×

قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضا رسمی هیات علمی (آموزشی و پژوهشی ) شاغل و بازنشسته دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضا رسمی هیات علمی (آموزشی و پژوهشی ) شاغل و بازنشسته دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

قانون-اصلاح-پاره-ای-از-مقررات-مربوط-به-پایه-حقوق-اعضا-رسمی-هیات-علمی-(آموزشی-و-پژوهشی-)-شاغل-و-بازنشسته-دانشگاهها-و-موسسات-آموزش-عالی
ماده 1 - از اول فروردین ماه سال 1369 شمسی جدول حقوق مرتبه و پایه هیات علمی موضوع ماده 15 آیین نامه استخدامی هیات علمی دانشگاه تهران به شرح زیر اصلاح می گردد:
(پایه x 5 + عدد مبنا) ضریب حقوق = حقوق
تبصره 1 - عدد مبنا برای مربی آموزشیار، مربی ، استادیار، دانشیار و استاد به ترتیب برابر 90، 100، 125، 145، و 170 تعیین می شود.
تبصره 2 - به اعضای رسمی هیات علمی (آموزشی و پژوهشی ) در قبال هر یک سال خدمت قابل قبول در امور آموزشی و پژوهشی و یا مشاغل مدیریت یک پایه ترفیع اعطا می گردد.
ماده 2 - از اول فروردین ماه سال 1369 ضریب حقوق موضوع ماده یک این قانون از چهارصد ریال به یک هزار و دویست ریال افزایش داده می شود.
ماده 3 - دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی فوق العاده شغل اعضای هیات علمی مشمول این قانون را بر اساس مراتب دانشگاهی و ارزش شغل و سختی و نحوه انجام کار آنان تعیین نماید.
ماده 4 - حقوق بازنشستگی مشمولین این قانون که از تاریخ اجرای این قانون به بعد بازنشسته می شوند مطابق آخرین مرتبه و پایه هنگام بازنشستگی خواهد بود و در هیچ مورد از بالاترین حقوق بازنشستگی مستخدمین مشمول قانون استخدام کشوری کمتر نخواهد بود.
تبصره - حقوق بازنشستگی اعضای هیات علمی که قبل از تاریخ اجرای این قانون بازنشسته شده اند و نیز حقوق وظیفه ازکارافتادگی و وظیفه وراث آنان از تاریخ اجرای این قانون به میزان بیست درصد (20%) افزایش می یابد.
ماده 5 - از درآمد مشمول مالیات حقوق اعضای هیات علمی موضوع این قانون با رعایت معافیت های مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم حداکثر ده درصد (10%) به عنوان مالیات کسر خواهد شد.
ماده 6 - از تاریخ اجرای این قانون ، قانون استفاده از خدمت خارج از وقت اداری اعضای هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور مصوب 7/5/1365 مجلس شورای اسلامی لغو می گردد اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای قانون مزبور جهت اجرای این قانون منظور خواهد شد.
تبصره - وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می توانند از خدمت خارج از وقت اداری اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی استفاده و در ازا آن حق الزحمه های حداکثر برابر حقوق و مزایای مستمر به آنان پرداخت نمایند.
ماده 7 - آیین نامه های لازم تبصره 2 ماده 1 و تبصره ماده 6 این قانون توسط وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه خواهد شد.
ماده 8 - کلیه قوانین مغایر با این قانون لغو می شود.
قانون فوق مشتمل بر هشت ماده و چهار تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه یک هزار و سیصد و شصت و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 26/12/1368 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1368/12/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.