×

قانون تامین مسکن فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش

قانون تامین مسکن فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش

قانون-تامین-مسکن-فرهنگیان-و-کارکنان-آموزش-و-پرورش
ماده واحده - دولت موظف است در کلیه شهرها، بخش ها و روستاهای کشور که امکان واگذاری زمین و مسکن دارد چهل درصد (40%) از اراضی قابل واگذاری و مجتمع های احداثی وزارت مسکن و شهرسازی و سایر دستگاههای ذیربط را با اولویت به افراد واجد شرایط آموزش و پرورش (اعم از کارکنان و بازنشستگان ) که در سراسر کشور فاقد زمین یا واحد مسکونی هستند، واگذار نماید. رعایت اولویت به نسبت کارمندان و افراد شاغل در آموزش و پرورش به کل کارمندان دولت می باشد.
تبصره 1 - نود درصد (90%) اعتبار لازم حداکثر تا سقف هشت میلیون ریال جهت احداث یا خرید موضوع این قانون واحدهای مورد نظر از طریق سیستم بانکی کشور به صورت وام بیست و پنج ساله و با کارمزد زیر 4% بر حسب سوابق خدمت و سایر اولویت های منظور در آیین نامه اجرایی تامین خواهد شد.
تبصره 2 - دولت موظف است مصالح ساختمانی و لوازم تاسیساتی را تا هفتاد و پنج متر مربع زیربنا با قیمت ثبت شده و با رعایت اولویت در اختیار مشمولین این قانون قرار دهد.
تبصره 3 - در مراکز استانها و شهرهای بزرگ سازمان زمین شهری و دستگاههای تامین کننده زمین موظفند زمین مورد نیاز را حتی المقدور در نقاط مناسب از نظر محل کار تامین نمایند.
تبصره 4 - افراد مشمول این قانون در صورتی که زمین برای احداث واحد مسکونی در اختیار داشته باشند، دولت امکانات مذکور در تبصره های 1 و 2 و5 را در اختیار آنان قرار خواهد داد.
تبصره 5 - سازمانها و دستگاههای تامین کننده آب و برق و گاز و تلفن و سایر خدمات مورد نیاز واحدهای مسکونی موظفند اولویت و تسهیلات لازم را به متقاضیان موضوع این قانون برای واگذاری حق انشعاب فراهم نمایند.
تبصره 6 - آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب به وسیله وزارتخانه های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 7 - وزارتخانه های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی موظفند گزارش عملکرد این قانون را هر شش ماه یک بار به کمیسیونهای آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و هفت تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 14/2/1368 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1368/02/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.