×

قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقررات بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب 1353 هجری شمسی مطابق با 1974 میلادی سازمان بین المللی دریانوردی

قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقررات بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب 1353 هجری شمسی مطابق با 1974 میلادی سازمان بین المللی دریانوردی

قانون-الحاق-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-به-مقررات-بین-المللی-ایمنی-جان-اشخاص-در-دریا-مصوب-1353-هجری-شمسی-مطابق-با-1974-میلادی-سازمان-بین-المللی-دریانوردی

وکیل


ماده واحده - به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود به "مقررات بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب 1353 هجری شمسی مطابق با 1974 میلادی سازمان بین المللی دریانوردی ، مشتمل بر 13 ماده و یک ضمیمه به شرح پیوست ملحق شود و اسناد مربوط را مبادله نماید."
الحاقیه 1
کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا 1974 کشورهای متعاهد با تمایل به ترویج ایمنی جان اشخاص در دریا به وسیله برقراری اصول و مقررات یکنواخت مورد توافق همگانی مربوط به آن ، با عنایت به امکان دستیابی بهتر به این هدف به وسیله ایجاد کنوانسیونی به جای کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا 1960، با در نظر گرفتن پیشرفتهای حاصله از زمان برقراری آن کنوانسیون . به قرار زیر موافقت نمودند.:
ماده 1 - تعهدات کلی ناشی از کنوانسیون :
الف - کشورهای متعاهد به عهده می گیرند که مفاد کنوانسیون حاضر و ضمیمه آن را، که جز لاینفک کنوانسیون حاضر می باشد به موقع اجرا بگذارند. هر گونه استناد به کنوانسیون حاضر در عین حال استناد به ضمیمه نیز خواهد بود.
ب - کشورهای متعاهد به عهده می گیرند که نسبت به وضع کلیه قوانین مصوبات ، دستورالعمل ها و مقررات و انجام سایر اقداماتی که به منظور اجرای تمام و کمال کنوانسیون حاضر می تواند ضرورت داشته باشد، اقدام نموده ، به طوری که اطمینان حاصل نمایند که از نقطه نظر ایمنی جان اشخاص ، یک کشتی برای خدمات در نظر گرفته شده مناسب باشد.
ماده 2 - کاربرد:
کنوانسیون حاضر در مورد کشتیهایی که حق برافراشتن پرچم دولت هایی را دارند کشور آن ها جزو کشورهای متعاهد هستند اعمال خواهد گردید.
ماده 3 - قوانین ، مقررات :
کشورهای متعاهد به عهده می گیرند که اسناد ذیل را به دبیر کل سازمان مشورتی بین الدول دریانوردی * (که منبعد "سازمان " نامیده می شود) ارسال و تسلیم نمایند:
پانویس : نام سازمان به موجب اصلاحیه هایی به کنوانسیون سازمان که در تاریخ 22 می 1982 لازم الاجرا شده اند به سازمان بین المللی دریانوردی تغییر یافته است .
الف - لیستی از نمایندگیهای غیر دولتی که به نیابت از طرف آنها مجاز به فعالیت در زمینه اداره امور ایمنی جان اشخاص در دریا می باشند جهت ارسال به کشورهای متعاهد به منظور اطلاع مامورین آن ها.
ب - متن قوانین ، مصوبات ، دستورالعمل ها و مقرراتی که راجع به موضوعات مختلف در محدوده کنوانسیون حاضر می بایستی وضع شده باشند.
ج - تعداد کافی از نمونه های گواهینامه هایی که به موجب مقررات این عهدنامه صادر می گردند جهت ارسال به کشورهای متعاهد به منظور اطلاع مامورین آنها.
ماده 4 - موارد قوه قهریه :
الف - یک کشتی ، که به هنگام شروع سفر خود مشمول مفاد کنوانسیون حاضر نباشد، به خاطر هر گونه انحراف از سفر در نظر گرفته شده به جهت اجبار جوی یا هر مورد دیگر قوه قهریه مشمول مفاد کنوانسیون حاضر نخواهد شد.
ب - اشخاصی که به علت قوه قهریه یا در نتیجه مسئولیتی که در مورد نجات خدمه کشتی مغروق یا سایر اشخاص به ناخدا واگذار گردیده در روی کشتی می باشند به لحاظ تحقق هیچ یک از مفاد کنوانسیون حاضر در مورد آن کشتی نباید مد نظر قرار گیرند.
ماده 5 - حمل اشخاص در وضعیت اضطراری :
الف - به منظور تخلیه اشخاص جهت احتراز از تهدید ایمنی جان آن ها کشور متعاهد می تواند حمل تعداد اشخاص بیش از حد مقرر در کنوانسیون حاضر را در روی کشتی های خود مجاز بداند.
ب - چنین مجوزی هیچگونه حق کنترل سایر کشورهای متعاهد را در محدوده بنادر خود تحت کنوانسیون حاضر در مورد این گونه کشتی ها سلب نخواهد نمود.
ج - اطلاعیه در مورد هر گونه مجوزی از این قبیل ، به همراه گزارش از اوضاع ، بایستی توسط کشور متعاهدی که چنین مجوزی را اعطا نموده به دبیر کل سازمان ارسال گردد.
ماده 6 - پیمان ها و کنوانسیون های قبلی :
الف - فی مابین کشورهای متعاهد، کنوانسیون حاضر جایگزین و ملغی کننده کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا که در 17 ژوئن 1960 در لندن به امضا رسیده می باشد.
ب - کلیه پیمان ها، کنوانسیون ها و ترتیبات دیگر مربوط به ایمنی جان اشخاص در دریا، یا موضوعات در رابطه با آن ، که در حال حاضر مابین کشورهای عضو کنوانسیون حاضر لازم الاجرا می باشند کماکان در موارد زیر به طور تمام و کمال در مهلت زمانی خود لازم الاجرا خواهند بود.
1 - کشتی هایی که کنوانسیون حاضر در مورد آن ها کاربرد ندارند.
2 - کشتی هایی که کنوانسیون حاضر در مورد آن ها کاربرد دارد، در ارتباط با موضوعاتی که به صراحت قید نشده اند.
ج - با این همه ، تا آنجایی که ، این گونه پیمان ها، کنوانسیون ها با ترتیبات با مفاد کنوانسیون حاضر مغایرت داشته باشند، مفاد کنوانسیون حاضر لازم الاتباع خواهد بود.
د - کلیه موضوعاتی که در کنوانسیون حاضر به صراحت قید نگردیده باشند تابع قانون گذاری کشورهای متعاهد باقی خواهند بود.
ماده 7 - مقررات خاص قراردادی :
وقتی که بر اساس کنوانسیون حاضر مقررات خاصی به طور قراردادی بین تمام یا برخی از کشورهای متعاهد تهیه گردیده باشند، این گونه مقررات جهت ارسال به کشورهای متعاهد بایستی به اطلاع دبیر کل سازمان برسند.
ماده 8 - اصلاحیه ها:
الف - کنوانسیون حاضر می تواند به وسیله هر یک از روش های مندرج در بندهای زیر اصلاح گردد.
ب - اصلاحیه ها پس از بررسی در سازمان :
1 - هر اصلاحیه پیشنهادی توسط یک کشور متعاهد بایستی به دبیر کل سازمان تسلیم گردد، که ایشان پس از دریافت ، آن را برای تمام اعضا سازمان و حداقل شش ماه قبل از بررسی آن ، برای تمامی دول متعاهد ارسال خواهند نمود.
2 - هر اصلاحیه پیشنهادی به طریقه فوق جهت بررسی به کمیته ایمنی دریانوردی سازمان ارجاع خواهد شد.
3 - کشورهای متعاهد اعم از این که دولت آن ها عضو سازمان باشد یا نباشد، محق خواهند بو دکه به منظور بررسی و تصویب اصلاحیه ها در جلسات کمیته ایمنی دریانوردی شرکت نمایند.
4 - اصلاحیه ها با اکثریت دو سوم آرای کشورهای متعاهد حاضر و رای دهنده در کمیته ایمنی دریانوردی توسعه که طبق شق 3 این بند (که منبعد"کمیته ایمنی دریانوردی توسعه یافته " نامیده می شود) به تصویب خواهند رسید مشروط بر آن که حداقل یک سوم کشورهای متعاهد در زمان رای گیری حضور داشته باشند.
5 - اصلاحیه های مصوب مطابق با شق 4 این بند توسط دبیر کل سازمان جهت پذیرش به کلیه کشورهای متعاهد ارسال خواهند شد.
6: 1 - اصلاحیه ای به یکی از مواد کنوانسیون یا به فصل اولیه ضمیمه در تاریخ پذیرش آن توسط دو سوم کشورهای متعاهد پذیرفته شده تلقی خواهد گردید.
2 - اصلاحیه ای به سایر قسمت های ضمیمه به غیر از فصل اول به ترتیب زیر پذیرفته شده تلقی خواهد گردید:
(الف الف ) در خاتمه دو سال از تاریخ ارسال آن به کشورهای متعاهد جهت پذیرش ، یا. (ب ب ) در خاتمه مهلت دیگری ، که از یک سال کمتر نباشد، به قرار تعیین شده در زمان تصویب آن توسط اکثریت دو سوم کشورهای متعاهد حاضر و رای دهند، در کمیته ایمنی دریانوردی توسعه یافته . با این همه اگر در مهلت بیش از یک سوم کشورهای متعاهد، یا کشورهای متعاهدی که مجموع ناوگان های تجاری آن ها از پنجاه درصد ظرفیت ناخالص ناوگان تجاری جهانی کمتر نباشد، مراتب عدم موافقت خود را نسبت به اصلاحیه به اطلاع دبیر کل سازمان برسانند، آن اصلاحیه پذیرفته نشده تلقی خواهد گردید.
7: 1 - اصلاحیه ای به یکی از مواد کنوانسیون یا به فصل اول ضمیمه ، نسبت به آن دسته از کشورهای متعاهدی که آن را پذیرفته اند، شش ماه پس از تاریخی که پذیرفته شده تلقی می گردد، و نسبت به هر کشور متعاهدی که پس از آن تاریخ را می پذیرد، شش ماه پس از تاریخ پذیرش آن کشور متعاهد لازم الاجرا خواهد شد.
2 - اصلاحیه ای به سایر قسمت های ضمیمه به غیر از فصل اول نسبت به کلیه کشورهای متعاهد، به استثنا آن دسته که عدم موافقت خود را تحت شق 6 و 2 این بند اعلام نموده و این اعتراض را پس نگرفته اند شش ماه پس از تاریخی که آن اصلاحیه پذیرفته شده تلقی می گردد لازم الاجرا خواهد شد. با این همه قبل از تاریخ مقرر برای لازم الاجرا شدن هر کشور متعاهد می تواند به دبیر کل سازمان اعلام نماید که خود را از اجرای اصلاحیه برای مدتی که از تاریخ لازم الاجرا شدن آن متجاوز از یک سال نخواهد بود، یا برای مدت طولانی تری که توسط اکثریت دو سوم کشورهای متعاهد حاضر و رای دهنده در کمیته ایمنی دریانوردی توسعه یافته در زمان تصویب اصلاحیه تعیین شده باشد معاف می نماید.
ج - اصلاحیه توسط کنفرانس
1 - بنا به درخواست یکی از کشورهای متعاهد و تایید حداقل یک سوم کشورهای متعاهد، سازمان بایستی کنفرانسی از کشورهای متعاهد به منظور بررسی اصلاحیه هایی به کنوانسیون حاضر تشکیل دهد.
2 - هر اصلاحیه تصویب شده توسط اکثریت دو سوم کشورهای متعاهد حاضر و رای دهنده در چنین کنفرانسی توسط دبیر کل سازمان به کلیه کشورهای متعاهد جهت پذیرش ارسال خواهد شد.
3 - مگر در مواردی که کنفرانسی به طریق دیگری تصمیم بگیرد اصلاحیه پذیرفته شده تلقی خواهد گردید و به ترتیب مطابق روشهای مندرج در شق های ب 6 و ب 7 این ماده لازم الاجرا خواهد شد، مشروط به این که هر گونه اشاره در این بندهای به کمیته ایمنی دریانوردی توسعه یافته به مفهوم اشاره به کنفرانس خواهد بود.
د - 1 - کشور متعاهدی که اصلاحیه ای به ضمیمه را که لازم الاجرا شده پذیرفته باشد مجبور نخواهد بود در ارتباط با گواهینامه های صادره برای یک کشتی که حق بر افراشتن پرچم کشوری را دارد که ، مطابق با مفاد شق ب - 6 - 2 این ماده ، عدم موافقت خود را نسبت اصلاحیه اعلام نموده و چنین اعتراضی را پس نگرفته است امتیاز حاصل از کنوانسیون حاضر را تسری دهد، البته فقط تا حدی که چنین گواهینامه هایی به موضوعات مشمول اصلاحیه مورد بحث مربوط می باشد. 2 - کشور متعاهدی که اصلاحیه ای به ضمیمه را که لازم الاجرا شده پذیرفته باشد
بایستی درارتباط باگواهینامه های صادره برای یک کشتی که حق بر افراشتن پرچم کشوری را دارد که ، مطابق با مفاد شق ب - 7 - 2 این ماده ، دبیر کل سازمان را مطلع نموده که خود را از اجرای اصلاحیه معاف می نماید امتیاز حاصله از کنوانسیون حاضر را تسری دهد.
ه - مگر در مواردی که به صراحت به طور دیگری پیش بینی شده باشد هر گونه اصلاحیه به کنوانسیون حاضر تحت این ماده ، که در ارتباط با ساختمان کشتی باشد فقط در مورد کشتی هایی اعمال خواهد گردید که در تاریخ لازم الاجرا شدن
اصلاحیه یا بعد از آن تیر حمال آن ها کار گذاشته شده یا در مرحله ساختمانی مشابه باشند.
و - هر گونه اصلاحیه پذیرش ، یا اعتراض به یک اصلاحیه یا هر گونه اطلاعیه ای تحت شق ب - 7 - 2 این ماده بایستی به صورت کتبی به دبیر کل سازمان تسلیم گردد، که ایشان کلیه کشورهای متعاهد را از این موضوع و تاریخ دریافت آن مطلع خواهد نمود.
ز - دبیر کل سازمان بایستی کلیه کشورهای متعاهد را از لازم الاجرا شدن هر گونه اصلاحیه تحت این ماده ، به همراه تاریخ لازم الاجرا شدن هر یک از این اصلاحیه ها آگاه نماید.
ماده 9 - امضا - تصویب - پذیرش - تایید و الحاق :
الف - کنوانسیون حاضر در مقر سازمان از تاریخ اول نوامبر 1974 تا اول ژوییه 1975 جهت امضا و پس از آن برای الحاق مفتوح خواهد بود. کشورها می توانند به طرق زیر به عضویت کنوانسیون حاضر درآیند:
1 - امضا بدون شرط تصویب ، پذیرش یا تایید، یا.
2 - امضا منوط به تصویب ، پذیرش یا تایید، و متعاقب آن تصویب ، پذیرش با تایید، با.
3 - الحاق .
ب - تصویب ، پذیرش ، تایید یا الحاق یا تسلیم سند مربوط به دبیر کل سازمان صورت خواهد پذیرفت .
ج - پس از تاریخی که اصلاحیه ای به کنوانسیون حاضر تحت ماده 8 پذیرفته شده تلقی گردد، هر گونه سند تصویب ، پذیرش ، تایید یا الحاق شامل کنوانسیون اصلاح شده خواهد بود.
ماده 11 - فسخ
الف - کنوانسیون حاضر می تواند توسط هر کشور متعاهدی در هر زمان پس از سپری شدن پنج سال از تاریخی که کنوانسیون در مورد آن کشور لازم الاجرا می شود فسخ گردد.
ب - فسخ با تسلیم سند فسخ به دبیر کل سازمان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد که ایشان تمام کشورهای متعاهد دیگر را از هر گونه سند فسخ دریافت شده و تاریخ دریافت آن همچنین تاریخی که این فسخ به مورد اجرا در می آید مطلع خواهد نمود.
ج - فسخ به مدت یک سال یا زمان طولانی تری که ممکن است در سند فسخ قید شده باشد، پس از دریافت آن توسط دبیر کل سازمان به مورد اجرا در خواهد آمد.
ماده 12 - تسلیم و ثبت :
الف - کنوانسیون حاضر تسلیم دبیر کل سازمان خواهد شد که ایشان فسخ گواهی شده برابر اصل آن را به کلیه دول کشورهایی که کنوانسیون حاضر را امضا نموده یا به آن ملحق شده باشند ارسال خواهد داشت .
ب - به محض لازم الاجرا شدن کنوانسیون حاضر، متن آن توسط دبیر کل سازمان جهت ثبت و انتشار، مطابق با ماده 102 منشور ملل متحد، به دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال خواهد گردید.
ماده 13 - زبان :
کنوانسیون حاضر در یک نسخه واحد به زبان های چینی ، انگلیسی ، فرانسه ، روسی و اسپانیایی تهیه گردید، که کلیه متون دارای اعتبار یکسان می باشد.
ترجمه های رسمی به زبان های عربی ، آلمانی ، و ایتالیایی تهیه و به همراه نسخه اصل امضا شده و تودیع خواهند شد.
در احراز مراتب ، امضاکنندگان زیر* که بدین منظور از طرف دولت های متبوعه مجاز شناخته شده اند کنوانسیون حاضر را امضا نمودند.
لندن - اول نوامبر یک هزار و نهصد و هفتاد و چهار مطابق با 10 آبان 1353 هجری شمسی .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقت نامه شامل مقدمه و سیزده ماده و یک ضمیمه در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و هفتم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/3/1373 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

ضمیمه
فرم گواهی ایمنی کشتی مسافری
مهر رسمی کشور
برای (یک سفر کوتاه )/(یک سفر) بین المللی صادره بر اساس مقررات کنوانسیون بین المللی ایمنی جان افراد در دریا 1974
جدول:
بدین وسیله دولت ......... تایید می نماید.
اینجانب ............ امضا کننده ذیل تایید می نمایم :
1 - که کشتی فوق الذکر عینا با مقررات اشاره شده کنوانسیون فوق مورد بازرسی قرار گرفته است :
2 - که بازرسی نشان می دهد کشتی با الزامات مقررات ضمیمه کنوانسیون فوق از حیث موارد ذیل منطبق باشد:
1 - ساختار دیگ های بخار اصلی و کمکی و سایر دیگ های فشار و ماشین آلات .
2 - تقسیمات فرعی ضد نفوذ آب و متعلقات .
3 - خطوط شاهین تقسیمات فرعی ذیل :
جدول:
3 - که وسایل نجات برای تعداد کل حداکثر...... نفر تهیه شده است و عبارت است از:
...... قایق های نجات (شامل ...... قایق های نجات موتوردار) با گنجایش ..... نفر و..... قایق های نجات موتوری مجهز به دستگاه رادیو تلگرافی و نورافکن تجسس (کل قایق های نجات موتوری فوق را شامل می گردد) و..... قایق های نجات صرفا مجهز به نورافکن تجسس که (همچنین به کل قایق های نجات نشان داده شده و در فوق اضافه گردیده ) و..... نفر قایقران دارای گواهینامه قایق نجات که مورد نیاز می باشند.
........ قایق های کپسولی که برای آن ها وسایل تایید شده پرتاب مورد نیاز بوده و قادر به جای دادن .... نفر در خود باشد و..... قایق های کپسولی که برای آن ها وسایل پرتاب تایید شده مورد نیاز نبوده و قادر به جا دادن ..... نفر در خود باشند.
......... دستگاه بویه شناور قادر به حفظ جان ....... نفر........ حلقه نجات اخطارهای مطابق مقررات مواد قانونی و همچنین مقررات بین المللی
لازم الاجرا جلوگیری از تصادمات در دریا، می باشد و این که در سایر موارد، کشتی با الزامات مندرج در مواد قانونی تا آنجایی که این مقررات در مورد آن ها اعمال می گردد، مطابق می نماید.
این گواهینامه بنا به اجازه دولت ......... در روز...... ماه ...... سال .. .... صادر گردیده است .
در اینجا محل مهر و امضا مسئول صادر کننده گواهینامه در نظر گرفته شده است .
در صورت امضا بند ذیل بایستی اضافه گردد. اینجانب امضا ذیل از طرف دولت فوق رسما اختیار دارد این گواهی را صادر نماید:
توجه :
اشاره به سالی که در کیل کشتی کار گذاشته شده یا در وضعیت ساختمانی مشابه قرار داشته به غیر از کشتی های سال 1952 و 1965 و سال به اجرا درآمدن کنوانسیون بین المللی جان افراد در دریا، 1974 کافی خواهد بود که در این صورت تاریخ دقیق بایستی ذکر گردد.
در صورت که کشتی مطابق با ماده 1 بند ب - 1 فصل 1 - 2 یا مواد قانونی الف و 1 فصل 2 - 2 کنوانسیون تبدیل شده باشد، تاریخی را که تبدیل انجام شده ، بایستی قید گردد.
فرم گواهی ایمنی ساخت کشتی های باری
مهر رسمی کشور
صادره بر اساس مقررات کنوانسیون بین المللی ایمنی جان افراد در دریا 1974
جدول:
بدین وسیله دولت ....... تایید می نماید.
اینجانب ........ امضا کننده ذیل تایید می نماید.
1 - که کشتی فوق الذکر عینا مطابق با مقررات مندرج در ماده 10 فصل 1 کنوانسیون فوق ، بازرسی گردیده ، و بازرسی نماینگر آن است که وضع بدنه ، ماشین آلات و تجهیزات ، همانگونه که در ماده فوق ذکر گردیده از هر لحاظ رضایتبخش بوده و این که کشتی با الزامات عملی فصل 1 - 2 و فصل 2 - 2(به غیر از آن چه مربوط به دستگاه های اطفا حریق و نقشه های کنترل آتش است )
مطابق دارد. این گواهی بنا به اجازه دولت ....... صادر گردیده و تا تاریخ ........
معتبر خواهد بود.
صادره در تاریخ ....... روز....... ماه ...... سال ........ در اینجا محل مهر و امضا مسئول صادر کننده گواهی در نظر گرفته شده است .
در صورت امضا بند ذیل بایستی اضافه گردد. اینجانب امضا کننده ذیل از طرف دولت فوق رسما اجازه دارد تا این گواهی را صادر نمایم .
توجه :
اشاره به سالی که در آن کیل کشتی ساخته شده یا کشتی از حیث ساختمانی در وضعیت مشابه قرار داشته باشد، کافی خواهد بود. به غیر از کشتی های سال 1952 و 1965 و سال لازم الاجرا شدن کنوانسیون بین المللی جان افراد در دریا، 1974 که در این صورت تاریخ دقیق بایستی قید گردد.
فرم گواهی ایمنی ساخت کشتی های باری
مهر رسمی کشور
صادره بر اساس مقررات کنوانسیون بین المللی ایمنی جان افراد در دریا 1974
جدول:
بدین وسیله دولت ....... تایید می نماید.
اینجانب ........ امضا کننده ذیل تایید می نمایم .
1 - که کشتی فوق عینا مطابق با مقررات مندرج در فوق ، بازرسی گردیده 2 - که بازرسی های انجام شده نشان می دهد وسایل نجات جان جمعا برای حداکثر ...... نفر فراهم گردیده که عبارت است از:
......... قایق های نجات طرف چپ که قادر به حمل ...... نفر می باشند.
......... قایق های نجات طرف راست که قادر به حمل ...... نفر می باشند.
......... قایق های نجات موتوردار (که به کل قایق های نجات مندرج در فوق اضافه گردیده ) شامل ....... دستگاه قایق موتوردار مجهز به دستگاه رادیو تلگراف و نورافکن تجسس ، و...... دستگاه قایق های نجات موتوردار که فقط مجهز به نورافکن می باشند.
....... قایق های کپسولی که برای آن ها دستگاه های پرتاب مورد تایید نیاز می باشد قادر به حمل ..... نفر و،
....... قایق های کپسولی که برای آن ها دستگاه های پرتاب مورد تایید نیاز نمی باشد، قادر به حمل ..... نفر می باشد.
....... عدد حلقه نجات .
....... عدد جلیقه نجات .
3 - که قایق های نجات و قایق های کپسولی مطابق با مقررات مندرج در مواد قانونی ضمیمه کنوانسیون ، مجهز گردیده اند.
4 - که کشتی مطابق با مقررات مندرج در مواد قانونی به تفنگ نخ پران و دستگاه رادیویی قابل حمل شناور نجات ، مجهز گردیده است .
که بازرسی نشان داده است کشتی با الزامات کنوانسیون فوق از نظر دستگاه های اطفا حریق و نقشه های کنترل حریق ، دستگاه عمق یاب ، قطب نما مطابق داشته و مجهز به چراغ های دریانوردی و علائم راهنما نردبان راهنما و وسایل ایجاد علائم صوتی و علائم اضطراری ، مطابق با مقررات مندرج در مواد قانونی و مقررات بین المللی لازم الاجرا در مورد جلوگیری از تصادمات در دریا، می باشد.
5 - که از هر حیث کشتی با الزامات مواد قانونی تا آنجایی که این الزامات در مورد آن اعمال می گردد، مطابقت دارد.
این گواهی بنا به تایید دولت ....... صادر گردیده و تا تاریخ ...... معتبر خواهد بود.
صادره در....... روز....... ماه ...... سال ......
این محل برای مهر و امضا مقام مسئول صادر کننده گواهی در نظر گرفته شده است .
در صورت امضا بند ذیل بایستی اضافه گردد:
اینجانب امضا کننده ذیل از طرف دولت متبوعه رسما اجازه دارم تا این گواهی را صادر نمایم .
اشاره به سالی که در آن کیل کشتی ساخته شده یا کشتی از حیث ساختمانی در وضعیت مشابه قرار داشته ، کافی خواهد بود به غیر از کشتی های سال 1952 و 1956 و سال لازم الاجرا شدن کنوانسیون بین المللی جان افراد در دریا 1974 که در این صورت تاریخ دقیق بایستی قید گردد.
فرم گواهی ایمنی رادیوتلگرافی برای کشتی باری
مهر رسمی کشور
صادره بر اساس مقررات
کنوانسیون بین المللی ایمنی جان افراد در دریا 1974
نام کشتی شماره و یا حروف بندر ثبت تناژ ناخالص تاریخ ساخت کیل
مشخصه کشتی (متن زیر
را ملاحظه فرمایید)
---------------------------------------------------
بدین وسیله دولت ........ تایید می نماید.
اینجانب .......... امضا کننده ذیل تایید می نمایم .
1 - که کشتی فوق الذکر با مقررات مواد قانونی ضمیمه شده کنفرانس مذکور از
نقطه نظر رادیو تلگرافی و رادار مطابقت دارد.
الزامات مواد قانونی تدارک
واقعی
------------------------------------------------
ساعت گوش دادن اپراتور
تعداد اپراتور
در صورت نصب اخطار اتوماتیکی
در صورت نصب دستگاه اصلی
در صورت نصب دستگاه ذخیره
در صورت نصب فرستنده های اصلی و ذخیره که
به طور برقی تفکیک یا مختلط باشند.
در صورت نصب جهت یاب
در صورت نصب تجهیزات رادیویی برای ردیابی
روی فرکانس اضراری رادیو تلفنی
در صورت نصب رادار
2 - که کار دستگاه رادیو تلگرافی برای قایقهای نجات موتوردار و یا در صورت نصب ، دستگاه های رادیویی قابل حمل برای شناور نجات با مقررات مواد قانونی مذکور مطابقت دارد.
این گواهی بنا به اجازه دولت ........ صادر گردیده است . اعتبار آن تا تاریخ ...... خواهد بود.
صادره در....... روز...... ماه ....... سال .....

نوع : قانون

شماره انتشار : 14378

تاریخ تصویب : 1373/02/27

تاریخ ابلاغ : 1373/04/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.