×

قانون پذیرش اصلاحیه مواد 6 و 7 کنوانسیون تالابهای مهم بین المللی و تالابهای زیستگاه پرندگان آبزی (رامسر) مصوب 1352

قانون پذیرش اصلاحیه مواد 6 و 7 کنوانسیون تالابهای مهم بین المللی و تالابهای زیستگاه پرندگان آبزی (رامسر) مصوب 1352

قانون-پذیرش-اصلاحیه-مواد-6-و-7-کنوانسیون-تالابهای-مهم-بین-المللی-و-تالابهای-زیستگاه-پرندگان-آبزی-(رامسر)-مصوب-1352

وکیل


ماده واحده - به دولت اجازه داده می شود اصلاح مواد 6 و 7 کنوانسیون تالابهای مهم بین المللی و تالابهای زیستگاه پرندگان آبزی مصوب 1352 را که در تاریخ هفتم خرداد 1366 مطابق با 28 ماه مه سال 1987 توسط کنفرانس دولتهای عضو اصلاح گردیده بپذیرد.
ماده 6 -
1 - به منظور بررسی و پیشرفت اجرای این کنوانسیون ، کنفرانسی از طرف های متعاهد تشکیل خواهد شد. دفتری که در بند (1) ماده (8) به آن اشاره شده ، جلسات عادی کنفرانس طرفهای متعاهد را در فواصل زمانی که بیش از سه سال نباشد، مگر آن که کنفرانس به گونه دیگری تصمیم بگیرد و جلسات فوق العاده را بنا به درخواست کتبی حداقل یک سوم طرفهای متعاهد تشکیل خواهد داد. در هر جلسه عادی کنفرانس طرفهای متعاهد، زمان و محل تشکیل جلسه عادی آینده تعیین خواهد شد.
2 - کنفرانس طرفهای متعاهد صلاحیتدار تا:
الف - در مورد اجرای این کنوانسیون به بحث بپردازد.
ب - در مورد ضمائم و تغییرات "فهرست " به مذاکره بپردازد.
ج - اطلاعات مربوط به تغییرات اکولوژیک تالابهای مندرج در "فهرست " را که مطابق با بند (2) ماده (3) تهیه گردیده ، مورد بررسی قرار دهد.
د - به طرفهای متعاهد در مورد حفاظت ، مدیریت و استفاده معقول از تالابها و گیاهان و جانوران آنها توصیه عام یا خاص ارائه نماید.
ه - تهیه گزارشها و آمارهایی در ارتباط با موضوعاتی که اساسا جنبه بین المللی داشته و به تالابها مربوط هستند، را از ارگانهای ذیربط
بین المللی درخواست نماید.
و - توصیه ها و قطعنامه های دیگر را به منظور کارکرد بیشتر کنوانسیون ارائه نماید.
3 - طرفهای متعاهد بایستی از آگاهی مسئولان مدیریت تالابها در کلیه سطوح از توصیه های ارائه شده در کنفرانسهای مربوط به حفاظت ، مدیریت و استفاده معقول از تالابها و گیاهان و جانوران آنها مطمئن گردند.
4 - کنفرانس طرفهای متعاهد نحوه عمل هر یک از جلسات خود را تعیین خواهد کرد.
5 - کنفرانس طرفهای متعاهد مقررات مالی این کنوانسیون را تعیین و تحت بررسی قرار خواهد داد. کنفرانس در هر یک از جلسات عادی خود، بودجه دوره مالی آینده را با اکثریت دو سوم آرای طرفهای متعاهد حاضر در جلسه تصویب خواهند نمود.
6 - هر یک از طرفهای متعاهد بر طبق میزان سهمیه ها که به اتفاق آرای طرفهای متعاهد حاضر در یکی از جلسات کنفرانس عادی طرفهای متعاهد تعیین گردیده در تامین بودجه سهیم خواهد شد.
ماده 7 -
1 - نمایندگان طرفهای متعاهد در این کنفرانسها افرادی هستند که به دلیل دانش و تجربه کسب شده در زمینه های علمی ، اداری یا سایر زمینه های مناسب ، کارشناس تالابها یا پرندگان آبزی می باشند.
2 - هر یک از طرفهای متعاهد شرکت کننده در کنفرانس دارای یک رای است . توصیه ها، قطعنامه ها و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای طرفهای متعاهد حاضر در کنفرانس تصویب خواهد شد مگر آن که در این کنوانسیون به گونه دیگری مقرر شده باشد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز چهار شنبه چهارم اسفند ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شوری اسلامی تصویب و در تاریخ 11/12/1372 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/12/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.