×

قانون اخذ ورودیه از بازدیدکنندگان پارکها و موزه های تاریخ طبیعی

قانون اخذ ورودیه از بازدیدکنندگان پارکها و موزه های تاریخ طبیعی

قانون-اخذ-ورودیه-از-بازدیدکنندگان-پارکها-و-موزه-های-تاریخ-طبیعی
ماده واحده - به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه داده می شود به منظور فاظت و حراست از سرمایه های ملی و گسترش کمی و کیفی آنها و برای تعمیق موزشهای عمومی به ویژه در موزه های تاریخ طبیعی و ارائه خدمات از ستفاده کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه ها و موزه های تاریخ طبیعی و ناطق مذکور در بند "الف " ماده 3 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، به ستثنا مراکز آموزشی و تحقیقاتی در ازای تسهیلاتی که فراهم می آورد، از ریق صدور بلیط وجه دریافت نماید.
تبصره 1 - نحوه دریافت بهای خدماتی که در اجرای این ماده واحده به ردم ارائه خواهد شد (بهای بلیط) بر اساس آیین نامه ای است که به پیشنهاد ازمان حفاظت محیط زیست و با تایید شورای عالی حفاظت محیط زیست ، به تصویب یات وزیران رسیده باشد. بهای بلیط باید به گونه ای باشد که موجب استفاده ر چه بیشتر عموم جامعه به ویژه اقشار محروم و مستضعف باشد..
تبصره 2 - وجوه حاصل از اجرای ماده واحده به حساب درآمد عمومی کشور اریز خواهد شد.
تبصره 3 - وزارت برنامه و بودجه مکلف است ردیف درآمدهای موضوع این انون و همچنین ردیف اعتباری معادل 50 درصد ردیف درآمدی مزبور را برآورد در لایحه بودجه هر سال منظور نماید.
تبصره 4 - سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است در هر سال معادل 50 درصد جوه حاصل از اجرای ماده واحده و حداکثر برابر اعتبار پیش بینی شده در دیف مربوطه در قانون بودجه مربوطه را بر اساس درخواست وجه ذیحساب سازمان زبور دریافت و بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی و با رعایت انون نحوه هزینه کردن اعتبارات خارج از شمول ... مصوب 6/11/1364 جهت راهم آمدن اهداف مندرج در ماده واحده تامین نیازهای تجهیزاتی و تدارکاتی مور حفاظت از محیط زیست به مصرف برساند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه شتم آبان ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در اریخ 15/8/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/08/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.