×

قانون وظایف و مسئولیتهای جمعیت هلال احمر

قانون وظایف و مسئولیتهای جمعیت هلال احمر

قانون-وظایف-و-مسئولیتهای-جمعیت-هلال-احمر
ماده واحده - جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران (جمعیت سابق شیر و خورشید سرخ ایران ) دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشد و به کلیه تعهدات و قراردادهای مصوب بین المللی مربوط به وظایف و مسئولیت جمعیتهای هلال احمر و صلیب سرخ جهانی و نیز مقررات اتحادیه جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که با سیاست ها و قوانین جمهوری اسلامی مغایرت نداشته باشد پای بند بوده و روابط خود را در چهارچوب سیاست خارجی کشور با کلیه جمعیتهای هلال احمر و صلیب سرخ در جهان محفوظ داشته و در مسایل امدادی برون مرزی و درون مرزی و
تعهدات مربوط بر طبق اساسنامه ای که به پیشنهاد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با تایید وزارت بهداری که به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد عمل می کند.
تبصره 1 - عبارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جایگزین عبارت جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران می گردد.
تبصره 2 - دولت موظف است که کلیه وجوهی را که به موجب قانون جمعیت هلال احمر ایران وصول می نماید به خزانه واریز و معادل آن وجوه در بودجه سال آینده به حساب جمعیت هلال احمر ایران منظور دارد.
تبصره 3 - به منظور تقویت و تحکیم نیروی جمعیت و ایجاد تسهیلات لازم در جهت اجرای برنامه ها و فعالیتهای جمعیت و صیانت منابع مالی کافی ، دولت موظف است علاوه بر بذل مساعدت و همکاری در شئون مختلف هرساله در بودجه کل کشور ردیف اعتباری به عنوان اعانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منظور دارد تا بر طبق اساسنامه مصوب و مقررات و ضوابط خاص جمعیت به مصرف برسد.
تبصره 4 - رئیس جمعیت هلال احمر با پیشنهاد وزیر بهداری و تایید هیات وزیران و با حکم وزیر مذکور به این سمت منصوب و یا عزل می شود.
تبصره 5 - کلیه اموال و داراییها و اعتبارات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از طریق عقود ناقله شرعی از قبیل وقف و صلح و هبه و امثال آن سابقا و از این به بعد به تملک جمعیت درآمده و یا به وسیله جمعیت ایجاد و احداث شده است کماکان در مالکیت جمعیت باقی مانده و کلیه مقررات و قوانین که بر خلاف آن موجب تضییع حقوق شرعیه جمعیت شده باشد لغو و بلااثر خواهد بود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه روز سه شنبه بیستم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/10/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.