×

قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین

قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین

قانون-حمایت-از-انقلاب-اسلامی-مردم-فلسطین
ماده 1 - سرزمین فلسطین به ملت فلسطین تعلق داشته و دارد و رژیم شغالگر قدس و حکومت غاصب صهیونیستها که با ظلم و غصب و قتل عام و جنایت بر این سرزمین و بیت المقدس مسلط گردیده اند غاصب و ظالم و محکوم اند و بر همه ملتها و انسانهای حق طلب جهان خصوصا مسلمانان و بالاخص مردم و حکومت مهوری اسلامی ایران لازم است از مردم ستمدیده و آواره و مبارز فلسطین تا سیده به حقوق حقه خویش به هر نحو ممکن حمایت و دفاع نمایند.
هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی موظف است از طرق مختلف این حمایت را تعمیق و سترش بخشد و در اسرع وقت کنفرانسی از نمایندگان کشورهای اسلامی و احب نظران در این راستا تشکیل دهد.
ماده 2 - دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند صندوق کمکهای انسانی را جهت مایت از مردم فلسطین تشکیل دهد و کمکهای مسلمانان و افراد آزادیخواه هان را جمع آوری و در جهت حمایت و تقویت آوارگان فلسطینی و مردم مظلوم و بارز سرزمین فلسطین انتفاضه صرف نماید.
ماده 3 - بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب سلامی با اذن ولی امر مسلمین و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موظف اند از انواده های شهدا، جانبازان ، اسرا و مفقودین سرزمینهای اشغالی و سایر هدایی که از بقیه نقاط جهان در راه آزادی فلسطین به شهادت می رسند در حد وان حمایت معنوی و مادی نمایند.
ماده 4 - وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش زشکی موظفند هرساله جهت تحصیل تعدادی از داوطلبان فلسطینی در دانشگاههای شور سهمیه ای را منظور نمایند.
ماده 5 - به منظور اجرا و پیگیری و هماهنگی های لازم کمیته ای مرکب از مایندگان تام الاختیار وزارت امور خارجه ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نیاد شهید، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وزارت اطلاعات ، بنیاد انبازان ، هلال احمر و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب جلس زیر نظر رئیس جمهور یا نماینده ایشان تشکیل و هر شش ماه اقدامات نجام شده را به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.
ماده 6 - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وظفند حمایت تبلیغاتی از انقلاب اسلامی فلسطین را در اولویت فعالیتهای رون مرزی خود قرار دهند.
ماده 7 - با توجه به سوابق تاریخی ، مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری سلامی ایران بیت المقدس را به عنوان موطن و مرکز دولت اسلامی در تبعید لسطین به رسمیت می شناسد و از تمام کشورهای اسلامی تقاضا دارد این شهر را ه عنوان مرکز دولت اسلامی در تبعید فلسطین به رسمیت بشناسند.
ماده 8 - هر نوع برقراری رابطه اقتصادی و تجاری و فرهنگی با کمپانیها موسسات و شرکتهای وابسته به صهیونیستها در سطح جهان ممنوع می باشد.
تبصره - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف مدت یک ال در حد امکان لیست کامل شرکتها و موسسات و کمپانی های صهیونیست را در طح جهان شناسایی و به مجلس شورای اسلامی و هیات دولت ارائه نماید.
قانون فوق مشتمل بر هشت ماده و یک تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه وزدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و شصت و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و ر تاریخ 19/2/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1369/02/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.