×

قانون مقررات استخدامی نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران

قانون مقررات استخدامی نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران

قانون-مقررات-استخدامی-نهضت-سوادآموزی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


فصل اول کلیات
ماده 1 - در اجرای ماده 8 اساسنامه نهضت سوادآموزی مصوب 3/3/1363 مجلس شورای اسلامی که از این پس در این قانون نهضت نامیده می شود، امور استخدامی نهضت تابع مقررات این قانون خواهد بود.
ماده 2 - اعضای نهضت بر حسب نوع فعالیت در نهضت عبارتند از:
الف - اعضای ثابت که شامل تا 30% کل اعضا می باشند و از این تعداد حداقل 70 درصد را کارکنان آموزشی و بقیه را کارکنان ستادی و خدماتی تشکیل می دهند.
ب - بقیه افراد اعضای قراردادی می باشند که از این تعداد حداقل 95 درصد کارکنان آموزشی و بقیه کارکنان ستادی و خدماتی خواهند بود.
ج - اعضای افتخاری به نیروهای مردمی و علاقمند به خدمت در نهضت اطلاق می شوند.
چگونگی همکاری اعضای افتخاری طبق دستورالعملی خواهد بود که توسط رئیس نهضت صادر می گردد.
تبصره 1 - درصد اعضای ثابت نهضت تا 40 درصد قابل افزایش است که از 30 الی 35 درصد با توافق نهضت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و از 35 تا 40 درصد با توافق دو دستگاه مزبور و تصویب هیات وزیران صورت خواهد پذیرفت .
تبصره 2 - درصدهای فوق صرفا جهت افزایش فعالیتها منظور می گردد و در صورت کاهش فعالیتها با اعضا ثابت نهضت به یکی از دو طریق زیر رفتار خواهد شد:
الف - انتقال به موسسات دیگر.
ب - بازخرید خدمت .
آیین نامه اجرایی این تبصره از طرف نهضت تهیه و به تائید سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواهد رسید.
تبصره 3 - آیین نامه استخدامی اعضای قراردادی (اعم از کارکنان ستادی ، خدماتی و آموزشی ) توسط نهضت و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 3 - مشمولان خدمت وظیفه عمومی پس از پایان دوره آموزشی در صورت تمایل با موافقت ارتش یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حسب مورد در زمان صلح و با رعایت اصل 147 قانون اساس می توانند باقیمانده دوره خدمت ضرورت خود را در نهضت بگذرانند.
تبصره - آیین نامه اجرایی این ماده توسط نهضت و وزارت خانه های سپاه پاسداران و دفاع تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 4 - تشکیلات تفصیلی نهضت به پیشنهاد رئیس نهضت به تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور می رسد.
فصل دوم - ورود به خدمت
ماده 5 - اعضای ثابت نهضت باید دارای شرایط زیر باشند:
الف - معتقد به اسلام و عمل به احکام آن و اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران .
ب - اخلاق اسلامی و حسن سابقه از نظر صداقت ، امانت و عدم تجاهر به فسق .
ج - لیاقت و شایستگی جهت تصدی امور محوله .
د - حداقل هیجده سال و حداکثر سی سال برای کسانی که از تاریخ تصویب این قانون عضو می شوند.
تبصره - در موارد خاص و استثنایی با موافقت رئیس نهضت حداکثر سن تا چهل سال قابل افزایش است .
ه - سلامت جسم و روحی جهت انجام امور محوله (با تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا پزشک مورد اعتماد نهضت ).
و - حداقل مدرک پایان دوره ابتدایی یا پایان نهضت .
ز - انجام خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت قانونی .
ح - تابعیت جمهوری اسلامی ایران .
ماده 6 - افرادی که توسط نهضت پذیرفته می شوند بر حسب نوع شغل یک دوره آزمایشی را طی خواهند کرد که حداقل آن شش ماه و حداکثر آن دو سال خواهد بود.
هر فرد در خلال دوره آزمایشی مورد ارزشیابی قرار گرفته و چنانچه لیاقت و کاردانی و علاقه به کار از خود نشان داده باشد، به استخدام قطعی نهضت درآمده و مدت دوره آزمایشی نیز جز سنوات خدمت وی محسوب می شود. چنانچه افرادی ضمن دوره آزمایشی صالح برای ابقا در خدمت مورد نظر تشخیص داده نشوند به خدمت آنان خاتمه داده خواهد شد.
تبصره 1 - حقوق و مزایا در دوره آزمایشی معادل حقوق و مزایای شغل مربوطه برای افراد ثابت تعیین و پرداخت می گردد.
تبصره 2 - به افرادی که به خدمت آزمایشی آنان خاتمه داده می شود حقوق متعلقه به مدت زمان مرخصی استحقاقی استفاده نشده ، پرداخت خواهد گردید.
ماده 7 - جهت استخدام قطعی ، عضو موظف به سپردن تعهد سه سال خدمت مستمر برای نهضت است .
ماده 8 - در شرایط مساوی اولویت استخدام آزمایشی و قطعی به ترتیب با:
1 - جانبازان .
2 - فرزندان و همسران شهدا و مفقودالاثرها و اسرای جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی خواهد بود.
ماده 9 - محل خدمت اعضا نهضت بر اساس ضوابط مصوب نهضت تعیین خواهد شد.
فصل سوم - حقوق و مزایا و طبقه بندی مشاغل
ماده 10 - نهضت با رعایت اصل چندپیشگی و حفظ تحرک و کارآیی ، مشاغل مستمر خود را تهیه و بر اساس عوامل موثر در انجام شغل از قبیل اهمیت وظایف و مسئولیت ها، سطح معلومات علمی و میزان تجربه عملی ، لزوم برنامه ریزی و نیاز به خلاقیت و ابتکار و سایر عوامل موثر در تجربه شغل ، ارزشیابی و طبقه بندی نموده و به یکی از گروههای شغلی جداول مربوط به حق نوع کار اختصاص می دهد.
ماده 11 - کمیته ای پنج نفری به ریاست دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور متشکل از دو نفر به معرفی نهضت و دو نفر به معرفی سازمان امور اداری و استخدامی با تایید هیات وزیران جهت انجام وظایف ذیل تشکیل می گردد.
1 - تعیین مشاغل کارگری .
2 - تصویب طبقه بندی مشاغل و نحوه تخصیص مشاغل به گروههای جداول بنا به پیشنهاد نهضت .
ماده 12 - حقوق ماهیانه اعضا نهضت متشکل از دو جز حق نوع کار با احتساب افزایش سنواتی و حق عائله مندی خواهد بود.
ماده 13 - حق نوع کار بر اساس نوع شغل طبق جداول مربوطه که ارقام آن از 250 کمتر و از 650 بیشتر نخواهد بود، معین می گردد. ضریب این جداول یکصد ریال تعیین می شود و تغییرات بعدی این ضریب بنا به پیشنهاد نهضت به تصویب مجلس شوری اسلامی خواهد رسید.
تبصره 1 - رقم حق نوع کار برای مشاغل نادر حداکثر تا 800 قابل افزایش خواهد بود که با پیشنهاد نهضت به تایید شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.
تبصره 2 - ارقام جداول به پیشنهاد نهضت و تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد بود.
ماده 14 - حق عائله مندی عضو عبارت است از: حق همسر، حق اولاد، حق افراد تحت تکفل و ارقام آنها به ترتیب زیر است .
حق همسر در صورتی که شاغل نباشد، یکصد. حق اولاد و حق افراد تحت تکفل هر کدام 20 می باشد (تحت تکفل حداکثر دو نفر از اقارب درجه 1) ضریب حقوق عائله مندی یکصد ریال تعیین شده و تغییرات بعدی آن بنا به پیشنهاد نهضت به تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.
ماده 15 - در صورت رضایتبخش بودن خدمات اعضا بر اساس نتایج ارزشیابی حاصله در پایان هر سال عضو از افزایش سنواتی معادل 3% حق نوع کار گروه مربوطه به نحوی که این مبلغ از یک هزار ریال کمتر نباشد، بهره مند می شود.
تبصره - چنانچه گروه شغلی عضو ارتقا یابد ملاک احتساب افزایش سنواتی 3% در سال جدید رقم پرداخت حق نوع کار جدید خواهد بود و به مجموع دریافت فرد بابت افزایش سنواتی در گروه قبل افزوده خواهد شد.
ماده 16 - نهضت می تواند در صورت لزوم و استحقاق نسبت به برقراری تسهیلات لازم و مبالغی جهت اعضای خود در موارد ذیل اقدام نماید:
الف - تسهیلات لازم برای آن دسته از اعضا که در مناطق محروم و دارای شرایط خاص مشغول انجام وظیفه می باشند و مبلغی ماهانه به این افراد پرداخت نماید.
ب - پرداخت فوق العاده نوبت کاری کشیک ، مدیریت و سرپرستی مشاغل حساس .
ج - پرداخت معادل یک ماه حقوق به عنوان کمک هزینه ازدواج .
د - جبران هزینه های ماموریت ، ایاب و ذهاب ، سفر و نقل مکان ، کسر صندوق و تضمین .
تبصره - مناطق محروم و دارای شرایط خاص و مشاغل کمیاب و حساس و همچنین نوع تسهیلات و میزان پرداختی در هر منطقه و مبالغ مربوط به فوق العاده ها و جبران هزینه ها مطابق آیین نامه ای خواهد بود که توسط نهضت تهیه و به تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.
ماده 17 - نهضت می تواند به آن دسته از اعضا که نحوه انجام کار آنان بر اساس نتایج ارزشیابی حاصله مطلوب باشد، هر چهار ماه یک بار مبلغی به عنوان حق کارآیی به نحوی که مبلغ مذکور حداکثر 30% حقوق فرد در یک ماه باشد، پرداخت نماید.
تبصره - آیین نامه پرداختی فوق را رئیس نهضت تهیه و پس از تایید نماینده رهبری (در صورت وجود) به تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.
فصل چهارم - ارزشیابی و آموزش
ماده 18 - نهضت موظف است در فواصل معین استعداد و صلاحیت اعضا خود را بررسی و ارزیابی نماید. این ارزشیابی به نحوی صورت خواهد گرفت که موجب ارشاد و کشف استعدادها و لیاقت های عضو جهت واگذاری مسئولیت مناسب و ارتقا گروه و افزایش سنواتی سالانه و یا لزوم گذرانیدن دوره آموزشی یا اعطا بورس تحصیلی و یا برقراری حق کارآیی بشود.
تبصره - آیین نامه نحوه ارزشیابی با پیشنهاد امور اداری نهضت به تصویب رئیس نهضت خواهد رسید.
ماده 19 - نهضت موظف است جهت تقویت بینش اعتقادی و توانایی های علمی اعضا، آموزش های کوتاه مدت تخصصی و معارف اسلامی را برای اعضا نهضت برگزار نماید.
تبصره - آیین نامه آموزشی دوره های کوتاه مدت با پیشنهاد رئیس نهضت به تایید نماینده رهبری در صورت وجود، خواهد رسید.
فصل پنجم - امور رفاهی
ماده 20 - اعضا آموزشی نهضت سالانه تا دو ماه و دیگر اعضا تا یک ماه به تناسب مدت خدمت در سال حق استفاده از مرخصی استحقاقی با برخورداری از حقوق کامل را خواهند داشت .
ماده 21 - نحوه استفاده اعضا نهضت از مرخصی استعلاجی تابع ضوابط و مقررات استخدامی کشور خواهد بود.
ماده 22 - عضو نهضت می تواند با موافقت مسئولین مربوطه از مرخصی بدون حقوق استفاده نماید.
تبصره 1 - حداکثر مدتی که عضو می تواند در طول خدمت خود از مرخصی بدون حقوق با موافقت نهضت استفاده نماید، سه سال خواهد بود ولی برای ادامه تحصیلات عالی تخصصی در رشته مورد نیاز نهضت حداکثر این مرخصی تا دو سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.
تبصره 2 - مدت مرخصی بدون حقوق جز سابقه خدمت عضو محسوب نمی گردد.
تبصره 3 - در مواردی که عضو در مدت مرخصی به تحصیل در رشته های مورد نیاز نهضت اشتغال داشته باشد با پرداخت کسورات ، این مدت جز سابقه وی محسوب خواهد شد.
ماده 23 - میزان و نحوه استفاده و مراجع تایید مرخصی های مذکور در موارد فوق مطابق آیین نامه ای است که با پیشنهاد رئیس نهضت و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 24 - در صورت استعفا، فوت و یا اخراج عضو نهضت ، حقوق متعلقه به زمان مرخصی استحقاقی استفاده نشده فرد به وی یا وراث قانونی او پرداخت می شود.
ماده 25 - اعضای نهضت از نظر درمانی مشمول بیمه خدمات درمانی کارمندان دولت خواهند بود.
فصل ششم - ازکارافتادگی و معذوریت از کار
ماده 26 - عضو نهضت می تواند پس از سی سال خدمت و یا حداقل شصت سال سن برای آقایان و 55 سال سن برای خانمها از کار کردن اعلام معذوریت نماید و نهضت موظف به برقراری حق تامین معذوریت از کار وی می باشد.
تبصره 1 - عضو نهضت که در کارهای سخت و زیان آور و در مناطق بد آب و هوا اشتغال به کار داشته باشد، پس از بیست و پنج سال خدمت می تواند طبق این ماده از کار کردن اعلام معذوریت نماید.
تبصره 2 - نهضت مجاز است پس از بیست سال خدمت در صورت تقاضای عضو وی را معذور از کار اعلام نماید.
تبصره 3 - چنانچه فرد پس از احراز شرایط این ماده درخواست تامین معذوریت از کار نکند در صورت داشتن توانایی کار به تشخیص مسئولین مربوطه می تواند با شرایط قبلی به کار خود ادامه دهد، در غیر این صورت با تشخیص نهضت نسبت به معذور نمودن وی از کار اقدام می شود.
ماده 27 - در صورتی که عضو پس از احراز شرایط (ماده 26) نیز مایل به ادامه کار و خدمت نیمه وقت در نهضت باشد، در صورت موافقت مسئولین می تواند به خدمت خود ادامه دهد.
تبصره 1 - در محاسبه حقوق عضو در این شرایط، حق نوع کار وی 50 تا 80% حق نوع کار آخرین گروه عضو محاسبه و به اضافه حق عائله مندی پرداخت خواهد شد.
تبصره 2 - مدت سابقه کار عضو در این دوران به شرط پرداخت کسور قانونی ، حقوق کامل به طور تمام وقت محاسبه می شود، در هر حال برای سنوات خدمت زائد بر سی سال کسور معذوریت از کار برداشت نخواهد شد.
تبصره 3 - محاسبه افزایش سنواتی بر مبنای 50% تا 80 % حق نوع کار در این دوران خواهد بود.
ماده 28 - مبلغ حق تامین معذوریت از کار اعضا نهضت ماهیانه عبارت است از مجموع الف ) یک سی ام x سابقه کار عضو x 50% معدل حق نوع کار سه سال آخر خدمت ( با احتساب افزایش سنواتی ).
ب) - حق عائله مندی و حق همسر و اولاد و حق افراد تحت تکفل .
ماده 29 - ازکارافتادگی اعضا به تشخیص پزشک مورد اطمینان نهضت و با تایید رئیس نهضت و تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور خواهد بود.
ماده 30 - هر گاه عضو نهضت به علت بیماری و یا حادثه غیر ناشی از کار معلول و یا ناقص گردد حقوق وی بطریق زیر محاسبه و پرداخت خواهد شد.
حق عائله مندی به اضافه 50 % حق نوع کار (با احتساب افزایش سنواتی ) x یک سی ام سابقه کار عضو.
تبصره - در صورتی که معلولیت موضوع ماده 30 به گونه ای باشد که عضو بتواند متصدی شغل دیگری در نهضت شود، حقوق وی بر مبنای شغل جدید محاسبه و پرداخت خواهد شد و در هر حال مبلغ پرداختی به وی از مقرری موضوع این ماده کمتر نخواهد بود.
ماده 31 - در صورتی که عضو به علت حوادث ناشی از کار و یا بیماری ناشی از کار معلول شود به نحوی که از کار کردن بازبماند، حقوق ماهیانه وی بطریق زیر محاسبه و پرداخت می شود: 80% معدل حق نوع کار سه سال آخر خدمت (با احتساب افزایش سنواتی ) + حق عائله مندی .
تبصره 1 - چنانچه معلولیت فرد در رابطه با جبهه های جنگ باشد، برابر آخرین پرداختی ماهیانه به وی پرداخت خواهد شد.
تبصره 2 - در صورتی که معلولیت موضوع ماده 31 به گونه ای باشد که عضو بتواند متصدی شغل دیگری در نهضت شود، حقوق وی بر مبنای شغل جدید محاسبه و پرداخت خواهد شد و چنانچه مبلغ پرداختی کمتر از حقوق و مزایای سابق آن باشد، مابه التفاوت به عنوان تفاوت تطبیق پرداخت خواهد شد و تا زمانی که مابه التفاوت پرداخت می شود هر گونه افزایش پرداختی از مبلغ مابه التفاوت کسر خواهد گردید.
ماده 32 - در صورتی که عضو نهضت فوت شود حقوق وظیفه بازماندگان وی با توجه به شرایط ذیل به تساوی بین آنان تقسیم می گردد:
الف - همسر دائمی و فرزندان و نوادگان اناث متوفی تا زمانی که شغل و یا شوهر اختیار نکرده باشند.
ب) شوهر، در صورتی که علیل و ازکارافتاده و تحت تکفل همسر متوفای خود بوده باشد.
ج) پسران متوفی تا پایان هجده سالگی و در صورت ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی رسمی حداکثر تا پایان بیست و پنج سالگی .
د) فرزندان علیل یا ناقص العضو متوفی که ازکارافتاده (مادام العمر) باشند.
ه) والدین متوفی مشروط بر این که تحت تکفل متوفی بوده باشند.
تبصره 1 - حقوق وظیفه موضوع این ماده در مورد کسانی که شخصا دارای تمکن مالی در امرار معاش مناسب می باشند و یا آنکه افراد دیگر شرعا مکلف به ادا نفقه آنها می باشند و همچنین دانشجویانی که شخصا تمکن مالی جهت مخارج ادامه تحصیل داشته باشند قابل پرداخت نخواهد بود. احراز عدم تمکن مالی و عدم تامین نفقه موکول به ادعای ذینفع خواهد بود مگر در مواردی که خلاف آن ثابت بشود.
تبصره 2 - حقوق وظیفه بازماندگان عضو معذور و ازکارافتاده متوفی و عضوی که به علت حادثه یا بیماری غیر ناشی از کار فوت شود به این طریق محاسبه می شود.
(30) / (سابقه کار مستمر) x 40% حق نوع کار (با احتساب افزایش سنواتی ) + حق عائله مندی .
تبصره 3 - هر گاه عضو ازکارافتاده (موضوع ماده 29) به علت حادثه ناشی از کار یا بیماری حرفه ای فوت شود تمام حقوق وی محاسبه و پرداخت خواهد شد.
ماده 33 - در صورتی که عضو نهضت به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با شرکت در جبهه و دفاع از استقلال کشور معلول و ازکارافتاده و یا مفقودالاثر شده و یا به درجه شهادت نائل گردد مشمول قانون برقراری حقوق وظیفه ازکارافتادگی و وظیفه عائله تحت تکفل جانبازان و شهدا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و پرداخت حقوق و مزایای مجروحین جنگ مصوب 25/11/1365 و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.
ماده 34 - کارکنان ثابت نهضت از لحاظ ازکارافتادگی و معذوریت از کار مشترک صندوق بازنشستگی کشوری خواهند بود و نهضت مکلف است هر ماه 5/8 درصد از حقوق ماهیانه اعضا را بابت سهم آنان کسر و به اضافه معادل همین مبلغ از بودجه خود بابت سهم نهضت به صندوق بازنشستگی کشوری واریز نماید.
تبصره - در مورد سنوات گذشته اعضای ثابت فعلی سهم عضو رسمی نهضت از بودجه نهضت به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و خدمت تمام وقت گذشته آنان از لحاظ بازنشستگی محسوب خواهد شد.
فصل هفتم - تکالیف عمومی اعضا نهضت
ماده 35 - اعضا نهضت موظف به رعایت کلیه مقررات و ضوابط نهضت و آمادگی فعالیت در هر مکان و زمان که ضرورت کار ایجاب کند می باشند.
ماده 36 - رسیدگی به تخلفات اداری اعضا نهضت طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 25/12/1365 مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.
فصل هشتم - پایان خدمت
ماده 37 - عضو نهضت می تواند از خدمت در نهضت استعفا نماید. در هیچ مورد استعفای عضو رافع تعهدات وی در برابر نهضت نخواهد بود. استعفا از تاریخی تحقق می یابد که نهضت به موجب حکم کتبی با آن موافقت نماید و عضو با نهضت تصفیه حساب کند. نهضت مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ وصول استعفا رد یا قبول آن را کتبا اعلام دارد.
تبصره - در صورتی که عضو بدون کسب موافقت با استعفا اقدام به ترک خدمت نماید با وی طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری رفتار خواهد شد.
ماده 38 - وجوهی که مستخدم مستعفی باید حق بیمه ازکارافتادگی و یا بازنشستگی به صندوق کشوری پرداخت کرده نموده است به وی مسترد خواهد شد.
تبصره - در صورتی که عضو مستعفی ، مرخصی استحقاقی استفاده نشده ای داشته باشد حقوق و مزایای متعلقه بابت ایام مذکور به وی پرداخت خواهد شد.
ماده 39 - استخدام مجدد عضو مستعفی در صورت احتیاج به خدمت وی بلامانع است . سنوات خدمت وی از لحاظ بازنشستگی به شرط استرداد وجوهی که طبق ماده 38 دریافت داشته است قابل احتساب خواهد بود.
ماده 40 - چنانچه نهضت به لحاظ ارزشیابی و احراز عدم شایستگی و لیاقت عضو در انجام ماموریت های محوله به او نیاز نداشته باشد وی را آماده خدمت می نماید.
تبصره 1 - چنانچه پس از 6 ماه نیازی در سایر قسمتهای نهضت به عضو آماده به خدمت نباشد به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ، شهرداریها،
موسسات و شرکتهای دولتی و یا نهادهای انقلاب اسلامی دیگر در صورت نیاز منتقل می شود و در غیر این صورت عضو آماده به خدمت پس از گذشت 6 ماه بازخرید خواهد شد.
تبصره 2 - وجهی که در ازا سنوات خدمت در نهضت به افراد بازخرید شده پرداخت می شود عبارت است از معادل 45 روز آخرین حقوق پرداختی در ازای هر سال سابقه خدمت .
تبصره 3 - خدمت بیش از 6 ماه یک سال محسوب خواهد شد.
تبصره 4 - دوران آمادگی به خدمت با پرداخت کسور دوران معذوریت از کار جز سنوات خدمت عضو محسوب خواهد شد.
تبصره 5 - طی مدت مذکور در تبصره 1 حقوق کامل عضو به وی پرداخت خواهد شد.
تبصره 6 - نهضت مکلف است تا زمانی که عضو آماده به خدمت را در اختیار دارد برای تصدی مشاغل مشابه به شرط آنکه عضو آماده به خدمت با شرایط مورد نیاز وجود داشته باشد استخدام جدید ننماید.
فصل نهم - تطبیق
ماده 41 - نهضت موظف است در اجرای مفاد این قانون کلیه اعضای ثابت خود را از تاریخ تصویب تشکیلات ، با تشکیلات مصوب برای مشاغل مستمر تطبیق دهد و همکاران ثابتی را که شغل آنها مورد نیاز نباشد طبق تبصره 2 ماده 2 با آنان عمل نماید.
ماده 42 - در صورتی که مجموع حقوق و مزایا اعضایی که به موجب این مقررات تطبیق وضع می یابند کمتر از حقوق و مزایای مقرری سابق آنان باشد مابه التفاوت به عنوان تفاوت تطبیق به ایشان و تا زمانی که مابه التفاوت پرداخت می شود و هر گونه افزایش پرداختی از مبلغ مابه التفاوت کسر خواهد شد.
ماده 43 - آن بخش از مستخدمین رسمی یا ثابت و دائم دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی که به نهضت منتقل شده یا می شوند با توجه به تخصص و تجربه و سوابق خدمتی در یکی از گروههای شغلی مذکور در ماده 10 قرار می گیرند و از حقوق و مزایای مربوط بهره مند خواهند شد. بدیهی است چنانچه حقوق تعیین شده در نهضت کمتر از حقوق قبلی عضو منتقل شده باشد مابه التفاوت به فرد پرداخت خواهد شد و هر گونه افزایش حقوق مادام که تفاوت تطبیق پرداخت می شود از مبلغ مابه التفاوت کسر خواهد شد.
تبصره - کسور بازنشستگی سهم عضو و سهم کارفرما مربوط به اعضا مذکور در این ماده توسط صندوق قبلی به صندوق بازنشستگی کشوری واریز خواهد گردید.
ماده 44 - احتساب سنوات خدمت همکاران ثابت قبل از تصویب قانون که طبق ماده 41 تطبیق وضع می یابند از بدو ورود به نهضت خواهد بود.
ماده 45 - ملاک تشخیص سن اعضا که در تاریخ تصویب این قانون در خدمت نهضت هستند و کسانی که بعد از تصویب این قانون به عضویت نهضت درآیند شناسنامه است که در بدو ورود ارائه داده و یا می دهند در صورتی که در شناسنامه ، ماه تولد قید نشده باشد اول مهر ماه سال تولد، ملاک محاسبه خواهد بود.
ماده 46 - مدت خدمت وظیفه عمومی عضو نهضت جز سنوات خدمت وی محسوب خواهد شد.
فصل دهم - مقررات مختلف
ماده 47 - ماموریت و انتقال اعضا نهضت به وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و ماموریت و انتقال مستخدمین
دستگاههای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی به نهضت با رعایت مقررات مربوط مجاز است .
تبصره - کسور معذوریت از کار واریزی به صندوق بازنشستگی کشوری عضوی که از نهضت به دستگاههای مذکور در این ماده منتقل می شود توسط صندوق مزبور به صندوق بازنشستگی آن دستگاه واریز خواهد شد.
ماده 48 - حقوق و مزایا، مرخصی و سوابق سنواتی آن عده از اعضا که در جبهه خدمت می نمایند طبق آیین نامه ای خواهد بود که با پیشنهاد نهضت به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 49 - ساعات کار کارکنان ثابت آموزشی نهضت توسط رئیس نهضت و با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی خواهد شد.
ماده 50 - کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون از تاریخ تصویب لغو و بی اثر خواهد بود.
ماده 51 - اعضای ثابت نهضت در مواردی که در این قانون مقرراتی پیش بینی نشده تابع قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن خواهند بود.
ماده 52 - نهضت موظف است حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ تصویب این قانون آیین نامه های اجرایی مربوطه را تهیه و به تصویب مراجع مذکور در این قانون برساند و تا زمانی که هر یک از آیین نامه های اجرایی به تصویب نرسیده است مقررات جاری نهضت در آن مورد کماکان معتبر و قابل اجرا خواهد بود.
ماده 53 - آیین نامه اجرایی این قانون به جز مواردی که برای تصویب آنها مرجع مشخصی ذکر گردیده پس از تصویب هیات وزیران به مورد اجرا گذارده خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر پنجاه و سه ماده و چهل تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه سیزدهم شهریور ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 22/6/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/06/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.