×

قانون تاسیس شرکت سهامی خاص پایانه های عمومی وسائل نقلیه باربری

قانون تاسیس شرکت سهامی خاص پایانه های عمومی وسائل نقلیه باربری

قانون-تاسیس-شرکت-سهامی-خاص-پایانه-های-عمومی-وسائل-نقلیه-باربری
ماده واحده - به منظور بهره برداری ، توسعه و نگاهداری پایانه های عمومی وسائل نقلیه سنگین باربری مستحدثه موجود و نیز احداث ، بهره برداری ، توسعه و نگهداری پایانه های عمومی مورد نیاز در کلیه نقاط کشور که به تشخیص وزارت راه و ترابری ایجاد آنها جهت ارائه خدمات به رانندگان وسائل نقلیه باربری ضرورت خواهد یافت ، شرکت سهامی پایانه های عمومی وسائل نقلیه باربری تاسیس می گردد. احداث پایانه وسائل نقلیه باربری توسط شرکت موضوع این قانون مانع احداث و تاسیس پایانه باربری توسط بخش غیر دولتی مطابق ضوابط وزارت راه و ترابری نمی باشد.
تبصره 1 - مجمع عمومی این شرکت مرکب از وزرای راه و ترابری ، برنامه و بودجه ، امور اقتصادی و دارایی خواهد بود. ریاست مجمع بر عهده وزیر راه و ترابری است .
تبصره 2 - سهام پایانه هر محل تا 49% قابل واگذاری به بخش غیر دولتی می باشد نحوه واگذاری در اساسنامه شرکت مشخص می گردد.
تبصره 3 - اساسنامه شرکت در چهارچوب این قانون و ماده 300 قانون تجارت ظرف مدت 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت راه و ترابری تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 4 - شرکت موظف است بهره برداری از فروشگاهها و غرفه های پایانه ازقبیل تعمیرگاهها، کارگاههای فنی ، فروشگاههای قطعات یدکی ، سالنهای تعویض روغن و رستوران را طبق آیین نامه ای که توسط وزارت راه و ترابری تهیه و پس از تایید مجمع عمومی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید به بخش غیر دولتی واگذار نماید.
تبصره 5 - شرکت به صورت خودکفا اداره می گردد و در قبال خدماتی که ارائه می نماید وجوهی دریافت می دارد ، نوع خدمات و میزان وجوه دریافتی بر اساس آیین نامه ای خواهد بود که با پیشنهاد وزارت راه و ترابری به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره 6 - شرکتها و موسسات باربری موظفند در پایانه هایی که احداث می شود مستقر گردند مگر آنکه از خود دارای تاسیسات و تجهیزات متناسب با نوع فعالیت مطابق با ضوابط وزارت راه و ترابری باشند، در غیر این صورت از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.
تبصره 7 - شرکت می تواند از محل درآمدهای خود نسبت به ایجاد تاسیسات رفاهی بین راهی در نقاط محروم کشور که بخش غیر دولتی راغب به ایجاد آن نیستند اقدام نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحد و هفت تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 5/11/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار : 12818

تاریخ تصویب : 1367/10/28

تاریخ ابلاغ : 1367/12/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.