×

قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان وظیفه

قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان وظیفه

قانون-معلمان-،-پزشکان-و-پیراپزشکان-وظیفه
ماده 1 - از تاریخ تصویب این قانون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همه ساله تعدادی از مشمولان وظیفه را که دارای مدارک تحصیلی دیپلم و بالاتر از آن می باشند پس از انجام دوره آموزش نظامی برای انجام بقیه خدمت دوره ضرورت به منظور خدمت در وزارتخانه های آموزش و پرورش ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نهضت سوادآموزی برای انجام فعالیتهای اصلی این وزارتخانه ها در بخشهای محروم کشور و نقاط محروم آموزشی به صورت مامور در اختیار وزارتخانه های مذکور و نهضت سوادآموزی قرار می دهد.
ماده 2 - تعداد این قبیل مشمولین در هر دوره بر اساس اعلام نیاز وزارتخانه های مذکور و نهضت سوادآموزی و موافقت ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح می باشد.
ماده 3 - مشمولان مذکور علاوه بر طی دوره آموزش نظامی موظف به گذراندن دوره آموزشی مهارتهای حرفه ای طبق برنامه ای که هر یک از وزارتخانه ها و نهضت سوادآموزی تدوین و اعلام می نمایند می باشند.
ماده 4 - پس از پایان دوره آموزش نظامی و مهارتهای حرفه ای ، مشمولان دیپلمه ای که در آزمایشهای نهایی موفقیت حاصل نمایند به درجه گروهبان سومی نائل خواهند شد.
تبصره - مشمولانی که مدرک تحصیلی آنها بالاتر از دیپلم است بر اساس قوانین نظام وظیفه به کسب درجه نائل می شوند.
ماده 5 - این مدت از خدمت مشمولین فوق جزو خدمت وظیفه محسوب خواهد شد.
افراد مذکور از نظر انضباطی و کیفری تابع قوانین و مقررات نیروهای مسلح بوده و از لحاظ آموزشی ، بهداشتی و درمانی تابع مقررات وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نهضت سوادآموزی می باشند.
ماده 6 - تعیین محل خدمت افرادی که صلاحیت علمی و اخلاقی آنان با نظر وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نهضت سوادآموزی در طی دوره آموزش نظامی و مهارتهای حرفه ای برای قبول مسئولیت معلمی مناسب تشخیص داده نشود به عهده ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح خواهد بود.
ماده 7 - به مشمولان این قانون در مدت خدمت ضرورت حقوق و مزایای معادل درجه استحقاقی و هزینه خوراک ، پوشاک و مسکن طبق ضوابط مورد عمل نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد.
ماده 8 - کلیه هزینه های دوره آموزش نظامی مشمولین این قانون اعم از حقوق و مزایا، لباس ، جیره غذایی ، درمان و غیره به عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواهد بود.
ماده 9 - سازمان برنامه و بودجه مکلف است همه ساله اعتبارات لازم جهت اجرای این قانون را در ردیف جداگانه منظور و تامین نماید.
ماده 10 - فارغ التحصیلان فوق لیسانس که تعهد خدمت به مراکز آموزش عالی دارند مشمول این قانون نمی باشند.
ماده 11 - آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه های آموزش و پرورش ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نهضت سوادآموزی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ظرف سه ماه پس از ابلاغ تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر یازده ماده و یک تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و پنجم مهر ماه یک هزار و سیصد و شصت و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 3/8/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1369/07/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.