×

قانون نحوه بررسی و تصویب برنامه توسعه

قانون نحوه بررسی و تصویب برنامه توسعه

قانون-نحوه-بررسی-و-تصویب-برنامه-توسعه
ماده 1 - به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه توسعه و ایجاد هماهنگی بین کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون تلفیق مرکب از اعضا زیر تشکیل می گردد:
1 - کلیه اعضا کمیسیون امور برنامه و بودجه .
2 - یک نفر از هر یک از کمیسیونهای دیگر (غیر از کمیسیون آیین نامه ، تحقیق و قوانین قبل از انقلاب ).
اعضای مذکور توسط کمیسیونهای مربوطه انتخاب و به هیات رییسه مجلس معرفی می شوند ماموریت این کمیسیون تا تصویب نهایی قانون برنامه توسعه ، ادامه می یابد.
ماده 2 - کلیات برنامه و کلیه تبصره هایی که مربوط به اهداف کلان و خط مشی های اساسی است در شور اول و بقیه در شور دوم بررسی و تصویب خواهد شد.
تبصره - مصوبات شور اول غیر قابل تجدید نظر می باشد.
ماده 3 - کمیسیونهای تخصصی موظفند حداکثر مدت 2 هفته نسبت به مواد و تبصره های مربوط به خود بررسیهای لازم را به عمل آورند و در پایان مهلت مقرر گزارش کار مربوط به شور اول خود را به کمیسیون تلفیق ارسال دارند.
ماده 4 - کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف مدت 3 هفته پس از جمع آوری گزارش کمیسیونهای تخصصی و اصلاح و تلفیق آنها، گزارش جامع خود را به جلسه علنی ارائه نماید.
ماده 5 - پس از شور اول ، کمیسیون تلفیق موظف است نحوه توزیع منابع را تعیین و ظرف ده روز همراه با سیاستهای مصوب شور اول به کمیسیونهای تخصصی اعلام نماید.
ماده 6 - در شور دوم کمیسیونهای تخصصی موظفند در چهارچوب ابلاغیه کمیسیون تلفیق تبصره ها و پیوستها را بررسی و گزارش خود را حداکثر ظرف مدت 2 هفته به کمیسیون تلفیق اعلام کنند.
ماده 7 - کمیسیون تلفیق پس از وصول کلیه گزارشهای شور دوم کمیسیونهای تخصصی موظف است حداکثر ظرف 3 هفته آنها را اصلاح و تلفیق و گزارش نهایی را جهت بررسی و تصویب در شور دوم به مجلس ارائه نماید.
ماده 8 - نمایندگان در شور اول و دوم می تواند پیشنهادهای خود را در مهلتهای اعلام شده توسط کمیسیونهای تخصصی به آنها ارائه نموده و در وقت مقرر جهت توضیح در کمیسیون حاضر شوند.
ماده 9 - در شور اول و دوم ابتدا پیشنهادهای مربوط به کمیسیونهای تخصصی و سپس پیشنهادهای نمایندگان در مورد ماده واحده و تبصره ها قابل طرح می باشد.
ماده 10 - نحوه رسیدگی به کلیات و پیشنهادهای شور اول و دوم ، تشکیل کمیسیون و هر موضوعی که در این بخش از آیین نامه نیامده بر طبق مقررات معمول آیین نامه خواهد بود.
ماده 11 - این قانون بلافاصله پس از تصویب لازم الاجرا است . قانون فوق مشتمل بر یازده ماده و یک تبصره در جلسه روز چهارشنبه بیست و
پنجم خرداد ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/3/1373 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/03/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.