×

قانون تفسیر بندهای ب و ج تبصره 49 قانون بودجه سال 1372 کل کشور

قانون تفسیر بندهای ب و ج تبصره 49 قانون بودجه سال 1372 کل کشور

قانون-تفسیر-بندهای-ب-و-ج-تبصره-49-قانون-بودجه-سال-1372-کل-کشور

وکیل


موضوع استفساریه :
----------
الف - با توجه به این که واحدهای تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ملی فولاد ایران بسیار گسترده و بزرگ می باشند و ضرورتا می باید به غیر از فروش سهام شرکتها اموال این شرکتها مانند زمین ، ساختمانها، ماشین آلات و غیره نیز به صورت مجزا و منفک به فروش برسند، لذا آیا فروش اموال مزبور نیز مشمول حکم تبصره خواهند بود یا خیر؟
ب - با عنایت به مفاد تبصره 49 و حجم سنگین سرمایه گذاری که از این طریق می بایستی در پروژه های ذکر شده به عمل آید، آیا فروش اموال و سهام موضوع تبصره فوق مشمول مالیات می گردد یا خیر؟
نظر مجلس :
---------
ماده واحده - این قبیل موارد چون روشن بوده و ابهامی در کار نیست ، بنا بر این نیازی به تفسیر ندارد. شیوه طرح سوال نیز در حقیقت تسری قانون از سهام شرکتها، به املاک ، ماشین آلات ، داراییها و غیره است که این خود ناقض سهام شرکتهای یاد شده است . و سهام منهای اموال و داراییها و ماشین آلات ، ارزشی نخواهد داشت . (بند الف )
بند "ب " نیز در رابطه با بند "الف " معنا پیدا می کند. لذا به نظر مجلس سود و سهام شامل املاک ، داراییها و ماشین آلات نخواهد بود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شوری اسلامی تصویب و در تاریخ 29/10 /1372 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/10/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.