×

قانون اصلاح ماده 5 قانون هواپیمائی کشوری

قانون اصلاح ماده 5 قانون هواپیمائی کشوری

قانون-اصلاح-ماده-5-قانون-هواپیمائی-کشوری

وکیل


ماده واحده - ماده 5 قانون هواپیمائی کشوری مصوب تیر ماه 1328 به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 5 - برای اجرای این قانون سازمان مستقلی به نام سازمان هواپیمایی کشوری وابسته به وزارت راه و ترابری تاسیس می شود. سازمان دارای رئیسی است که در عین حال معاون وزیر راه و ترابری نیز می باشد و به پیشنهاد وزیر راه و ترابری و تصویب هیات دولت برای مدت حداکثر 3 سال به این سمت منصوب می شود، انتصاب مجدد وی به این سمت به روال فوق بلامانع می باشد.
سازمان مزبور در انجام وظایف خود از نظر مالی و استخدامی و دارای ، طبق مقررات مربوطه تحت نظر وزیر راه مستقلا اقدام می نماید و سازمان آن به موجب تصویبنامه هیات وزیران تعیین می شود. سازمان می تواند از محل درآمدهای قانونی خود در قالب بودجه های مصوب و در صورت وجود کسری از محل درآمدهای عمومی کشور طبق مقررات استفاده نماید. وظایف عمده سازمان مزبور به قرار زیر می باشد.
الف - ایجاد، توسعه بهره برداری و نگهداری فرودگاه ها و دستگاه های ناوبری و مخابراتی ، رادیویی و تلگرافی و تلفنی که مخصوص تنظیم رفت و آمد هواپیماها و تامین بی خطری پرواز آنها می باشد و به طور کلی هر نوع نظارت و مساعدتی که به منظور پیشرفت هواپیمایی کشوری و تامین بی خطری پرواز لازم باشد.
ب - نظارت در فعالیت هواپیمایی کشوری طبق مقررات مربوط به منظور جلوگیری از وقوع مخاطرات و رقابت های مضره بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی .
ج - تربیت متخصصین فنی هواپیمایی کشوری با هماهنگی دستگاههای ذیربط.
د - اهتمام در پیشرفت و توسعه هواپیمایی کشوری و تشویق صنایع مربوطه .
ه - مطالعات در تحقیقات علمی و فنی در مسایل مربوط به هواپیمایی کشوری و ایجاد تسهیلات و تشویق افراد و موسسات صلاحیت دار به انجام این امور و تهیه موجبات آن .
و - تهیه طرح موافقتنامه و قراردادهای هواپیمایی با دول خارجی که طبق مقررات به وسیله دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
تبصره 1 - سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است در زمینه های ایجاد و نگهداری و اداره فرودگاه ها راسا و یا با مشارکت بخش های دولتی ، تعاونی و خصوصی با رعایت اصل 44 قانون اساسی مبادرت به تاسیس شرکت بنماید.
تبصره 2 - اساسنامه ها و آیین نامه های اجرایی این ماده حداکثر ظرف مدت شش ماه توسط سازمان هواپیمایی کشوری تهیه و از طریق وزارت راه و ترابری جهت تصویب به هیات وزیران تسلیم خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز پنجشنبه بیست و پنجم فروردین ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21/2/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار : 12603

تاریخ تصویب : 1367/01/27

تاریخ ابلاغ : 1367/03/16

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.