×

قانون تاسیس شرکت سهامی خاص توسعه نیشکر و صنایع جانبی

قانون تاسیس شرکت سهامی خاص توسعه نیشکر و صنایع جانبی

قانون-تاسیس-شرکت-سهامی-خاص-توسعه-نیشکر-و-صنایع-جانبی

وکیل


ماده واحده - به منظور اجرای بند (ه ) تبصره 29 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به وزارت کشاورزی اجازه داده می شود نسبت به تاسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن اقدام نماید.
تبصره 1 - سرمایه شرکت از محل اعتبارات موضوع بند (ه ) تبصره 29 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تامین می گردد.
تبصره 2 - مجمع عمومی شرکت متشکل از وزرا کشاورزی (رئیس مجمع )، امور اقتصادی و دارایی ، صنایع سنگین ، صنایع ، نیرو، بازرگانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه می باشد. همچنین دو نفر نماینده به انتخاب مجلس بر نحوه اجرای بند "ه " تبصره 29 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نظارت خواهند نمود.
تبصره 3 - اساسنامه شرکت توسط وزارت کشاورزی تهیه و پس از تایید اکثریت مجمع عمومی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 4 - شرکت مکلف است حداکثر یک سال پس از تاریخ بهره برداری از هر یک از واحدهای تولیدی مذکور در بند (ه ) تبصره 29 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تاسیس شرکت سهامی عام به منظور اداره و بهره برداری هر یک از واحدهای مذکور و عرضه سهام آن به عموم اقدام نماید.
سرمایه شرکت معادل قیمت تمام شده واحدهای تولیدی فوق الذکر پس از کسر تعهدات مربوط کاهش خواهد یافت و شرکت مکلف است مبالغ حاصل از فروش سهام شرکتهای سهامی عام ایجاد شده را بلافاصله پس از وضع تعهدات مربوط به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه دهم تیر ماه یک هزار و سیصد و شصت و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 19/4/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1369/04/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.