×

قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانه های مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری برون شهری در داخل شهر تهران

قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانه های مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری برون شهری در داخل شهر تهران

قانون-اصلاح-لایحه-قانونی-احداث-پایانه-های-مسافربری-و-ممنوعیت-تردد-اتومبیلهای-مسافربری-برون-شهری-در-داخل-شهر-تهران
ماده واحده - عنوان لایحه قانونی احداث ترمینالهای مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری بین شهری در داخل شهر تهران مصوب 9/2/1359 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به شرح فوق تغییر و مواد 2 و 3 تبصره ذیل آنها و مواد 5 و 6 آن به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 2 - شهرداریها غرفه های پایانه های شهر را به شرکتهای مسافربری که طبق ضوابط وزارت راه و ترابری تشکیل می شوند در مقابل اخذ اجاره بهای مناسب به صورت نمایندگی واگذار می نمایند. شرکتهای تعاونی مسافربری اولویت خواهند داشت .
تبصره - شرایط واگذاری غرفه ها طبق آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارتین کشور و راه و ترابری تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. این واگذاری مشمول مقررات قانون روابط موجر و مستاجر نبوده و حقوق استیجاری و کسب و پیشه باری متصرفین یا متصدیان آنها ایجاد نخواهد کرد و هر موقع که شهرداری لازم بداند با موافقت وزارت راه و ترابری می تواند محل را با توجه به شرایط واگذاری و با اخطار قبلی لااقل دوماهه تصرف نماید.
ماده 3 - مدیریت بهره برداری ، برنامه ریزی ، سیاست گذاری ، نرخ گذاری در امر مسافربری برون شهری و نظارت بر کیفیت عرضه خدمات مربوط به آن و مسئولیتهای مربوط به جابجایی مسافر بر عهده وزارت راه و ترابری می باشد مالکیت و مدیریت تاسیسات پایانه های شهرداری و مسئولیت خدمات مربوط به آنها بر عهده شهرداریها می باشد و شهرداریها کلیه عوارض و حقوق قانونی خود را وصول خواهند نمود.
تبصره - شهرداریهای سراسر کشور موظف به ارائه امکانات مناسب در محل پایانه ها به وزارت راه و ترابری می باشند.
ماده 5 - شهرداریهای شهرهای با بیش از پنجاه هزار نفر جمعیت سراسر کشور موظفند نسبت به ایجاد پایانه مسافربری برون شهری در محلهای مناسب بر اساس مفاد این قانون با توجه به امکانات ، اقدام نمایند.
تبصره - احداث پایانه مسافربری توسط شهرداری مانع احداث پایانه توسط بخش تعاونی یا خصوصی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی نخواهد بود.
ماده 6 - با تصویب این قانون کلیه قوانین و مقررات مغایر لغو و آیین نامه اجرایی آن ظرف سه ماه از تاریخ تصویب توسط وزارتین راه و ترابری و کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده شامل اصلاح چهار ماده و دو تبصره در جلسه روز سه شنبه دهم اسفند ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 17/12/1372 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 14295

تاریخ تصویب : 1372/12/10

تاریخ ابلاغ : 1373/01/16

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.