×

آئین نامه اجرائی ماده 19 قانون سازمان دامپزشکی کشور

آئین نامه اجرائی ماده 19 قانون سازمان دامپزشکی کشور

آئین-نامه-اجرائی-ماده-19-قانون-سازمان-دامپزشکی-کشور
شماره 47160 4و9و51
وزارت کشاورزی و منابع طبیعی
فرمان همایونی دائر به اجرای آئین نامه اجرائی ماده 19 قانون سازمان دامپزشکی کشور و قانون مزبور که به تصویب کمیسیونهای مربوطه مجلسین سنا و شورای ملی رسیده است ذیلا ابلاغ می گردد.
با تاییدات خداوند متعال
ما
محمدرضا پهلوی آریامهر شاهنشاه ایران
محل صحه مبارک همایونی
نظر به اصل بیست و هتم متمم قانون اساسی مقرر می داریم
ماده اول - آئین نامه اجرائی ماده 19 قانون سازمان دامپزشکی کشور که به تصویب کمیسیونهای مربوط مجلسین رسیده و پیوست این فرمان است به موقع اجرا گذاشته شود.
ماده دوم - هیئت دولت مامور اجرای این قانون هستند.

ماده 1 - مقررات این آیین نامه در دامداریهایی اجرا می شود که در آنها چهارپایان اهلی و طیور به منظور بهره برداری و نگهداری و پرورش داده می شوند و یا به طور عمده خرید و فروش می گردد.
ماده 2 - تاسیس هر نوع دامداری از لحاظ اجرای مقررات بهداشتی و قرنطینه ای موکول به تحصیل پروانه از وزارت کشاورزی و منابع طبیعی است . مامورین انتظامی مکلفند به تقاضای سازمان دامپزشکی از ادامه کار دامداریهای بدون پروانه یا دامداری هایی که پروانه آنها لغو گردیده است جلوگیری نمایند.
تبصره 1 - دامداریهایی که قبل از تصویب این آیین نامه تاسیس شده اند مکلفند ظرف یک سال از تاریخ انتشار آگهی موضوع ماده 3 این آیین نامه پروانه لازم را تحصیل نمایند.
تبصره 2 - اشخاصی که تعدادی دام و طیور به مقیاس غیر تجاری نگهداری می نمایند و همچنین دامدارانی که ییلاق و قشلاق می کنند و در یک جا ساکن نیستند مشمول مقررات این آیین نامه نخواهند بود.
تبصره 3 - تشخیص مقیاس غیر تجاری با وزارت کشاورزی و منابع طبیعی است .
ماده 3 - ضوابط و شرایط تحصیل پروانه دامداری وسیله وزارت کشاورزی و منابع طبیعی تهیه و آگهی می شود و برای عموم لازم الاجرا است .
ماده 4 - پروانه دامداریهایی که مسئولین آنها برخلاف قوانین و مقررات سازمانهای دامپزشکی و دامپروری وزارت کشاورزی و منابع طبیعی و دستورات فنی و بهداشتی سازمانهای مذکور رفتار نمایند لغو خواهد شد.
ماده 5 - دامدارانی که برای دریافت پروانه دامداری طبق این آیین نامه اقدام ننمایند یا مسئولین دامداریهایی که پروانه آنها لغو گردیده مکلفند در مهلتی که سازمان دامپزشکی کشور به آنها ابلاغ خواهد کرد دامداری خود را تعطیل نمایند.
ماده 6 - اجرای این آیین نامه در مورد یک یا چند نوع چهارپایان اهلی یا طیور در هر یک از استانها یا شهرستانها موکول به اتخاذ تصمیم و آگهی وزارت کشاورزی و منابع طبیعی است .
ماده 7 - در مناطقی که اجرای این آیین نامه از طرف وزارت کشاورزی و منابع طبیعی آگهی می شود دامداران مشمول این آیین نامه در صورتی می توانند از کمکها و خدمات سازمانهای دولتی در زمینه دامداری استفاده نمایند که دارای پروانه مندرج در ماده 2 باشند.
آیین نامه فوق مشتمل بر هفت ماده و سه تبصره به استناد ماده 19 قانون سازمان دامپزشکی کشور پس از تصویب کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای ملی در جلسه روز دوشنبه 24/7/1351 در جلسه روز چهارشنبه دهم آبان ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و یک شمسی به تصویب کمیسیون کشاورزی و منابع
طبیعی مجلس سنا رسید.
رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8114

تاریخ تصویب : 1351/08/10

تاریخ ابلاغ : 1351/09/08

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.