غیر انتفاعی بوده و تابع قوانین و مقرراتمربوط به مؤ سسات غیر انتفاعی میباشد و می تواند در شهرستانهای تابع هر استان دارای شبعه یا نمایندگی باشد .
ماده3- برای تشکیل کانون در هر استان وجود حداقل 30 نفر کاردان فنی در رشته های
مذکور در ماده (1) این آین نامه یا مرتبط با آن ضروری است .
ماده 4 ـ برای عضویت درکانون احراز شرایط زیر لازم است
الف ـ دارا بودن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)در رشته های موضوع ماده یک این آیین نامه .
ب ـ نداشتن محکومیت قطعی به محرومیت از اشتغال به کار در هنگام تقاضای عضویت .
پ ـ ساکن آن استان بودن و حداقل شش ماه ممتد قبل از تسلیم درخواست عضویت ، در حوزه استان مقیم باشد ، به طوری که فعالیت حرفه ای وی در آن استان متمرکز بوده و اقامت غالب وی در آن استان باشد .
ت ـ پرداخت ورودیه و حق عضویت سالانه طبق تعرفه های مصوب مربوط .
ث ـ تنظیم و تسلیم تقاضای عضویت ، طبق فرم مخصوصی که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد همراه با مدارک مقرر در فرم مذکور .
ماده 5 ـ بمنظور تشکیل کانون در هر استان ، وزارت مسکن و شهر سازی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان موظف است حداکثر ظرف 3ماه از تاریخ تصویب این آیین نامه اقدام به انتشار آگهی های لازم و ثبت نام واجدین شرایط و صدور کارت عضویت موقت بنماید .
ماده 6 ـ در هر استان که تعداد متقاضیان واجد شرایط به حد نصاب مقرر رسید وزرت مسکن و شهر سازی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با رعایت مواد آتی اقدام به برگزاری انتخابات اولین هیات مدیره کانون خواهد کرد .
در دوره های بعدی ، برگزاری انتخابات توسط هیات مدیره کانون با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به شرح مندرج در مواد آتی این آیین نامه صورت خواهد گرفت .
ماده 7 ـ پس از پایان برگزاری اولین انتخابات کانون هر استان شروع به کار کرده و از آن پس وظایف عضو گیری و صدور کارت عضویت برای اعضای موجود و آتی و انجام سایر وظایف و تکالیف مربوطه با رعایت مفاد این آیین نامه به عهده هیات مدیره کانون خواهد بود .
در دوره های بعد نیز به محض تایید انتخابات از طرف هیات نظارت ، هیات مدیره سابق موظف است کلیه اسناد ، مدارک ، دفاتر ، اموال و دارایی کانون را رسما طی صورتجلسه ای به هیات مدیره جدید تحویل نماید .
ماده 8 ـ هر متقاضی نمی تواند به طور همزمان عضویت بیش از یک کانون را دارا باشد .
ماده 9 ـ در موارد زیر عضوت اعضا قطع می شود و در هر زمان ، علی که موجب قطع عضویت شده بر طرف شود ؛ بنا به تقاضای کتبی متقاضی عضویت او تجدید خواهد شد.
الف ـ استعفا از عضویت کانون .
ب ـ اخراج از کانون به موجب حکم شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان .
پ ـ سلب هر یک از شرایط عضویت موضوع ماده (4) این آیین نامه .
ماده 10 ـ در استانهایی که بواسطه کافی نبودن تعداد متقاضیان واجد شرایط یا عدم ضرورت ، کانون تشکیل نمی شود ، به تشخیص وزارت مسکن و شهر سازی متقاضیان حوزه آن استان می توانند به عضویت کانون استان مجاوری که تشکیل و رسمیت یافته پذیرفته شوند .
ماده 11 ـ ارکان کانون متشکل است از :
الف ـ مجمع عمومی
ب ـ هیا ت مدیره
ج ـ شورای رابط
د ـ بازرس
هـ ـ کمیته انتظامی
الف ـ مجمع عمومی
ماد ه 12 ـ مجمع عمومی کانون از اجتماع تمامی اعضای کانون که دارای کارت عضویت معتبر باشند (اعم از اصالتا یا وکالتا ) تشکیل می گردد .
تبصره ـ اعضای که حق رای خود را تفویض می کند بایدکارت عضویت خود را ضمیمه برگه اعطای نمایندگی نمایند و نمی توانند جداگانه دردر رای گیری شرکت کنند .
ماده 13 ـ جلسات مجمع عمومی بطور عادی سالی یکبار و به طور فوق العاده بنا به پیشنهاد هیات مدیره یا بازرس یا 15 نفر از اعضای کانون یا نظر وزارت مسکن و شهر سازی تشکیل می گردد .
ماده 14 ـ دعوت به تشکیل مجمع عمومی باید حداقل 15 روز قبل از تشکیل جلسه از طریق دعوتنامه ارسالی با پست سفارشی و یا آگهی در روزنامه کثیر الانتشار یا محلی صورت می گیرد .
تبصره ـ اولین مجمع عمومی در تهران به دعوت وزارت مسکن و شهر سازی و در استانها به دعوت سازمان مسکن و شهر سازی استان به ترتیب فوق تشکیل می گردد .
ماده 15 ـ جلسات مجمع عمومی با حصول اکثریت مطلق اعضا اعم از این که شخصا حضور یافته و یا به عضو دیگری نمایندگی داده باشند رسمیت خواهد یافت .
در صورت عدم حصول اکثریت لازم جلسه بعد باحداقل 15 روز فاصله تشکیل و با هر تعداد عضو شرکت کننده ، جلسه رسمیت می یابد . تصمیمات مجمع عمومی با اکثریت نصف به علاوه یک آرا حاضر در جلسه (اصالتا یا وکالتا ) معتبر خواهد بود .
تبصره ـ در مجامع عمومی که دستور کار جلسه ، انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس می باشد احراز حد نصاب فوق الذکر ضروری نیست و انتخاب از طریق مراجعه مستقیم اعضای مجمع عمومی به صندوقها و با رای مخفی انجام می شود .
ماده 16 ـ مجمع عمومی توسط هیات رئیسه ای مرکب از رئیس ، یک منشی و دو ناظر اداره می شود ریاست مجموعه عمومی رئیس هیات مدیره خواهد بود و منشی و دو ناظر از بین اعضای حاضر در جلسه اکثریت نسبی آراء انتخاب خواهد شد . در اولین مجمع عمومی رئیس نیز انتخابی خواهد بود . مذاکرات مجمع در صورت جلسه توسط منشی درج و پس از امضای هیات رئیسه مجمع عمومی یک نسخه آن به دبیر خانه نظام مهندسی استان و یک نسخه به سازمان مسکن و شهر سازی اسان و یک نسخه به دبیرخانه کانون می شود .
ماده 17 ـ و ظایف و اختیارات مجمع عمومی اعم از اینکه بطور عادی یا فوق العاده تشکیل شده باشد به شرح زیر است :
الف ـ انتخاب اعضای هیات مدیره
ب ـ انتخاب یا عزل بازرس اصلی و علی البدل .
پ – برسی گزارش عملکرد سالانه هیات مدیره و اعلام نظر نسب به آن .
ت- برسی و تصویب ترازنامه سالنامه کانون و بودجه پیشنهادهای هیات مدیره .
ث- تعیین و تصویب ورودیه و حق عضویت سالانه اعضا و سایر منابع درآمد کانون
بر اساس پیشنهاد هیات مدیره .
ج- اتخاذ تصمیم در مورد پرداخت حق الزحمه اعضای هیات مدیره ، شورای رابط و بازرس .
چ ـ تعیین روز نامه کثیر الانتشار .
ح ـ بررسی گزارش فعالیتهای حرفه ای ، علمی و فرهنگی و تصویب پیشنهادات مربوط به آن .
خ ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهادات واصله از سوی هیات مدیره کانون ، شورای رابط یا سازمان نظام مهندسی استان .
د ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به سایر اموری که طبق قوانین و آیین نامه هایی که مربوط به عهده و یا در صلاحیت مجمع عمومی است .
ب ـ هیات مدیره
ماده 18 ـ هرکانون دارای هیات مدیره ای خواهد بود که تعداد آن متناسب با تعداد اعضای کانون و به تفکیک رشته تا 150 نفر از 7 عضو و 150 نفر تا 1000 نفر و 9 عضو و از 1000 نفر به بالا از 11 عضو تشکیل می شود .
تبصره 1 ـ در هیات مدیره هر کانون ، از هر رشته اصلی که حداقل 7 عضو در کانون دارد باید لااقل یک نفر عضویت داشته باشد مگر آنکه در آن رشته داوطلب واجد شرایط وجود نداشته باشد . در این صورت به تعدا مورد نیاز از میان داوطلب سایر رشته ها بر حسب بیشتریت آرا ء مکتسبه انتخاب می گردند .
تبصره 2 ـ هیات مدیره در هر یک از «رشته های اصلی » یک عضو علی البدل خواهد داشت . چنانچه تعداد داوطلبان هر رشته کافی برای تعییت علی البدل نباشد ؛ آن رشته فاقد عضو علی البدل در هیات مدیره خواهد بود .
ماده 19 ـ مدت عضویت در هیات مدیره سه سال است و انتخاب مجدد آنان نیز بلامانع می باشد .
ماده 20 ـ داوطلبان عضویت در هیات مدیره کانون باید دارای شرایط زیر باشند :
1ـ تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران .
2ـ نداشتن فساد اخلاقی و مالی و عدم اعتیاد به مواد مخدر .
3 ـ نداشتن پیشینه کیفری و عم وابستگی ه گروههای غیر قانونی .
4 ـ داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی و تعهد عملی به احکام دین مبین اسلام .
5 ـ داشتن حداقل 9 سال سابقه کار مفید و عملی در رشته و حرفه مربوط (دارنده پروانه اشتغال به کار کاردانی پایه 2)
6ـ فاقد محکومیت انتظامی از درجه 3 به بالا از 3 سال قبل از تاریخ اعلام داوطلبی .
تبصره 1 ـ اقلیت های دینی رسمی از شرط تعهد علمی به احکام دین مبین اسلام مستثنا هستند .
تبصره 2 ـ احراز سابقه کار در اولین دوره انتخابات با وزارت مسکن و شهر سازی با همکاری سازمان نظام مهندسی استان خواهد بود و در دوره های بعد احراز آن وسیله شورای رابط و با نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به شرح مواد آتی انجام می شود .
تبصره 3 ـ چنانچه در هر رشته داوطلبی با سابقه مندرج در بند (5) این ماده وجود نداشته داشتن حداقل 5 سال سابقه کار مفید و عملی (دارنده پروانه اشتغال به کار کاردانی پایه 3 ) الزامی است .
ماده 21 ـ برای انجام انتخابا ت هیات مدیره ، شورای رابط هر کانون عنوان هیات اجرایی انتخابات را دارند . دو نفر از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان به معرفی هیات مدیره و یک نفر با معرفی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان (در تهران وزارت مسکن و شهر سازی )وظیفه هیات نظارت انتخابات استان را عهده دار خواهند بود . اعضای هیات اجرایی نمی تواند نامزد عضویت در هیات مدیره باشند .
تبصره ـ در اولین دوره انتخابات ، هیات اجرایی انتخابات رأسا به وسیله وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب می شوند .
ماده 22 ـ جلسات هیات اجرایی با حضور حداقل سه نفر و نماینده هیات نظارت رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت آرا ء موافق معتبر می باشد .
ماده 23 – هیات اجرایی انتخابات پس از تشکیل موظف است ظرف یک هفته اقدامات زیر را انجام و به روشهای مقتضی آنها را اعلام نماید :
الف ـ اعلام شرایط عضویت در هیات مدیره و مدارکی که داوطلب باید همرا تقاضای خود ارسال کند .
ب ـ تعیین مهلت قبول تقاضای نامزدی عضویت در هیات مدیره که مدت آن نباید کمتر از 10 روز از تاریخ انتشار آگهی باشد و تعیین نشانی و محلهای ثبت نام
پ ـ اعلام روز و ساعت و محاهای برگزاری انتخابات که باید در یک روز انجام شود .
ت ـ تعیین و اعلام تعداد اعضای هیات مدیره در استان مربوط .
ماده 24 ـ هیات اجرایی موظف است با رعایت ماده (20) این آیین نامه ظرف از یک هفته از پایان مهلت ثبت نام جهت احراز شرایط داوطلبان از مراجع ذی ربط استعلام و ظرف یک ماه از تاریخ مذکور اعم از اینکه پاسخ استعلامها واصل شده یا نشده باشد با اکثریت آراء نسبت به صلاحیت نامزدها اتخاذ تصمیم و نتیجه را به هیات نظارت و متقاضی اعلام نماید . افرادی که صلاحیت آنها رد شده است ، می توانند ظرف مدت سه روز از تاریخ وصول نظریه ، شکایت کتبی خود را به هیات نظارت تسلیم و رسید دریافت دارند . هیات نظارت موظف است ظرف یک هفته پس از وصول شکایت به آنها رسیدگی و نظر قطعی خود را در مورد صلاحیت شاکیان و سایر داوطلبان به هیات اجرایی انتخابات اعلام دارد . پس از تایید فهرست نهایی نامزدها به وسیله هیات نظارت ، هیات اجرایی فهرست مذکور را تکثیر و توزیع نموده و حداقل ده روز قبل از برگزاری انتخابات آن را در روزنانه محلی یا کثیر الانتشار یا از طریق متقضی دیگر به اطلاع اعضا برساند .
ماده 25 ـ هر یک از اعضا کانون می تواند با ارایه کارت عضویت همان استان یا هر یک از نامزدها و حداکثر به تعدا اعضای اصلی هیات مدیره رای دهند در صورتی که بیش از تعداد مذکور در ورقه رای نوشته شده اسامی اضافی از آخر حذف می شود و چنانچه اسامی افراد غیر از داوطلبان اعلام شده ، نوشته شود آن اسامی نیز حذف می گردد .
تبصره ـ در اولین انتخابات اعضای کانون با ارایه کارت موقت صادره از طرف وزارت مسکن و شهر سازی در انتخابات شرکت خواهند کرد .
ماده 26 ـ پس از خاتمه رای گیری هیات اجرایی زیر نظر هیات نظارت اقدام به شماش آراء نموده و افرادی که با رعایت مفاد ماده (18) و تبصره های آن دارای رای بیشتر باشند به ترتیب در فهرست به عنوان اعضاب علی البدل تعیین شده و اسامی مذکور ، صورتجلسه و به امضای اعضای هیات اجرایی و نظارت رسیده و به وزارت مسکن و شهر سازی رسیده و ارسال می گردد تا پس از تایید جهت اطلاع به نحو مقتضی اعلام و کلیه مدارک مربوط به انتخابات و دبر خانه کانون و وظیفه هیات اجرایی و نظارت خاتمه می یابد .
ماده 27 ـ هیات مدیره که از اعضای اصلی تشکیل می شود در اولین جلسهاز بین خود یک رئیس و یک نایب رئیس و یک دبیر و یک خزانه دار برای مدت یک سال انتخاب می کند . انتخاب مجدد اعضای هیات رییسه در سالهای بعد بلامانع است .رئیس هیات مدیره »رئیس کانون استان « نیز می باشد .
ماده 28 ـ جلسات هیات مدیره حداقل در هر ماهی دوبار تشکیل و با حضور اکثریت اعضا رسمیت یافته و تصمیمات هیات مدیره بر حسب تعادا اعضای ا صلی(7،9 ،11 ) نفر به ترتیب با 3، 4و 5 رای معتبر خواهد بود اعضای علی البدل می توانند بون داشتن حق رای در کلیه جلسات هیات مدیره شرکت نمایند .
تبصره ـ در صورت فوت ، استعفا یا سلب صلاحیت قانونی هریک از اعضای هیات مدیره یا غیبت غیر موجه 4 جلسه متوالی یا 8 جلسه متناوب دوازده تا شش ماه عضو مذکور مستعفی شناخته شده و از عضو علی البدل به عنوان عضو اصلی دعوت بعمل خواهد آمد ماده 29 ـ اختیارت و وظایف هیات مدیره به شرح زیر است :
1ـ برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت افرادی که در امور حرفه ای موضوع این فعالیت دارند .
2 ـ ارتقا ی دانش فنی و کیفیت کار شاغلان در بخشهای کاردانی فنی مربوط ساختمان از طریق ایجاد پایگاههای علمی ، فنی ، آموزشی و انتشارات .
3 ـ دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه ای اعضا و تشویق و حمایت از فعالیتهای با ارزش آنها .
4ـ تنظیم روابط بین کاردانهای فنی با صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان موضوع «قانون نظام مهندسی ساختمان » و سازمانهای نظام مهندسی ساختمان .
5 ـ تنظیم روابط بین کاردانهای فنی با کارفرمایان .
6 – همکاری با مراجع استان در هنگام بروز سوانح و بلایای طبیعی .
7 – تهیه و تنظیم برنامه ها و بودجه و تراز نامه سالانه کانون و ارایه آن به مجمع عمومی جهت تصویب .
8 ـ تهیه و تصویب نظام نامه اداری ، تشکیلاتی ، مالی و داخلی کانون .
9 ـ تنظیم امور اداری و مالی کانون طبق مقررات و نظامهای مربوط .
10 ـ تعیین میزان ورودیه و ح عضویت سالانه اعضا و ارایه آن به مجمع عمومی جهت تصویب .
11 ـ افتتاح حساب بانکی به نام کانون نزد بانکها و برداشت ازاین حسابهاانجام امور کانون و پرداخت هزینه ها .
12 ـ تعیین امضا یا امضاهای مجاز به منظور برداشت از حسابهای بانکی ، امضای قراردادها، اسناد و اوراق تعهد آور ، آقامه دعوی و صلح و سازش و انتخاب وکیل .
13 ـ همکاری در برگزاری آزمونهای موضوع قانون نظام مهندسی
14 ـ ایجاد تسهیلات لازم به منظور باز آموزی یا آموزشهای لازم حرفه ای .
15 ـ فعالیت و ایجاد تسهیلات برای ارتقای دانش فنی و حرفه ای آنها .
16 ـ اتشار خبرنامه .
17- انجام مشورت و کسب رهنمودهای لازم از سازمان نظام مهندسی ساختمان ایتان در زمینه های آموزشی ، حرفه ای و فنی .
18 ـ ارسال شکایت واصله به شورای انتظامی استان و همکاری با شورای مذکور .
19 ـ اجرای وظایفی که از طرف وزارت مسکن و شهر سازی در جهت نیل به اهداف قانون نظام مهندسی ساختمان به عهده کانون گذاشته می شود .
20 ـ تعیین روزنامه کثیر الانتشار جهت اعلام آگهی ها و اعلامیه های کانون .
21 ـ ایجاد شعبه یا نمایندگی در شهرستانهای استان .
پ ـ شورای رابط
ماده 30 ـ به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر بین حرفه مهندسی و سایر حرف وابسته به آن و همکاری بین سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان و کانون کاردانهای فنی ساختمان شورایی به نام شورای رابط متشکل از 5 عضو ، دو نفر از اعضای هیات مدیره کانون به معرفی هیات مدیره کانون ، دو نفر از اعضای هیات مدیره سازمان مهندسی استان به معرفی هیات مدیره سازمان و یک نفر نماینده وزارت مسکن و شهر سازی استان در هر کانون تشکیل می گردد .
تبصره ـ مدت تصدی اعضای مذکور 3 سال است و تجدید انتخاب آنها بلامانع است .
ماده 31 ـ وظایف شورای رابط
1 ـ همکاری و هماهنگی با هیات مدیره کانون جهت ایجاد ارتباط مناسب حرفه ای بین اعضای کانون و سازمان نظام مهندسی استان .
2 ـ همکاری و هماهنگی با هیات مدیره کانون جهت برگزاری دوره های باز آموزی و ایجاد امکانات و تسهیلات آموزشی برای اعضای کانون .
3 ـ ارایه برنامه و نظرات مشورتی به هیات مدیره کانون و ارایه گزارش به هیات مدیره سازمان مهندسی استان و سازمان مسکن و شهر سازی استان .
4 ـ نظارت بر نحوه عملکرد اعضاء و هیات مدیره کانون و ارایه گزارش به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان و سازمان مسکن و شهر سازی استان .
ماده 32 ـ جلسات شورای رابط حداقل هر دو ماه یکبار تشکیل و تصمیمات آن با (3) رای معتبر خواهد بود .
ت ـ بازرس (بازرسان )
ماده 33 ـ هرکانون بر حسب تعداد اعضا تا 150 نفر عضو یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل و بیش از آن دو بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل خواهد داشت که هم زمان با انجام انتخابات هیات مدیره وسیله مجمع عمومی از بین اعضای کانون برای مدت 3 سال انتخاب می گردند و انتخاب مجد آنها بلا مانع است .
تبصره ـ در مورد داوطلبان تصدی بازرسی کانون به همان شیوه انتخاب داوطلبان برای اعضای هیات مدیره عمل می گردد .
ماده 34 ـ وظایف و اختیارات بازرس (بازرسان ) به شرح زیر تعیین می شود :
1 ـ اظهار نظر درباره صحت صورت دارایی ها و صورتحسابهای دوره عملکرد و تراز نامه هایی که هیات مدیره برای ارایه به مجمع عمومی تهیه نموده است و تهیه گزارش و تسلیم آن به هیات مدیره حداقل 15 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی .
2 ـ اظهار نظر درباره صحت مطلب و گزارشها و اطلاعاتی که هیات مدیره برای مجمع عمومی تهیه نموده است .
3 ـ اظهار نظر در مورد اقدامات و عملکرد هیات مدیره و ارایه آن به مجمع عمومی .
4 ـ بازرس یا بازرسان با اطلاع هیات مدیره حق دارند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی لازم را انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوط به کانون را از هیات مدیره مطالبه و مورد رسیدگی قرار دهند . این رسیدگی نباید به گونه ای باشد که موجب وقفه در عملیات جاری شود .
ث ـ کمیته انتظامی
ماده 35 ـ در هر کانون کمیته ای تحت عنوان کمیته انتظامی متشکل ز 3 نفر ، یک نفر به انتخاب هیات مدیره کانون از بین اعضای کانون ، یک نفر به انتخاب شورای رابط و یک نفر به انتخاب شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان تشکیل می شود ، کمیته مذکور در ارتباط با تخلفات انضباطی و انتظامی اعضای کانون با شورای انتظامی استان همکاری و انجام وظیفه می نماید .
کمیته انتظامی پس ز وصول شکایت و یا با در یافت اعلامیه شورای انتظامی استان اقدام به تشکیل پرونده و رسیدگی مقدماتی نموده و حسب مورد از محل بازدید و از اظهارات شاکی و مشتکی عنه و سایر اشخاصی که با موضوع شکایت ارتباط دارند صورتمجلس و گزارش تهیه کرده و سپس به انضمام نظر خود مبنی بر رد و یا ورود شکایت ، پرونده تکمیل شده را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به شورای انتظامی استان ارسال می دارد . تصمیمات کمیته انتظامی با 2 رای موافق متبر است .
ماده 36 ـ به منظور ایجاد تمرکز و انسجام بیشتر بین کانونهای استان و بهره برداری از تجارب و رفع ابهامات و مشکلات موجود در هر استان ، وزارت مسکن و شهر سازی با همکاری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی می تواند در فواصل زمانی مناسب ، (حداکثر یک بار در هر سال ) ترتیب گردهمایی اعضای هیات مدیره کانونها را فراهم آورد .
معاون اول رئیس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16203

تاریخ تصویب : 1379/07/03

تاریخ ابلاغ : 1379/07/17

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.