×

قانون الحاق ماده واحده به قانون گذرنامه مصوب 1351 12 10

قانون الحاق ماده واحده به قانون گذرنامه مصوب 1351 12 10

قانون-الحاق-ماده-واحده-به-قانون-گذرنامه-مصوب-1351-12-10
ماده واحده - برای صدور گذرنامه جهت رانندگان و کمک رانندگان ترانزیت علاوه بر مقررات قانون گذرنامه رعایت موارد زیر الزامی است :
1 - ارائه معرفی نامه کتبی از بنگاهها، موسسات و شرکتهای مسافربری یا باربری که از طرف وزارت راه و ترابری فعالیت آنها مجاز شناخته شده است دائر بر اشتغال متقاضی در بنگاه یا موسسه و یا شرکتهای مزبور به شغل رانندگی یا کمک رانندگی که توسط دفتر اسناد رسمی گواهی امضا شده باشد.
2 - ارائه تعهدنامه مبنی بر عدم اشتغال به شغل دیگری غیر از رانندگی یا کمک رانندگی که توسط دفتر اسناد رسمی گواهی امضا شده باشد.
3 - ارائه برگ عدم محکومیت موثر کیفری .
4 - ارائه برگ عدم اعتیاد به مواد مخدر از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی .
تبصره 1 - صدور گذرنامه برای رانندگان یا کمک رانندگان موضوع این قانون که دارای محکومیت موثر کیفری هستند ولی از تاریخ پایان محکومیت ایشان 2 سال گذشته باشد به شرط معیل بودن با رعایت دیگر موارد فوق مجاز می باشد.
تبصره 2 - در صورت ثبوت تخلف نسبت به بند 1 و 2 این ماده ، در دادگاه صالح راننده و کمک راننده متخلف با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید و درجات تعزیر به مدت پنج الی ده سال از مسافرت به خارج به عنوان راننده و کمک راننده ترانزیت محروم می شود.
در صورتی که تخلف ، مربوط به صدور معرفی نامه خلاف باشد صادرکننده معرفی نامه خلاف از طرف شرکت یا موسسه یا بنگاه موضوع بند 1 این ماده ، با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به مجازات تعزیری محکوم می شود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه یازدهم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20/10/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/10/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.