×

قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش

قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش

قانون-تشویق-معلمان-بازنشسته-به-ادامه-همکاری-با-وزارت-آموزش-و-پرورش

وکیل


ماده واحده - به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود آن دسته از مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور را که پس از سی سال سابقه خدمت به دلیل نیاز (و تشخیص ) آن وزارتخانه یا واحدهای تابعه به خدمات آنان جهت تدریس در دوره های تحصیلی یا مراکز تربیت معلم و یا راهنمایی و ارشاد همکاران جدیدالاستخدام یا امور مدیریت و برنامه ریزی از درخواست بازنشستگی خود انصراف حاصل نموده به ادامه خدمت در آموزش و پرورش دعوت نموده و فوق العاده شغل آنها را سه برابر نماید.
تبصره 1 - ساعات تدریس و کار موظف مشمولین موضوع این قانون 18 ساعت در هفته خواهد بود.
تبصره 2 - از حقوق و مزایای پرداختی به آنان کسور بازنشستگی کسر نخواهد شد و مالیات متعلقه فقط به فوق العاده ثابت شغل پرداختی به آنان تعلق خواهد گرفت .
تبصره 3 - افزایش فوق العاده شغل موضوع این قانون مشمول موضوع تبصره ماده 38 قانون استخدام کشوری نخواهد بود.
تبصره 4 - مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور که قبل از تصویب این قانون به افتخار بازنشستگی نائل شده اند، در صورتی که از سوی وزارت آموزش و پرورش دعوت به کار شوند، از مزایای مندرج در این قانون برخوردار خواهند شد.
تبصره 5 - این قانون در مورد لیسانسیه ها و بالاتر که در دبیرستانها، هنرستانها، مراکز تربیت معلم عادی و فنی و حرفه ای ، دانشسراها، آموزش ضمن خدمت ، انستیتوها و دفاتر ستادی و اجرایی مایل به خدمت هستند لازم الاجرا است .
تبصره 6 - آیین نامه اجرایی این قانون ظرف دو ماه پس از تصویب توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 7 - منبع مالی ماده واحده و تبصره های 2 و 3 و 4 و 5 از محل اعتبار حق التدریس تامین می گردد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و هفت تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه یک هزار و سیصد و شصت و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/12/1368 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1368/11/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.