×

مصوبه شورای عالی شهر سازی و معماری ایران راجع به طرح توسعه و عمران ( جامع ) ناحیه ماکو ـ چالدران

مصوبه شورای عالی شهر سازی و معماری ایران راجع به طرح توسعه و عمران ( جامع ) ناحیه ماکو ـ چالدران

مصوبه-شورای-عالی-شهر-سازی-و-معماری-ایران-راجع-به-طرح-توسعه-و-عمران-(-جامع-)-ناحیه-ماکو-ـ-چالدران

وکیل


شماره 2251/310 26/6/1379
جناب آقای میر لوحی
استاندارمحترم و رییس شورای شهر سازی و معماری استان آذربایجان غربی
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تاسیس شورای عالی شهر سازی و معماری ایران و ماده (42) آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی ، ناحیه ای ، منطقه ای و ملی و مقررات شهر سازی و معماری کشور مصوب 12/10/78 هیات محترم وزیران به استحضار می رساند ؛ شورای عالی شهر سازی و معماری ایران در جلسه مورخ 14/6/79 ؛ طرح جامع ناحیه ماکو ـچالدران را که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهر سازی و تعیین و ظایف آن و تصویب نامه شماره 70971 / ت 407 ـ مورخ 5/11/73 هیات وزیران دایر برالحاق متن متمم به انتهای تبصره (3)ماده (4) آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی وا احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر ها تهیه و در تاریخ 16/11/78 در شورای شهر سازی آن استان به تصویب رسیده بود را با رعایت موارد ذیل مورد تصویب نهایی قرارداد .
1 ـ موقعیت شهرک صنعتی موجود ماکو واقع در شمال غربی شهر و در محور ماکو ـ بازرگان در نقشه کاربری اراضی پیشنهادی مشخص گردد .
2 ـ با توجه به نقش و اهمیت ناحیه ماکو ـ چالدران در امر ترانزیت کالا از اروپا و ارمنستان و بالعکس و صدور گاز و همچنین تولید برق و تولیدات پتروشیمی جهت صدور به مناطق ، شورای عالی بر بذل توجه به این امور و سرمایه گذاری های لازم در این زمینه تاکید نمود .
3 ـبا توجه به نقش ترانزیتی جاده سه راهی خوی به شهر جلفا جهت ترانزیت کالا از مرز بازرگان به کشورهای آسیانه میانه ، شورای عالی نسبت به تکمیل عملیات احداث جاده مذکور تاکید نمود .
لازم می داند از مشارکت ارزشمند شورای شهر سازی و معماری آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نمود و امید است با بکارگیری و رعایت دقیق و کامل ضوابط و مقررات طرح یاد شده توسط مراجع و دستگاههای ذی ربط موجبات توسعه همه جانبه و هماهنگ ناحیه مذکور در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و کالبدی فراهم گردد . این طرح براساس جمعیت پیش بینی شده برای ناحیه ماکو ـ چالدران در سال افق (1400) معادل 301878 نفر ( 6/55 در صد شهری و 4/44 درصد روستایی ) تهیه و اسناد آن به شرح زیر می باشد :
سند شماره 1 ـ نقشه منطقه بندی و نقشه کاربری اراضی .
سند شماره 2 ـ ضوابط نحوه استفاده از اراضی .
سند شماره 3 ـ سطح بندی خدماتی و مراکز جمعتی .
سند شماره 4 ـ تعیین اولویت استقرار عملکردها و خدمات .
در اجرای ماده 42 آیین نامه مصوب 12/10/78 هیات محترم وزیران ، اسناد و مدارک طرح متعاقباً جهت ابلاغ خواهد شد .
معاون وزیردبیر شورای عالی ـجلیل حبیب اللهیان

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16203

تاریخ تصویب : 1379/06/14

تاریخ ابلاغ : 1379/07/17

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.