×

قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

قانون-حالت-اشتغال-مستخدمین-شهید،-جانباز،-ازکارافتاده-و-مفقودالاثر-انقلاب-اسلامی-و-جنگ-تحمیلی

وکیل


ماده واحده - مستخدمین شهید، جانباز ازکارافتاده کلی ، جانباز آزاده ازکارافتاده کلی و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در دستگاه های موضوع ماده 1 قانون برقراری حقوق وظیفه از کارافتادگی و وظیفه عائله تحت تکفل جانبازان و شهداء انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی وپرداخت حقوق و مزایای مجروحین جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی مصوب 25/11/1361 مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح با پیش بینی پستها یا مشاغل سازمانی با نام در تشکیلات مربوط همطراز با مشاغل قبلی آنان به منزله مستخدمین شاغل تلقی و تابع مقررات قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت بوده و از لحاظ پرداخت حقوق یا اجرت و فوق العاده شغل ، مزایای شغل یا مزایای مستمر و همچنین افزایش سنواتی و ارتقا گروه و سایر عناوین مشابه همانند مستخدمین شاغل با دو گروه بالاتر و یا عناوین مشابه توسط دستگاه های ذیربط با آنان رفتار خواهد شد و بر اساس مقررات استخدامی ذیربط با سنوات مقرر بازنشسته شده و پس از آن از حقوق بازنشستگی یا مستمری مربوط بهره مند خواهند شد.
تبصره 1 - برای آن دسته از شهدا و جانبازان ازکارافتاده کلی و آزادگان ازکارافتاده کلی و مفقودالاثر که مستخدم دولت نبوده و شهید یا
مفقود یا جانباز یا آزاده ازکارافتاده شده اند با توجه به میزان تحصیلات و تخصص آنها از طرف بنیاد شهید انقلاب اسلامی حقوق و مزایای همطراز نظام هماهنگ پرداخت تعیین و پرداخت خواهد شد.
تبصره 2 - حقوق موضوع این قانون به آزاده و یا جانباز ازکارافتاده کلی و عائله شهید و یا مفقودالاثر موضوع ماده 7 قانون برقراری حقوق وظیفه از کارافتادگی و وظیفه عائله تحت تکفل جانبازان و شهداء انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی وپرداخت حقوق و مزایای مجروحین جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی مصوب 25/11/1361 و تبصره ذیل آن پرداخت خواهد شد.
تبصره 3 - چنانچه وراث اناث تحت تکفل شهید شوهر اختیار کرده و مطلقه شده و ضرورت طلاق مورد تایید بنیاد شهید انقلاب اسلامی باشد از همان تاریخ طلاق مجددا حقوق آنها برقرار و پرداخت می گردد.
تبصره 4 - بنیاد شهید موظف است آن دسته از شهدایی را که دارای بیش از یک همسر دائم بوده و شرایط استفاده از حقوق مربوط را داشته باشند به ازا هر یک از همسران و فرزندان حسب ضوابط مربوط حقوقی علاوه بر حقوق وظیفه مقرر از محل اعتبار خود تعیین و پرداخت نماید.
تبصره 5 - برقراری حقوق برای افراد موضوع تبصره یک این قانون مستلزم تشخیص بنیاد شهید انقلاب اسلامی است .
تبصره 6 - از تاریخ تصویب این قانون ، قانون واگذاری پرداخت حقوق ومزایای ماهانه وراث شهداءومفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وکارمندان کشوری به بنیادشهیدانقلاب اسلامی مصوب 22/10/1364 در موارد مغایر با این قانون لغو و حقوق و مزایای حالت اشتغال ، بازنشستگی و وظیفه یا مستمری موضوع این قانون توسط دستگاه های مربوط پرداخت خواهد شد.
تبصره 7 - از تاریخ تصویب این قانون مستخدمین رسمی ایثارگر ( آزادگان - جانبازان - رزمندگان - افراد خانواده شهدا - مفقودین ) در دستگاه های دولتی ، مشمول قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی مصوب 27/10/1366 نخواهند بود.
تبصره 8 - منظور از ایثارگران ، افراد موضوع قانون استخدام جانبازان ، اسرا و افراد خانواده های شهدا، جانبازان ازکارافتاده ، اسرا و مفقودالاثرهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین افرادی که حداقل 9 ماه متوالی یا یک سال متناوب داوطلبانه در جبهه خدمت نموده اند. مصوب 7/10/1367 می باشد.
تبصره 9 - آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و نه تبصره در جلسه روز سه شنبه سی ام شهریور ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 11/7/1372 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/06/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.