×

قانون ایجاد تسهیلات برای تسریع در تامین کالاهای مورد نیاز وزارت نیرو

قانون ایجاد تسهیلات برای تسریع در تامین کالاهای مورد نیاز وزارت نیرو

قانون-ایجاد-تسهیلات-برای-تسریع-در-تامین-کالاهای-مورد-نیاز-وزارت-نیرو
ماده واحده - با توجه به ضرورت ایجاد تسهیلات برای تامین سریع مواد و کالاهای مورد نیاز وزارت نیرو، اجازه داده می شود کالاها و اقلام مورد نیاز صنایع آب و برق را مطابق لیستی که ضرورت آن به تایید وزیر نیرو می رسد بدون بررسی قیمت توسط مراکز تهیه و توزیع و با معافیت از اخذ هر گونه پروانه و مجوز عدم ساخت توسط وزارت مزبور و شرکتها و سازمانهای تابعه و وابسته و تولیدکنندگان داخلی و پیمانکاران طرف قرارداد وزارت مزبور وارد و ترخیص گردد.
تبصره 1 - وزیر نیرو مکلف است قبل از پایان هر سال گزارشی از نوع و میزان کالاهایی که در طول سال سفارش داده شده را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه های صنعتی ارائه نماید.
تبصره 2 - وزارتخانه های صنعتی مکلفند تا پایان اردیبهشت ماه هر سال آن بخش از کالاهای صنعت آب و برق را که قادر به ساخت آنها در داخل می باشند از نظر نوع ، مشخصات فنی ، تعداد و زمان ساخت به وزارت نیرو اعلام دارند.
وزارت نیرو پس از بررسی موظف است آن بخش از کالاها را که با نیازهای این وزارتخانه از نظر مشخصات فنی ، مقدار و زمان تحویل مطابقت دارد به صنعت داخلی واگذار نماید.
تبصره 3 - شرکت مخابرات ایران ، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرحهای عمرانی مهم مطابق پیوست های مصوبه قانون بودجه که توسط سازندگان داخلی احداث و اجرا می گردد با تایید وزیر نیرو یا بالاترین مسئول ذیربط از تسهیلات این قانون استفاده خواهند نمود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ سی ام خرداد ماه یک هزار و سیصد و شصت و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18/4/1368 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار : 12932

تاریخ تصویب : 1368/03/30

تاریخ ابلاغ : 1368/05/05

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.