×

قانون اجازه تشکیل شرکت های عمرانی و خدمات فنی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

قانون اجازه تشکیل شرکت های عمرانی و خدمات فنی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

قانون-اجازه-تشکیل-شرکت-های-عمرانی-و-خدمات-فنی-به-وزارت-دفاع-و-پشتیبانی-نیروهای-مسلح
ماده واحده - به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود مشروط به حفظ توان رزمی و آمادگی دفاعی ، پس از کسب موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا (توسط ستاد کل نیروهای مسلح ) نسبت به تاسیس شرکت های عمرانی و خدمات فنی و تخصصی اقدام نماید.
تبصره 1- خدمات فنی و تخصصی موضوع این قانون شامل خدمات مشاوره ای و مهندسی ، نقشه برداری ، آزمایشگاهی و نرم افزار خواهد بود.
تبصره 2- کلیه ابزار، تجهیزات و ماشین الات اعم از سنگین ، نیمه سنگین و سبک مورد نیاز شرکت های موضوع این قانون ابتدا در اختیار شرکتی به نام "شرکت پشتیبانی " وابسته به وزارت دفع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت تا حسب نیاز در قبال دریافت اجاره بها به نرخ روز در اختیار شرکت های موضوع این قانون قرار داده شود.
تبصره 3- کلیه وجوه دریافتی موضوع تبصره 2 این قانون به خزانه داری کل واریز و معادل صد درصد آن جهت خرید تجهیزات جایگزین و هزینه بازسازی آن ها به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تخصیص داده خواهد شد تا لطمه ای به توان رزمی و دفاعی کشور وارد نگردد.
تبصره 4- از کلیه ساختمان هائی که مورد استفاده شرکت های موضوع این قانون می باشد اجاره بها مطابق نرخ روز دریافت و به خزانه داری کل واریز خواهد شد.
هزینه های ناشی از مصرف آب ، برق ، گاز، تلفن و نگهداری ساختمان ها و تاسیسات به عهده شرکت های بهره بردار خواهد بود و در صورت استفاده از جایگاه های سوخت رسانی مربوط به نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، بهای مواد مصرفی معادل قیمت روز دریافت و به خزانه داری کل واریز می گردد.
تبصره 5- هرگونه پرداخت حقوق و مزایای اعضا شرکت های موضوع این قانون برابر قوانین حاکم بر نیروهای مسلح خواهد بود.
معادل کلیه حقوق و مزایای پرسنل نظامی و غیرنظامی مامور به این شرکت ها به طور ماهیانه محاسبه و توسط شرکت بهره بردار به خزانه داری کل واریز گردد.
تبصره 6- اساسنامه این شرکتها توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از کسب موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا از تصویب هیات وزیران خواهد گذشت .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در جلسه روز چهارشنبه ششم مهر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 13 /7/1373 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/07/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.