×

قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

قانون-ایجاد-تسهیلات-برای-ورود-رزمندگان-و-جهادگران-داوطلب-بسیجی-به-دانشگاهها-و-موسسات-آموزش-عالی

وکیل


ماده 1 - از تاریخ تصویب این قانون ، وزارتخانه های آموزش و پرورش ، فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظفند قبل از آزمون ورودی تمامی مقاطع تحصیلی و بورس و اعزام ، هر کدام به تناسب برای رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی که حداقل شش ماه متوالی و یا متناوب در مناطق عملیاتی در زمان جنگ داوطلبانه خدمت کرده اند و از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی گردند، کلاس های تقویتی تشکیل دهند و کمبود آموزشی آنان را جبران نمایند.
تبصره - در صورتی که امکانات و نیروی انسانی وزارتخانه های فوق الذکر برای آموزش کلیه رزمندگان مشمول این ماده کافی نباشد، وزارتخانه های مذکور باید طی برنامه زمان بندی شده و با رعایت اولویت نسبت به رزمندگانی که مدت بیشتری در مناطق عملیاتی خدمت کرده اند و یا مجروح گردیده اند، کلاس های تقویتی را تشکیل دهند.
ماده 2 - وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و کلیه سازمان هایی که شمول این قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است ، موظفند 40 درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی خود را به واجدین شرایط موضوع این قانون تخصیص دهند.
تبصره - در صورت نبودن افراد واجد شرایط موضوع این قانون ، سهمیه آنان به دیگر داوطلبان واگذار می شود.
ماده 3 - هزینه اجرایی این قانون در سال مالی 1367 از محل بودجه های دفاعی تامین و در سال های بعد در اعتبارات وزارتخانه های آموزش و پرورش ، فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ردیف مستقلی منظور می شود.
ماده 4 - آیین نامه تعیین حد نصاب قبولی و جداول امتیازات لازم در تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ظرف مدت یک ماه از تصویب این قانون توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش ، بهداشت ، درمان و
آموزش پزشکی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
ماده 5 - مسئولیت اجرایی این قانون در مورد کلیه رشته هایی که آزمون آن توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی یا دیگر موسسات برگزار می شود به استثنای رشته های گروه پزشکی که بر عهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است ، به عهده وزارت فرهنگ و آموزش عالی می باشد.
وزارتخانه های مسئول و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند هرساله و نیز در پایان دوره هر مقطع گزارش کار خود را به کمیسیون های ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
قانون فوق مشتمل بر پنج ماده و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی ام بهمن ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/12/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1367/11/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.