×

لایحه قانونی حفظ امنیت اجتماعی

لایحه قانونی حفظ امنیت اجتماعی

لایحه-قانونی-حفظ-امنیت-اجتماعی
ماده 1 - برای حفظ نظم و امنیت عمومی در هر حوزه فرمانداری کمیسیونی به نام (کمیسیون امنیت اجتماعی ) مرکب از فرماندار - رییس دادگاه شهرستان در صورت نبودن رییس دادگاه بخش - دادستان - رییس شهربانی و رییس ژاندارمری به ریاست فرماندار تشکیل می شود.
ماده 2 - وظایف کمیسیون مزبور عبارت است از:
الف - رسیدگی به عمل اشخاصی که در شهرها و دهات مردم را به ضدیت با یکدیگر تحریک و موجبات سلب آسایش و اخلال در نظم و آرامش را عملا فراهم می سازند.
ب - رسیدگی به عمل اشخاصی که کشاورزان را به خودداری از دادن بهره مالکانه یا امتناع از عمل کشت یا جلوگیری از ورود مالک به ملک خود یا ممانعت از مداخلات و عملیات او در ملک مطابق حق مالکیت یا رفتار بر ضد مامورین دولت وادار نمایند.
ماده 3 - در موارد مذکور در ماده 2 کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی فورا
رسیدگی و متهم را به دو ماه تا 6 ماه اقامت اجباری در محلی که کمیسیون تعیین کند به استثنای نقاط بد آب و هوا محکوم می نماید.
ماده 4 - تصمیمات کمیسیون باید فورا به محکوم علیه ابلاغ شود و محکوم علیه حق دارد در ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ تصمیم کمیسیون امنیت اجتماعی به دادگاه استانی که عمل در حوزه آن واقع شده شکایت نمایند. دادگاه استان فورا خارج از نوبت بدون حضور متهم به شکایت مزبور رسیدگی کرده رای مقتضی صادر خواهد نمود چنان چه دادگاه حضور متهم را برای روشن شدن امر لازم بداند دستور احضار او را خواهد داد طرز رسیدگی دادگاه استان در این مورد به استثنای احضار متهم که به اختیار دادگاه است مطابق مقررات عمومی خواهد بود. رای دادگاه استان قطعی و لازم الاجرا است .
ماده 5 - محکومین به حکم قطعی لازم الاجرا پس از انقضا ربع مدت محکومیت می توانند تقاضای بخشودگی نمایند در این صورت پرونده امر به دادگاه استان که مرجع رسیدگی پژوهشی است ارجاع می شود رای دادگاه استان قطعی است .
ماده 6 - وزارتین دادگستری و کشور مامور اجرای این قانون می باشند.
به موجب قانون تمدید تبصره قانون الغا کلیه لوایح مصوب آقای دکتر مصدق ناشیه از اختیارات لایحه قانونی مربوط به حفظ امنیت اجتماعی که در تاریخ نهم مرداد ماه یک هزار و سیصد و سی و چهار به تصویب کمیسیونهای مشترک مجلسین رسیده موقتا قابل اجرا می باشد.
رییس مجلس سنا - سید حسن تقی زاده
رییس مجلس شورای ملی - رضا حکمت


نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1334/05/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

قانون-حفظ-امنیت-اجتماعی

قانون حفظ امنیت اجتماعی

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.