×

قانون تاسیس شرکت سهامی خاص تامین ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و راهداری

قانون تاسیس شرکت سهامی خاص تامین ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و راهداری

قانون-تاسیس-شرکت-سهامی-خاص-تامین-ماشین-آلات-و-تجهیزات-راهسازی-و-راهداری

وکیل


ماده واحده - به منظور تامین تسهیلات و تدارک ماشین آلات پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری ( به ویژه پروژه های راهسازی و راهداری ) ، تمرکز سرمایه گذاری و بهبود نظام بهره برداری از ماشین آلات مذکور و نیز سازماندهی امور مربوط به کسب دانش فنی و مهارت حرفه ای برای ساخت قطعات و لوازم و تعمیرات ماشین آلات مذکور به وزارت راه و ترابری اجازه داده می شود شرکتی دولتی تحت عنوان شرکت تامین ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و راهداری وابسته به وزارت مذکور تاسیس نماید.
این شرکت جایگزین سیستم اجاره ماشین آلات وزارت راه و ترابری موضوع قانون مصوب 9/12/1360 مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
تبصره 1 - مجمع عمومی شرکت مرکب از وزرای راه و ترابری ، برنامه و بودجه و امور اقتصادی و دارایی بوده و ریاست آن به عهده وزیر راه و ترابری می باشد.
تبصره 2 - اساسنامه و آیین نامه های مالی و معاملاتی و استخدامی شرکت بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و تایید مجمع عمومی شرکت در چهارچوب این قانون و قانون تجارت به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. اساسنامه و آیین نامه استخدامی قبل از تصویب هیات وزیران باید به تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز برسد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه بیست و پنجم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 5/11/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار : 12817

تاریخ تصویب : 1367/10/25

تاریخ ابلاغ : 1367/12/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.