×

قانون نحوه معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

قانون نحوه معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

قانون-نحوه-معاینه-پزشکی-مشمولان-خدمت-وظیفه-عمومی
ماده واحده - مشمولانی که در شورای پزشکی شهرستان مربوطه با معاینه بالینی معاف از خدمت تشخیص داده نشده و با تشخیص این شورا یا اعتراض مشمول یا رئیس حوزه نظام وظیفه مربوطه نیاز به معاینه تخصصی دارند رئیس حوزه مربوطه موظف است آنان را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا بیمارستانهای نیروهای مسلح معرفی نماید تا مورد معاینه قرار گرفته و نتیجه معاینه تخصصی جهت تصمیم گیری به شورای پزشکی شهرستان مربوطه ارسال می گردد.
تبصره 1 - شورای پزشکی مزبور در این ماده واحده از سوی شبکه بهداری هر شهرستان و با تایید سپاه و ژاندارمری سه نفر پزشک را به فرمانداری آن شهرستان معرفی تا پس از تایید فرماندار، پزشکان مذکور در شورای پزشکی حوزه وظیفه عمومی شهرستان انجام وظیفه نمایند.
تبصره 2 - مشمولانی که نیاز به معاینه تخصصی داشته باشند، قبلا باید هزینه های پیش بینی شده را به حساب دولت پرداخت نموده و پس از معاینه طبق این قانون با آنان رفتار می شود. افرادی که به تایید کمیته امداد محل فاقد تمکن مالی باشند از پرداخت وجه مزبور معاف اند.
تبصره 3 - مراکز مجهز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا نیروهای مسلح ذکر شده در این قانون موظف هستند به وضع مشمولین معرفی شده حوزه مربوطه خارج از نوبت رسیدگی نموده و آنان را حداکثر ظرف مدت یک ماه مورد معاینات تخصصی قرار دهند.
تبصره 4 - چنانچه مشمولانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا بیمارستانهای نیروهای مسلح معرفی می شوند ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنند به خدمت اعزام خواهند شد.
تبصره 5 - آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه های کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم مهر ماه یک هزار و سیصد و شصت و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 13/7/1368 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1368/07/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.