×

قانون تفکیک وظایف وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی

قانون تفکیک وظایف وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی

قانون-تفکیک-وظایف-وزارتخانه-های-کشاورزی-و-جهاد-سازندگی

وکیل


ماده واحده - از تاریخ تصویب این قانون وظایف وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی در امور زیر بدین ترتیب تفکیک می شود:
کلیه امور مربوط به زراعت ، آب و خاک داخل مزرعه (و هیات های هفت نفره ) بر عهده وزارت کشاورزی و امور مربوط به حفظ، احیا و گسترش و بهره برداری از منابع طبیعی (جنگل ، مرتع و شیلات ، آبخیزداری ) کلیه امور دام و طیور و عمران روستایی ، بهسازی ، صنایع روستایی ، و آبرسانی روستاها بر عهده جهاد سازندگی قرار می گیرد.
تبصره 1 - کلیه مسئولیتها و اختیارات وزرا و وزارتخانه های ذیربط در حدود وظایف تعیین شده در این قانون به همراه تعهدات ، اعتبارات ، امکانات و تجهیزات و کارکنان مربوط حسب مورد به وزرا و وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی حداکثر ظرف مدت شش ماه منتقل می شوند. موسسات و شرکتهای تابعه و وابسته نیز بر اساس تفکیک وظایف فوق وابسته و تابعه وزارتخانه های مزبور خواهند شد.
تبصره 2 - آیین نامه های هماهنگی با سایر وزارتخانه ها و شرح وظایف تفصیلی هر یک از وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی بر اساس مفاد این قانون توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با همکاری وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی و وزارتخانه های ذیربط حسب مورد تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
تبصره 3 - به دولت اجازه داده می شود که ظرف شش ماه از تاریخ تصویب این قانون ، نسبت به ادغام و انحلال موسسات و شرکتهای وابسته به
وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی و یا انتقال وظایف آنها به حوزه های ستادی وزارتخانه های مذکور اقدام و اساسنامه هر یک از آنها را تصویب نماید.
تبصره 4 - وزارت کشاورزی موظف است ظرف مدت شش ماه مقررات اداری ، مالی ، تشکیلاتی و استخدامی خود را با توجه به مقرراتی که در وزارت جهاد سازندگی اعمال می شود تهیه و پس از تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور به تصویب هیات وزیران برساند.
تبصره 5 - کارکنان منتقله به هر یک از دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی تابع مقررات اداری و مالی دستگاهی که به آن منتقل شده اند خواهند
بود و تطبیق شرایط استخدامی کارکنان انتقالی از هر یک از وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی به وزارتخانه دیگر بر اساس آیین نامه ای خواهد بود
که توسط وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشترکا تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
تبصره 6 - کلیه وظایف و اختیارات وزارت جهاد سازندگی در امور بهداشت و درمان با کلیه امکانات ، اعتبارات ، دارایی ها، تعهدات ،کارکنان از وزارت جهاد سازندگی منفک و عینا به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها منتقل می گردند.
تبصره 7 - وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی موظفند حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به اصلاح تشکیلات وزارت مربوطه به نحوی برنامه ریزی و عمل نمایند که هر یک از وزارتخانه های مذکور در هر استان بیش از یک اداره کل ، در هر شهرستان بیش از یک اداره و در هر بخش بیش از یک نمایندگی و در هر دهستان بیش از یک واحد مربوطه نداشته باشند.
تبصره 8 - کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون لغو و سایر وظایف و اختیارات موجود جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی کماکان به قوت خود باقی خواهند بود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و هشت تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ یازدهم شهریور ماه یک هزار و سیصد و شصت و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 26/6/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1369/06/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.