×

قانون مجازات قاچاقچیان مسلح

قانون مجازات قاچاقچیان مسلح

قانون-مجازات-قاچاقچیان-مسلح
ماده اول - هر کس جنس یا نقودی را که صدور یا ورود آن ممنوع است و یا جنسی را که در انحصار دولت است مسلحانه قاچاق کند و یا شرکت در قاچاق مزبور نماید مطابق ماده دوم مجازات خواهد شد.
ماده دوم - الف - کسانی که در موقع قاچاق حامل اسلحه بوده و با قوای دولتی مسلحانه مقاومت نمایند محکوم به اعدام خواهند شد.
ب - کسانی که در موقع قاچاق حامل اسلحه بوده ولی در موقع تعقیب مقاومت با قوای دولتی نکرده و تسلیم شوند محکمه دو درجه مجازات آنها را تخفیف می دهد.
ج - کسانی که با اشخاص مذکوره در قسمت الف شرکت و همراهی کنند در صورتی که خود بدون اسلحه باشند به سه تا پانزده سال حبس با کار اجباری محکوم می شوند.
ماده سوم - محاکمه اشخاص مذکوره در محاکم نظامی به عمل خواهد آمد.
تبصره - محاکمه اشخاص مذکوره در قسمت ج ماده دوم در صورتی داخل در صلاحیت محاکم نظامی خواهد بود که محاکمه مجرم اصلی ممکن بوده و در محکمه نظامی تحت محاکمه واقع شود و در غیر این صورت محاکمه آنان در محاکم عمومی به عمل خواهد آمد.
چون به موجب قانون 9 تیر ماه 1315 وزیر عدلیه مجاز است لوایح قانونی را که به مجلس شورای ملی پیشنهاد می نماید پس از تصویب کمیسیون قوانین عدلیه به موقع اجرا گذارده و پس از آزمایش آنها در عمل نواقصی را که در ضمن جریان ممکن است معلوم شود رفع و قوانین مزبوره را تکمیل نموده ثانیا برای تصویب به مجلس شورای ملی پیشنهاد نماید علیهذا (قانون مجازات قاچاقچیان مسلح ) که مشتمل بر سه ماده و در تاریخ هیجدهم تیر ماه یک هزار و سیصد و پانزده به تصویب کمیسیون قوانین عدلیه مجلس شورای ملی رسیده قابل اجرا است .
رییس مجلس شورای ملی - حسن اسفندیاری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1315/04/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.